Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Bi kupili električni avto brez baterije?

Renault ZOE R240 intens

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Po ceniku je Renaultov ZOE najcenejši električni avto na našem trgu, dokler ne začnete brati drobnega tiska. Ugotovite, da kupite avto brez baterije, ampak ideja v bistvu ni slaba, ker že ob nakupu odštejete manj za avto, da ni takšen šok za denarnico.
Bi kupili električni avto brez baterije?
Foto: Gašper Miš
9. 9. 2016 ob 5:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

eden najbolj ugodnih električnih avtomobilov na trgu spreminja navade kupcev
najem namesto nakupa baterije se lahko izkaže kot dobra prehodna rešitev
kljub isti platformi je oblika očitno drugačna od cliove
v vozilu je kar 290 kg baterij pa je uporabnost kabine vseeno ostala dobra
prtljažnik je celo večji kot tisti v cliu
vožnja je lahko ob dobrem načrtovanju polnjenja zelo poceni, celo zastonj
uporaba električnega vozila v prometu je nadvse enostavna in lahka
kljub majhni moči na papirju je motor zelo prožen in dovolj zmogljiv za mesto
armaturna plošča je zelo enostavna in pregledna
priložen je 6-metrski kabel s priključkom Mennekes
doseg je v praksi še vedno premajhen
polnilni kabel za uporabo na domači vtičnici morate dokupiti
na pedalu za zavoro bi bil lahko boljši občutek med zaviranjem
glasno blaženje na slabih cestah in slaba zvočna izolacija
boljši občutek na volanu bi naredil vožnjo bolj zabavno
3,9
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.4 (18 glasov)
video test renault ZOE R240 intens
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Seveda je baterija vgrajena v vozilo, kje pa bi sicer motor črpal energijo za pogon, res pa je tudi, da boste potem za najemnino baterije vsak mesec plačevali, kot bi napolnili eno veliko posodo za gorivo. In ko je baterija zanič, no, ko njena kapaciteta pade pod 75 odstotkov največje zmogljivosti, vam jo enostavno zamenjajo za novo. Ponekod se je ta koncept odlično prijel, pri nas, kjer bolj kot na okolje kot takšno gledamo samo na cene za nakup in gorivo, bo pa seveda vsak raje izbral podobno velik clio za nekaj jurjev manj. Sicer bi po dobrem preračunu kar hitro ugotovili, da bi bil clio s toliko opreme, samodejnim menjalnikom, s strani države zajetno subvencijo in vsemi stroški vzdrževanja na dolgi rok verjetno celo dražji kot ZOE, če bi se veliko vozili.

Seveda obstajajo omejitve, ker se ne morete veliko voziti. Litij-ionska baterija ima 22 kilovatnih ur in čeprav je v nazivu številka 240, ki naj bi pomenila teoretični doseg, je na našem sploh ne zelo zahtevnem testu ZOE naredil le dobrih 100 kilometrov z enim polnjenjem.

Ampak tukaj so omejitve, ker se ne morete toliko voziti, litij-ionska baterija ima 22 kilovatnih ur in čeprav je v nazivu številka 240, ki naj bi pomenila teoretični doseg, je na našem sploh ne zelo zahtevnem testu ZOE naredil le dobrih 100 kilometrov z enim polnjenjem. Dobra stvar je, da ima vgrajen 22-kilovatni polnilnik, tako da ga lahko na hitrih polnilnicah napolnite v dobri uri, doma pa pač čez noč. V ceniku boste našli še verzijo Q210, ki je celo dražja za 500 EUR, ampak je pri nas v času testa skoraj nikjer še ni bilo možno polniti s 43 kilovati, tako da je bil lani R240 z malenkost izboljšanim motorjem (z isto močjo) za večino boljša izbira, zdaj pa je kar nekaj teh polnilnic že na avtocestnem omrežju, čeprav je polnjenje precej drago.

Od 11 do 20 centov na minuto boste odšteli na Petrolu za polnjenje s 43 kW, odvisno od izbranega paketa, kar pomeni med 3 do 6 evrov za 100 kilometrov vožnje. Res, da boste takšen način polnjenja uporabljali takrat, ko bo pač nujno, sicer pa doma, kjer je elektrika še vedno bistveno cenejša - za polnjenje baterije boste v povprečju odšteli nekje 2 evra, kar pa je že poceni za 100 kilometrov vožnje. Le dodaten kabel si boste morali omisliti za polnjenje doma, ki je k sreči dovolj poceni, le 99 EUR, ker domači uvoznik vozilu priloži 6-metrski kabel s priključkom Mennekes, ki je uporaben na večinoma brezplačnih hitrih polnilnicah v mestih. Če se vrnem k testnemu R240, v tem trenutku ga najbolj omejuje vsaj malo večji doseg, ki pa bo z novimi generacijami baterij verjetno hitro naraščal, saj praktično vse znamke že obljubljajo nadgradnje obstoječih modelov z zmogljivejšimi hranilniki energije. Tudi pri tem modelu vam bodo po izteku pogodbe o najemu ponudili novo, staro bodo reciklirali, najemno obdobje pa traja največ tri leta. Izjemoma in po dogovoru je za podjetja možen tudi nakup avta z baterijo, ampak se glede na zapisano to niti ne zdi smiselno.

Sicer je ZOE zelo enostaven za uporabo, kot vsak clio, oziroma še precej bolj, ker nima prestav in zelo lepo vleče do nekje 80 kilometrov na uro, ko ne pospešuje več tako izrazito, pri 135 km/h ga pa tako ali tako ustavi elektronika. Z električnimi vozili se je veselje voziti v mestu, kjer je pospeševanje z mesta hipno in odločno, med samo vožnjo po mestnih vpadnicah pa zelo elastičen motor omogoča hitro pomikanje med počasnejšimi vozili. Čeprav se zdi motor z 'le' 65 kW (88 KM) na papirju šibek, je v praksi pri manjših hitrostih zelo prepričljiv in se sopotniki vedno čudijo, kako odločno potegne za kar poldrugo tono težak avtomobil. Seveda, večino dodatne mase ustvari baterija, ki tehta 290 kilogramov, namestili pa so jo pod sedeže, da je prtljažnik ostal velik in uporaben. Celo bolj prostoren je od clia, na katerem je ZOE zasnovan, saj meri za mali avtomobil velikih 338 litrov. Je pa bolj neroden pri zlaganju klopi, ker se naslon ne more zložiti dovolj nizko in nastane zelo visok rob. V avtomobilu z dosegom dobrih 100 kilometrov verjetno ne boste ravno pogosto vozili velikih predmetov ali dopustniške krame, za silo pa bo vseeno šlo. To pomeni, da se tudi sedi precej visoko, kar morda mladim ne bo preveč všeč, in tudi volanski obroč je kljub nastavljivosti nameščen zelo položno. Dodaten prostor zaradi namestitve baterij pa so ustvarili z višjo karoserijo od clia, zaradi česar ne izgleda tako dinamično, čeprav je zunanja podoba zelo zanimiva. Sploh modro obarvane luči in stekla delujejo futuristično, da boste avtomobil prepoznali že od daleč, pod ogromnim znakom spredaj na maski pa se skriva še priklop za polnjenje baterije.

Občutek na volanu sicer ni najboljši, ampak ga pri tovrstnem vozilu, ki večino svojih kilometrov nabira v mestu, celo lahko spregledamo. Pri mestnih hitrostih ne boste pogrešali boljše zvočne izolacije, ker motorja praktično ne boste slišali ali čutili, pri večjih hitrostih pa pride do izraza glasno blaženje na slabih cestah, tako da vse skupaj že deluje bolj ceneno. Tudi zaradi trde plastike v kabini, ampak Francozi so želeli že v osnovi izdelati čimbolj ugoden avtomobil. Armaturna plošča je zato zelo podobna cliovi, ampak še bolj enostavna, z malo gumbi, pred voznikom pa je še pregleden širok zaslon z osnovnimi informacijami, kjer kraljujeta hitrost in podatek o dosegu ter napolnjenosti baterije. Prikazuje tudi, kdaj se baterija porablja ali polni, ko zavirate. Tu bi se lahko inženirji še malo bolj potrudili in kljub regeneraciji zavorne energije ustvarili še malo boljši občutek na pedalu. Da gre za drugačen Renaultov avtomobil, bo sopotnik opazil pred seboj, ker je tam enak vzorec kot na posebnih sedežih s teflonsko prevleko za lažje čiščenje in z integriranima vzglavnikoma. Sprednja sedeža sta pričakovano udobna, imata pa malo bočnega oprijema.

Kdor je doma blizu mesta in vsak dan naredi okrog 100 kilometrov, naj si ga le dobro pogleda. S subvencijo države, ki znaša največ 7.500 EUR, lahko osnovni ZOE life stane že samo 12.990 EUR, pri čemer ne smete pozabiti še na mesečni strošek za baterijo od 79 do 122 evrov, odvisno, koliko kilometrov prevozite vsako leto. Zdaj pa računati, če je že čas za elektriko. Zelo hiter izračun pravi, da v enem letu plačate najmanj 948 EUR za najem baterije, s čimer bi po trenutnih cenah kupili okrog 780 litrov bencina in kar bi ob porabi 7 litrov na 100 kilometrov pomenilo dobrih 11 tisoč kilometrov. Ko prištejete še strošek elektrike za polnjenje, s ceno hitro pridete na podoben nivo kot pri klasično gnanem vozilu, zato je treba razloge za nakup iskati drugje - morda v ohranjanju okolja, ker izpusti so manjši, ne glede na to, kako je elektrika pridobljena, morda pa samo v navdušenju nad modernimi tehnologijami. Sam bi na Renaultovem mestu domačim kupcem ponudil še možnost zelo ugodnega najema večjih klasično gnanih vozil za dopust (na primer kangoo), da ne bi več imeli razloga za skrb zaradi premajhnega dosega. Ker skrbi s samo baterijo so pri ZOEju očitno odveč.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki renault ZOE R240 intens
vrsta motorja električni
baterija 22.0 kWh litij-ionska
moč v kW (KM) pri vrt./min 65 (88) od 3.000 do 11.300
največji navor v Nm pri vrt./min 220 od 250 do 2.500
menjalnik samodejni, brezstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4084 x 1730 x 1562
medosna razdalja v mm 2588
prtljažnik v litrih 338
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1468 (475)
največja hitrost v km/h 135
pospešek 0-100 km/h v s 7,2
poraba (po normah EU) v kWh/100 km 9,2
poraba na testu v kWh/100 km 18,0
cena osnovnega vozila v EUR 20.490
cena testnega vozila v EUR 21.990
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 22.909

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 13. 10. 2024
Oktober 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |