Mazda MX-5 je eden najboljših novih avtov, ki si ga v tem trenutku lahko kupite za dušo.
In športen avto pa samo 1,5-litrski motor - res ne vem, kaj so pili žirantje ... verjetno isto kot jaz, ker se z njimi strinjam v vsaki malenkosti! Mazda MX-5 je dejansko eden najboljših novih avtov, ki si ga v tem trenutku lahko kupite za svojo dušo. V našem uredništvu sem si ga komaj izboril, ampak, če je izgovor delo, je toliko več vreden!
O tehniki ni povedati kaj dosti, če so pomembne samo številke: samo 1,5-litrski bencinski motor ima 96 kilovatov, torej 131 'konjev', ki jih doseže pri visokih 7 tisoč vrtljajih, ročni menjalnik ima 6 prestav, avto pa tehta 1.050 kilogramov! Nosilnost je poleg mene in goriva še dodatnih 150 kilogramov, tako da boste sovoznika skoraj morali vprašati, koliko tehta, he, he. No, pa še ena pomembna številka - 28.210 evrov z bogatim paketom opreme revolution.
Zdaj, ko sem opravil s formalnostmi, pa samo še užitek. Tale avto obožujemo, in očitno ne samo mi, zaradi izjemnega občutka med vožnjo. Tako lahkotno se ne pelje praktično noben avto v tem cenovnem razredu. Japonci so bili izredno pazljivi pri načrtovanju nove generacije in se hvalijo, da so maso zmanjšali za kar 100 kilogramov v primerjavi s staro. Res, da je avtomobil postal celo malo manjši, ampak rezultat njihovega truda je vrhunski, saj so se v odličnem slogu vrnili h koreninam. Občutek imaš, da voziš peresce, ko ga premetavaš med ovinki. Uboga kot najbolj pohleven kužek. Ampak hkrati ne deluje punčkasto. Nikakor. Tudi če je zunanjost za marsikateri okus preveč nežna, je MX-5 prava moška igrača. Začutiš na volanu, ki je kar po moško obtežen in z odličnim občutkom med vožnjo, želel bi si samo še, da bi bil obroč nastavljiv tudi po globini. Začutiš tudi na ročici menjalnika, ki je še zmeraj vzor ne samo vsem Mazdinim modelom, ampak konkurenci nasploh. Tako natančnega in hitrega ni daleč naokoli.
In tukaj je še novi motor: celo z manjšo prostornino, prej je bila 1,8 litra, ampak v vsem občutno boljši. Zasluga gre velikemu kompresijskemu razmerju 13:1, kar je značilnost vseh novejših Mazdinih motorjev. Poleg zvoka, ki je dovolj športen, me je navdušil predvsem s takojšnjo odzivnostjo, sploh pa z vrtenjem. Rdeče polje se začne pri 7.500 vrtljajih! Res je, včasih je prešibek, sploh, če gre cesta gor, ampak vseeno ponuja toliko veselja, da je joj. Na prvi vožnji, ko sem se še spoznaval z avtom, sem imel porabo pod 6 litrov, kar je res malo. Tudi ob koncu testa s številnimi dinamičnimi vožnjami v povprečju ni presegla 8 litrov na 100 kilometrov.
MX-5 je majhen avto, to je še vedno dejstvo. Potnika sedita blizu eden drugega, celo milimetre bližje kot prej, zato se morata imeti rada, tudi razvajena ne smeta biti, ker zadaj sicer gredo plato pijače in dve torbi, ampak vseeno. Športni avto mora biti špartanski in ta še vedno je. Občutek povezanosti z avtom je zdaj še boljši, ker se sedi nižje. Žal vse to pomeni tudi, da MX-5 ni za visoke, še manj za obilne voznike, ampak to je davek pravega športnega avtomobila. Pravi roadster mora imeti seveda platneno streho, ki se zloži v trenutku. Pri MX-5 samo odpneš zatič in jo praktično vržeš nazaj. Vetrna zaščita je bolj za okras, ker okrog glav pri večjih hitrostih kar lepo meša zrak in vas bo vožnja po avtocesti hitro utrudila. Rešitev? Zelo enostavna, kdo bi si mislil, samo streho hitro zapreš. In čeprav je notranjost zelo napredovala, ker so lepo dodali blazinice tja, kjer so recimo komolci, pa v sredini je zdaj velik zaslon, ki je med mirovanjem avtomobila občutljiv na dotik, mi je po pravici povedano čisto vseeno, da nima nešteto funkcij in da je plastika trda. V bistvu me zanima samo, kaj je na cesti pred mano.
Veste, kaj je največji problem tega avta? Da boste ves čas iskali samo ceste, kjer si boste lahko dali malo duška. Kjer boste sami. Ja, tole ni avto za pozerje, ampak za prave uživače, čeprav si ga bodo kupovali predvsem pozerji. Pa kaj!