Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Supermax

Ford S-max 2.0 TDCi powershift titanium

Avtor prispevka: Anže Jereb
Ford ima med vsemi proizvajalci najbrž najbogatejšo ponudbo enoprostorskih vozil. Takšnih, ki ponujajo ogromno prostora in nagovarjajo družine. S-max je med večjimi, ni pa najbolj prostoren v druščini.
Supermax
Foto: Gašper Miš
30. 12. 2015 ob 10:25
Komentarjev: 4

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

če vam tu zmanjka prostora, vam preostane samo še kombi
še posebej v drugi vrsti je na treh ločenih sedežih ogromno prostora
dobro sestavljeno okolje ima obilico odlagališč
kup ambientalnih barv, druga za vsak dan v tednu!
elektronsko podiranje zadnjih sedežev je fino
verjetno se pelje najbolje od vseh velikih enoprostornikov na trgu
občutek je tudi na volanu vselej dober glede na tip vozila
zelo prepričljiv '180-konjski' dizel, ki mu navora nikoli ne primanjkuje
je zelo umirjen in tih, če tako želite
robotizirani menjalnik powershift pri speljevanju včasih 'cuka'
prestavna shema je neposrečena, nehote prestavite v zadnji, športni način
A-stebriček kljub steklu med obema krakoma skrije prevelik del okolice
4,1
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.9 (40 glasov)
video test ford S-max 2.0 TDCi powershift titanium
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Tudi če pustim ob strani potniške izvedenke dostavnikov, kjer je nabor sila pester, je v ponudbi pri Fordu že veliko klasičnih enoprostornikov. Največja sta S-max in galaxy in kljub enaki dolžini med njima obstajajo razlike. S-max s svojimi položnejšimi linijami nakazuje na bolj dinamičen karakter, zato je filozofsko vprašanje povsem na mestu. Ali mora biti družinsko vozilo vrhunsko vozno? Najbrž ne, ker se boste itak vozili družinsko umirjeno in je udobje bolj pomembno. Pa je lahko avtomobil družinsko udoben in se vseeno lepo pelje, torej, da se ne nagiba kot jadrnica in volan ponuja boljši občutek kot v ogenj potisnjena dlan? To pa težje, razen če govorimo o fordu.

S-max ni majhen, nikoli ni bil, zato s svojo dolžino skoraj 4,8 metra ponuja več prostora od obeh različic C-maxa in skoraj toliko kot galaxy, ki je še bolj baročnih oblin. Kljub gabaritom deluje skoraj športno, njegov nos je zelo podoben tistemu pri prenovljenem C-maxu, bolj zaobljen in eleganten je, mogoče po drugi strani tudi manj oster. Dejansko pa so bolj pomembne spremembe notranjosti, kjer boste preživeli največ časa. Z vozniškega vidika je notranje okolje sedaj občutno bolj moderno, zaslon na dotik je velik in pregleden, čeprav bi bila navidezna stikala na njem lahko večja, da bi jih prsti lažje obvladovali, tako pa jih je včasih kar težko zadeti. Okolje je pregledno, dobro sestavljeno, odlagališč je veliko in merilniki so sodobnega izgleda ter polni informacij. Prav notranje okolje se mi zdi najbolj sveže in prepričljivo, celo ambientalnih barv je dovolj, da se boste vsak dan v tednu naokoli vozili z drugačno osvetlitvijo. In pri tem izbirali le tiste, ki so vam dejansko všeč …

Na zadnjih sedežih je ogromno prostora in trije ločeni sedeži so pravzaprav ena najpomembnejših vrlin velikih enoprostornikov. Tri otroške stolčke boste zlahka namestili nanje, pri čemer se mi zdi dosegljivost sidrišč isofix zgolj povprečna. Če boste s sedeži pogosto manevrirali, vas bo to zmotilo. Seveda je ogromen in zelo uporaben še prtljažni prostor, dokupite pa lahko tudi še dva dodatna sedeža, ki sta v tem primeru skrita v dnu.

Ena od največjih vrlin tega avtomobila ostajajo vozne lastnosti. Že v prvi izdaji je tudi zato postal evropski avtomobil leta in čeprav ni potrebe, da se enoprostornik pelje skoraj športno zanesljivo, sploh ni slabo, če se. Seveda le, če ne trpi udobje. S-max začuda ostaja dovolj udoben, ni pretrd in ne pretresa potnikov na slabih podlagah, občutek na volanu pa je vseeno krasen in tudi v ovinek se lepo zapodi. Zanimivo se mi zdi, da kljub skoraj identični moči s focusom ST nos tega enoprostornika nima takšnih težav s podkrmiljenjem in občutkom navora, zelo lepo zagrize v zavoj in vedno deluje zanesljivo. Resda pa ni tako agresiven in po občutku dinamičen kot rumeni huligan. Predvsem pa je tih, med vožnjo na avtocesti vas piš vetra ne bo motil, niti ropot motorja. Zmotil me je le obsežni stebriček A, ki kljub steklu med obema krakoma skrije prevelik del okolice in v zaprtih zavojih preveč vidnega polja.

Tokratni dvolitrski turbodizelski motor je ponudil 132 kW moči, to je 180 'konjev'. Tako zmogljivega najbrž ne potrebujete, je pa seveda zelo prepričljiv, zlasti pri nižjih vrtljajih lepo potegne in moči mu tudi zlepa ne zmanjka. Porabil je okoli osem litrov na sto kilometrov. Dvosklopčni menjalnik powershift je med vožnjo prijeten in hiter, pri speljevanju pa preveč cuka, kar se dogaja pri vseh tovrstnih menjalnikih. Neposrečena je tudi prestavna shema, saj je način S, torej za športnejši način prestavljanja, zadnji po vrsti in sem pri potegu iz vzvratne ali iz P vedno prestavil nanj. In ko sem želel prestaviti v vzvratno, za katero vem, da je dva položaja višje od D, sem pravzaprav prestavil v nevtralno, eno premalo. Bistveno bolje bi bilo, da bi bilo potrebno ročico pomakniti v desno, če bi želeli od menjalnika hitrejše prestavljanje.

Zmogljiv motor in bogata oprema imata seveda svojo ceno, takšen S-max vas bo olajšal za skoraj 37 tisočakov. Vzemite ročni menjalnik in malo šibkejši motor, pa bo cenejši, čeprav se sam pri tovrstnem avtomobilu kar težko odrečem udobju samodejnega prestavljanja, da ostanem miren med dretjem mularije na sedežih za sabo.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki ford S-max 2.0 TDCi titanium powershift
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1997
moč v kW (KM) pri vrt./min 132 (180) pri 3.750
največji navor v Nm pri vrt./min 400 pri 2.000
menjalnik robotizirani, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4796 x 1916 x 1655
medosna razdalja v mm 2849
prtljažnik v litrih 700
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1778 (762)
največja hitrost v km/h 208
pospešek 0-100 km/h v s 9,5
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,1/4,9/5,4
poraba na testu v l/100 km 7,6
cena osnovnega vozila v EUR 27.400
cena testnega vozila v EUR 34.450
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 36.750

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
MTI4MC1MZXMtUGF1bC1tb29uLmpwZzE0MjI3NzYzMTc=.jpg
iconaan pravi:
gizmo...očitno še nisi vozil drugih avtomobilov, francoz je bil vedno francoz!
(pred 8 leti )
Ni slike
LukaRant pravi:
Galaksy je lepši
(pred 8 leti )
Ni slike
LukaRant pravi:
Ni Mercedes.
(pred 8 leti )
Y2MzZTJhYjZmOWQ0NTcyMmQ1NmRkODE3ZjgwZjU2ODIuanBnMTU3MDg3NjUxOA==.jpg
gizmo28 pravi:
peljal tega s-maxa in pa novega espacea in moj izbor bi bil novi espace, ki je boljši v vseh pogledih enoprostorca
(pred 8 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 20. 9. 2024
September 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |