Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Mis(ter) sveta

Mazda MX-5 G130 revolution

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Še zdaj se sprašujem, kako je lahko MX-5 postal svetovni avtomobil leta. Samo dva sedeža ima, to je čisto neuporabno, izjemno majhen prtljažnik, plastiko, ki deluje poceni, ter platneno streho na roke v 21. stoletju!
Mis(ter) sveta
Foto: Gašper Miš, Miha Kokalj
27. 7. 2016 ob 9:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

legenda v novi preobleki in z najnovejšimi tehnologijami
maso so zmanjšali na minimum, kar se še kako pozna na cesti
kljub majhni prostornini je motor vrhunski izdelek
zvok iz izpuha je presenetljivo športen
na testu se je tudi med bolj dinamično vožnjo poraba ustavila pri 8
rdeče polje je na merilniku vrtljajev šele pri 7.500
menjalnik še vedno nima konkurence v tem cenovnem razredu
kljub športnosti je podvozje dovolj udobno tudi za vsakodnevne vožnje
platnena streha se odpira v trenutku in zelo lahko
še vedno dobra cena za užitek na evro
to je eden redkih avtov, pri katerem se ti smeji že, ko spelješ
še vedno je to avtomobil za kvečjemu povprečno velike voznike
vetrna zaščita je bolj ali manj za okras
šibkejši vozniki (voznice) strehe ne bodo mogli zapirati med vožnjo
včasih si zaželiš še malenkost več moči motorja
izgled je, vsaj za moj okus, premalo agresiven
4,7
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.7 (16 glasov)
test mazda MX-5 G130 revolution
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Mazda MX-5 je eden najboljših novih avtov, ki si ga v tem trenutku lahko kupite za dušo.

In športen avto pa samo 1,5-litrski motor - res ne vem, kaj so pili žirantje ... verjetno isto kot jaz, ker se z njimi strinjam v vsaki malenkosti! Mazda MX-5 je dejansko eden najboljših novih avtov, ki si ga v tem trenutku lahko kupite za svojo dušo. V našem uredništvu sem si ga komaj izboril, ampak, če je izgovor delo, je toliko več vreden!

O tehniki ni povedati kaj dosti, če so pomembne samo številke: samo 1,5-litrski bencinski motor ima 96 kilovatov, torej 131 'konjev', ki jih doseže pri visokih 7 tisoč vrtljajih, ročni menjalnik ima 6 prestav, avto pa tehta 1.050 kilogramov! Nosilnost je poleg mene in goriva še dodatnih 150 kilogramov, tako da boste sovoznika skoraj morali vprašati, koliko tehta, he, he. No, pa še ena pomembna številka - 28.210 evrov z bogatim paketom opreme revolution.

Zdaj, ko sem opravil s formalnostmi, pa samo še užitek. Tale avto obožujemo, in očitno ne samo mi, zaradi izjemnega občutka med vožnjo. Tako lahkotno se ne pelje praktično noben avto v tem cenovnem razredu. Japonci so bili izredno pazljivi pri načrtovanju nove generacije in se hvalijo, da so maso zmanjšali za kar 100 kilogramov v primerjavi s staro. Res, da je avtomobil postal celo malo manjši, ampak rezultat njihovega truda je vrhunski, saj so se v odličnem slogu vrnili h koreninam. Občutek imaš, da voziš peresce, ko ga premetavaš med ovinki. Uboga kot najbolj pohleven kužek. Ampak hkrati ne deluje punčkasto. Nikakor. Tudi če je zunanjost za marsikateri okus preveč nežna, je MX-5 prava moška igrača. Začutiš na volanu, ki je kar po moško obtežen in z odličnim občutkom med vožnjo, želel bi si samo še, da bi bil obroč nastavljiv tudi po globini. Začutiš tudi na ročici menjalnika, ki je še zmeraj vzor ne samo vsem Mazdinim modelom, ampak konkurenci nasploh. Tako natančnega in hitrega ni daleč naokoli.

In tukaj je še novi motor: celo z manjšo prostornino, prej je bila 1,8 litra, ampak v vsem občutno boljši. Zasluga gre velikemu kompresijskemu razmerju 13:1, kar je značilnost vseh novejših Mazdinih motorjev. Poleg zvoka, ki je dovolj športen, me je navdušil predvsem s takojšnjo odzivnostjo, sploh pa z vrtenjem. Rdeče polje se začne pri 7.500 vrtljajih! Res je, včasih je prešibek, sploh, če gre cesta gor, ampak vseeno ponuja toliko veselja, da je joj. Na prvi vožnji, ko sem se še spoznaval z avtom, sem imel porabo pod 6 litrov, kar je res malo. Tudi ob koncu testa s številnimi dinamičnimi vožnjami v povprečju ni presegla 8 litrov na 100 kilometrov.

MX-5 je majhen avto, to je še vedno dejstvo. Potnika sedita blizu eden drugega, celo milimetre bližje kot prej, zato se morata imeti rada, tudi razvajena ne smeta biti, ker zadaj sicer gredo plato pijače in dve torbi, ampak vseeno. Športni avto mora biti špartanski in ta še vedno je. Občutek povezanosti z avtom je zdaj še boljši, ker se sedi nižje. Žal vse to pomeni tudi, da MX-5 ni za visoke, še manj za obilne voznike, ampak to je davek pravega športnega avtomobila. Pravi roadster mora imeti seveda platneno streho, ki se zloži v trenutku. Pri MX-5 samo odpneš zatič in jo praktično vržeš nazaj. Vetrna zaščita je bolj za okras, ker okrog glav pri večjih hitrostih kar lepo meša zrak in vas bo vožnja po avtocesti hitro utrudila. Rešitev? Zelo enostavna, kdo bi si mislil, samo streho hitro zapreš. In čeprav je notranjost zelo napredovala, ker so lepo dodali blazinice tja, kjer so recimo komolci, pa v sredini je zdaj velik zaslon, ki je med mirovanjem avtomobila občutljiv na dotik, mi je po pravici povedano čisto vseeno, da nima nešteto funkcij in da je plastika trda. V bistvu me zanima samo, kaj je na cesti pred mano.

Veste, kaj je največji problem tega avta? Da boste ves čas iskali samo ceste, kjer si boste lahko dali malo duška. Kjer boste sami. Ja, tole ni avto za pozerje, ampak za prave uživače, čeprav si ga bodo kupovali predvsem pozerji. Pa kaj!

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki mazda MX-5 G130 revolution
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1496
moč v kW (KM) pri vrt./min 96 (131) pri 7.000
največji navor v Nm pri vrt./min 150 pri 4.800
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na zadnji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3914 x 1735 x 1225
medosna razdalja v mm 2310
prtljažnik v litrih 130
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1.050 (165)
največja hitrost v km/h 204
pospešek 0-100 km/h v s 8,3
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,9/4,9/6,0
poraba na testu v l/100 km 8,0
cena osnovnega vozila v EUR 23.990
cena testnega vozila v EUR 27.790
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 28.210

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 23. 1. 2025
Januar 2025
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |