Mislim, da smo kar težko vsi čakali novo astro, ker so bila pričakovanja po napovedih Opla o skoraj revoluciji kar velika. Jih je upravičila? Dvakrat ja in enkrat ne!
Od avtomobila, ki je v Evropi dolga leta v vrhu po prodaji, vsi pričakujejo, da bo spet najsvetlejša 'zvezda' na jutranjem nebu. Ampak v Evropi danes zaradi hude konkurence in visokih standardov ni več slabih avtomobilov.
Od avtomobila, ki je v Evropi dolga leta v vrhu po prodaji, vsi pričakujejo, da bo spet najsvetlejša 'zvezda' na jutranjem nebu. Ampak v Evropi danes zaradi hude konkurence in visokih standardov ni več slabih avtomobilov, kar je verjetno vsem jasno. Še težje je zato poiskati najboljše v posameznem razredu in v tem primeru lahko iščemo samo še malenkosti. Mogoče je bolje, če rečem razlike, da lažje vidite, kaj ustreza vašemu okusu. Nova astra je dobila res veliko lepih nagrad in že na podlagi tega je jasno, da gre za dober avto. Imam pa sam občutek, da želi ugajati prav vsem okusom in da zato spet malo izgublja pri karakterju.
Zdi se, da podobno kot golf, prav v ničemer posebej ne izstopa. Tako po obliki, kot voznih lastnostih ne. Ampak je avto zelo prijeten za peljat, večini je všeč na pogled, vsak se v njem takoj počuti doma in to je seveda dobro. Oblika je nezmotljivo Oplova, precej zaobljena, z led-lučmi pa izgleda sodobno, napredno. Zadek je z visoko bočno linijo privlačno zaključen, čeprav je z zajetnima C-stebričkoma in majhnim zadnjim steklom preglednost nazaj slaba. Ne vidi se takoj, ampak nova astra je celo malo manjša od prejšnje (čeprav še vedno kar 10 centimetrov daljša od golfa), da bo šla raje v garaže, predvsem pa je bistveno lažja. Od te, ki smo jo imeli na testu leta 2014, je lažja za kar 155 kilogramov. In tukaj se čuti največji napredek.
Vožnja je precej bolj lahkotna, vodljivost je boljša, čeprav že prej ni bila slaba, in motor se manj napreza. Edino volanski servo bi bil lahko še bolj obtežen, nekam mehko deluje v rokah, kar pa k sreči ne pomeni, da ni nobenega občutka na obroču. Zelo lahkotno se premika tako po navadnih cestah kot avtocestah, tudi zvočna zatesnitev je dobra, da bodo dolge poti nenaporne. Med vožnjo imaš občutek, da prav nobene stvari ne želi prepustiti naključju. Zadek kljub poltogi premi ni nemiren niti med hitrejšo vožnjo, čeprav ne uporablja dragega večvodilnega vzmetenja kot primerljiva golf in focus. Opel se je poslužil Wattovega člena, ki povezuje spodnja nosilca koles, da bolje obvladuje bočno premikanje osi, rezultat pa je omenjena nevtralna lega z zelo predvidljivim obnašanjem nosa. Hkrati je blaženje dovolj udobno, da bodo potniki na cilju zadovoljni.
Idealno se tej velikosti poda še dizelski motor z 1,6 litra prostornine. Okroglih 100 kilovatov pridela, torej 136 'konjev'. Njegova odlika je dobra prožnost in precej miren tek v srednjem območju vrtljajev, kjer se boste največ vozili, le v prostem teku in sploh, ko je mrzel, ni najbolj tih, tako kot noben konkurent ne. Pravijo mu 'šepetajoči dizel', kar je daleč od resnice, je pa v povprečju tišji od konkurence, kar je samo dobro. Poraba goriva je pa nekje v povprečju; če bi verjeli računalniku, kjer je pisalo 5,3, bi bila naravnost odlična, izračun ob koncu testa pa je pokazal, da je v resnici znašala malo čez 6 litrov na 100 kilometrov.
Počutje v kabini je dobro, ker je za razred veliko prostora. Dva odrasla lahko dokaj udobno sedita tudi zadaj, saj je v kabini celo malenkost več prostora kot pri zunaj večji predhodnici. To so dosegli z boljšo razporeditvijo in s tanjšimi naslonjali sprednjih sedežev, ki vseeno ostajata udobna. Tudi brez ergonomskega certifikata se dobro izkažeta na daljših vožnjah. Nekaj zadržkov je le pri uporabnosti, ker je imela stara astra še zelo priročen predal pred prestavno ročico, kjer je sedaj prenizko postavljen nosilec za telefon, med sedežema pa sicer je uporaben pokrit predal, ampak hitro zmanjka prostora, če imate polne žepe kot jaz. Nerodno je tudi, da se sredinsko naslonjalo za roke ne odpre, če ni pomaknjeno čisto nazaj. Je pa zato sama armaturna plošča bistveno boljša kot prej, ker je manj gumbov in tisti, ki so, imajo bolj jasne funkcije. Tudi zaslon je prijeten in odziven, klimatski napravi pa so namenili prave gumbe, ki so daleč najboljša rešitev. Smo bili že zaskrbljeni, da bodo uporabili gumbe na dotik, ki jih ima zadnja izvedenka insignie. Obenem vse, kar med vožnjo vidita sprednja potnika, tudi izgleda lepo. Materiali so kvalitetni, barvne kombinacije prijetne in sploh del z osrednjim zaslonom in gumbi pod njim je zelo elegantno umeščen v prostor, zato sem pričakoval še nekaj več domišljije pri oblikovanju merilnikov, kjer jim je očitno zmanjkalo boljših idej.
Prtljažni prostor je enako radodaren kot pri predhodniku, čeprav s 370 litri in kljub večjim meram astre od povprečja ni v vrhu razreda. Nekaj manjših težav pa smo imeli z odličnimi matričnimi led-žarometi, ker je bil avtomobil očitno poškodovan pred našim testom in so občasno motile ostale voznike z utripanjem. Sicer odlično delujejo, v temi se prav vidi, kako se ugašajo posamezni elementi, da ne slepijo voznikov, zato jih načeloma priporočamo kljub doplačilu 1.350 EUR, še bolje v dodatnem paketu 'Innovation' za 1.828 EUR, v katerem je še zmogljiva avdionavigacijska naprava IntelliLink navi 900. Posebej velja omeniti tudi sistem OnStar, ki je tukaj serijski, sicer je treba zanj doplačati 490 EUR. V primeru nesreče bo sam poklical pomoč, če vi ne bi bili zmožni, obenem pa lahko samo s pritiskom na gumb pokličete živega operaterja in mu poveste, kam bi se radi odpeljali, on pa vam na daljavo naloži cilj v vašo napravo.
S podobo nova astra ni razburila, je pa z voznimi lastnostmi in kabino naredila velik korak naprej. Pa še cena ni pretirana.
Ko vsa elektronika deluje brezhibno, pri astri res težko najdem še kakšno slabost. Verjetno bo novi model bolje ohranjal vrednost kot rabljeno vozilo. Zdi se odlična kombinacija kar najširšega nabora okusov, sploh z bogatim paketom opreme Innovation se zdi najboljša izbira. Samo s podobo nova astra ni posebej razburila, medtem ko je z voznimi lastnostmi in kabino naredila velik korak naprej. Pa še cena ni pretirana, testni model dobrih 23 tisočakov, tako da vidite, izbira je po novem v razredu odličnih kombilimuzin še težja.
1 / 21
Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
tehnični podatki
opel astra 1.6 CDTi start/stop innovation
vrsta motorja
turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj