Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Kljub videzu ne grize

Lexus RX 450h F-sport premium

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Pošastna maska najnovejšega Lexusovega križanca skriva pravi značaj avtomobila. Kljub videzu ne grize. Hibridni lexus RX450h je dejansko še preveč krotek avtomobil, ko ga spoznaš, izgleda pa res agresivno.
Kljub videzu ne grize
Foto: Gašper Miš
28. 7. 2016 ob 11:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

s posebnim stilom je na cesti zelo opazen in prepoznaven
še vedno eden redkih hibridov v segmentu
med vožnjo se čuti konkreten napredek pri legi in vodljivosti
razkošno sedenje za potnika spredaj
šestvaljnik lepo grgra in je dovolj močan za dokaj težek avtomobil
z elektriko so speljevanja tiha in odločna
poraba goriva je predvsem v mestih zelo zmerna
izredno tiho odpiranje in zapiranje šip
kljub zasnovi je blaženje udobno in vožnja zelo prijetna
zelo neroden vmesnik z neke vrste miško med sedežema
glede na velikost vozila majhen in za uporabo neroden prtljažni prostor
premajhen doseg le na elektriko
brezstopenjski menjalnik ni posrečena izbira, ko postane voznik zahteven
majhen doseg z majhno posodo za gorivo
3,8
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.4 (14 glasov)
test lexus RX450h F-sport premium
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

S pompozno masko in zašiljenimi lučmi izgleda, kot da ga je oblikoval navdušenec nad origamijem. Ljubitelji velikih in malo bolj prestižnih SUV-jev imate zato dodaten razlog za veselje, če želite izstopati. Ni pa le izgled razlog, da si omislite RX. OK, prvi je, da je hibrid, ki je vseeno še razmeroma redek na naših cestah, če že ne v segmentu, ker se jih pojavlja vse več. Morda tukaj najbolj razočara, da Japonci ne povečajo baterije, da bi bil doseg z elektriko večji, ker pri masi 2,2 tone in ceni 70 tisoč evrov jim res ne bi bilo treba več varčevati. Testni z zelo bogato opremo stane celo 92.400 evrov.

Vklopi se kot vsi hibridi - tiho. Spelje na elektriko in če je baterija dovolj polna, stopalka za plin pa samo pobožana, bo prevozil kakšen kilometer ali tri v čisti tišini. In ravno, ko začnete v tem miru uživati, se vklopi še glavni motor. K sreči gre za 3,5-litrski šestvaljnik, kar pomeni, da lepo grgra, da je miren pri nizkih vrtljajih, lepo poje pri višjih, ampak da tudi rad pije. Bencin, jasno. S povprečno porabo okoli 10 litrov se ne zdi ravno čistun, je pa res, da v mestu poraba pade in tam se njegova učinkovitost najbolj pozna. Za dolge proge vem, da boste veliko hitreje izbrali kakšnega konkurenta z dizelskim motorjem, ker ima tale z majhno posodo za gorivo tudi majhen doseg. Samo nekje 600 kilometrov lahko prevoziš s polno, no, za mesto je pa takšen super. Na daljši testni vožnji je poraba padla tudi na dobrih 8 litrov, kar se zdi za tolikšen avtomobil že kar sprejemljivo, ni pa ravno 5,5, kot obljublja tovarna.

Tudi v tem hibridu je po Toyotini navadi brezstopenjski, pardon, neskončnostopenjski menjalnik, kar pri RX450h pomeni dvoje: precej dobro odzivnost in učinkovito pospeševanje, po drugi strani pa več hrupa, kot bi pričakovali od takšnega 'fensi-avtomobila'. Ampak moram še enkrat poudariti, vozniki hibridov so načeloma precej umirjeni ljudje in motorja večinoma niti slišali ne bodo, ker je zvočna zatesnitev sicer odlična, navdušencev pa tudi zvok šestvaljnika ne bo nikoli motil. Voznik lahko prestavlja sam, je pa vidna prestavna kulisa pod ročico menjalnika že zelo za časom.

Notranjost je kar zanimiva. Pri tem res bogatem paketu opreme je veliko usnja in odličen avdiosistem, sedeža sta spredaj udobna in počutje je tudi zaradi zajetnih mer avtomobila gosposko. Tudi se ne spomnim, če sem kje (razen pri polmilijonskem rolls-royceu) srečal tišji električni pomik stekel. Je pa zaradi posebne oblike znotraj vseeno manj prostora kot pri podobnih SUV-jih. Sploh prtljažnik je nizek in z visokim dnom ter položno šipo neroden, ko želite peljati kaj velikega. Za volanom imaš občutek, da sediš za konkretnim strojem, ko gledaš velik pokrov motorja, kar bo kupcem tovrstnih avtov zelo všeč. Tudi kup nastavitev in sploh ogromen zaslon jih bo navdušil, prav nič pa sistem upravljanja z neke vrste miško, ki je enostavno preveč neroden. Ja, Japonci včasih čisto brez veze komplicirajo. Sem se večkrat zalotil, da z miško kljub več poskusom nisem 'zadel' gumba na zaslonu, kar med vožnjo ni varno.

Osebno mi niso všeč niti elektronsko pomična zadnja vrata in sploh naslonjala klopi, ker vse skupaj deluje takooo počasi, vem pa, da boste nekateri nad tem naravnost navdušeni, da se vse skupaj naredi samo, če pritiskate gumbe. Ampak, ko ga primerjam s predhodnikom, se mi zdi največji napredek pri voznih lastnostih. Avto je po občutku bolj udoben in se še vedno čisto lepo pelje v ovinkih, ni toliko stresanja, kot sem ga vajen od velikih SUV-jev. Volan je sicer kar odziven, se pa poznata masa in višina med hitro menjavo smeri, ko je občutek malo bolj spužvast in nos sili ravno. Nič športno ne deluje med vožnjo, čeprav se pelje bolje od večine tako velikih in visokih vozil.

Vseeno je kljub videzu RX450h eden bolj umirjenih tovrstnih avtomobilov in morda ravno zato deluje malo hecno - po eni strani bo marsikdo od njega zaradi videza pričakoval športnost, dobil pa bo udobno ampak drago cestno križarko.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki lexus RX 450h F-sport premium
vrsta motorja bencinski in električni, šestvaljni, V-oblike, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 3456
moč v kW (KM) pri vrt./min 230 (313) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 335 pri 4.600
menjalnik samodejni, brezstopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4890 x 1895 x 1685
medosna razdalja v mm 2790
prtljažnik v litrih 496/540
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 2210 (570)
največja hitrost v km/h 200
pospešek 0-100 km/h v s 7,7
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,5/5,5/5,5
poraba na testu v l/100 km 8,2
cena osnovnega vozila v EUR 69.850
cena testnega vozila v EUR 91.200
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 92.400

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 7. 12. 2024
December 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |