Minioni, saj veste, tisti mali rumeni možiclji, so pokazali, kako se v teh časih naredi krasno marketinško zgodbo, ki odpre denarnice tudi drugod, ne le ob nakupu kino vstopnice.
Minione, denimo, najdete v čokoladnih jajčkih, v številnih reklamah in še marsikje. Pravzaprav se jih najbolj spomnim, ko so mi pred ogledom nekega povsem drugega filma sporočili, naj ugasnem mobilni telefon in z njim ne motim ostalih. Takrat filma Minioni sploh še ni bilo. Ampak vas zanima, kaj ima z njimi Renault? V bistvu so uporabili podobno strategijo in nas z njim dolgo nagovarjali, še preden so ga dejansko pokazali na kakšnem salonu ali drugje. Če so Minioni simpatični, je Renaultov espace eleganten. In ko ga pokažeš le delno, ko z njim narediš kakšno krasno zgodbo, takrat završi in se o njem začno debate. In to je super, ker potem vsi komaj čakamo, da avtomobil pride na ceste.
Čeprav je mene omenjeni film razočaral, me espace ni. Mi je pa pustil mešane občutke in če boste prebrali do konca, boste tudi vedeli, zakaj. Ampak za začetek se lahko lotim njegove oblike. Pri Renaultu trdijo, da je segment klasičnih enoprostornikov na dobri poti v pozabo. Zadnja leta so bolj priljubljeni križanci in zato novi espace izgleda kot križanec. Ampak seveda ni, po uporabnosti je še vedno pravi enoprostornik, takšen, kot mora biti!
Je pa sedaj štiri centimetre bolj oddaljen od tal, na karoserijo v obliki kocke tudi pozabite, podoba je namreč sila elegantna, vseeno pa je notranjost ostala prostorsko razkošna. V bistvu že na prvi pogled espace deluje bistveno bolj atraktivno, najbrž že zaradi velike sprednje maske in nasploh zelo privlačne podobe. No, pa tudi velik je in ga je težko zgrešit; dolg je toliko kot prejšnji grand espace.
Tiste z družinami najprej zanima, če je praktičen. Je. Stikala, ki v trenutku podrejo naslonjala sedežev druge in tretje vrste, so še kako priročna, ko imate polne roke torb, vreč, otrok ... sploh pa lahko pohvalim prtljažnik, ker je ob petih postavljenih sedežih naravnost ogromen. To seveda tudi mora biti ena od glavnih prednosti enoprostornika, zato je. Na zadnjih dveh sedežih se sicer sedi zasilno, se mi zdi, da ponujata celo manj prostora kot v prejšnji generaciji, na tistih treh v drugi vrsti pa boste sedeli odlično, bistveno bolje kot prej, ker je dno nižje in noge v bolj naravnem položaju. Omenjeni sedeži so še vzdolžno pomični, ampak precej bolj omejeno kot včasih. Niti ni potrebe, da bi bili bolj, sam cenim predvsem zelo lahkotno dosegljiva sidrišča isofixa.
Kompromisi so vedno nujno zlo in logično je, da se espace ne pelje tako prepričljivo kot megane, je pa po občutku precej boljši od starega. Sploh, ker je dosti lažji. V bistvu je tako: pelje se zelo dobro, prepričljivo sledi zavoju, je pa na volanu občutek zelo slab. In v načinu sport ni prav nič boljše, preveč umetno in brez dobrih povratnih informacij. Jasno je, da vozniški užitek ni najpomembnejša lastnost tega kolosa, a če je lahko Fordov S-max na tem področju odličen, bi bil lahko espace vsaj povprečen. Govorim le o občutku na volanu, za vožnjo sem že rekel, da je dobra.
Vseeno mi je prav način sport najbolj všeč; ne zaradi divjanja, ampak ker v tem primeru zadnji kolesi bolj zavijata. Ja, espace ima lahko štirikolesno krmiljenje 4control, zato je na cesti prijeten in glede na velikost zelo vodljiv. Tudi menjalnik je v tem programu hitrejši, sploh pa je vzmetenje bolj odzivno. Zame avtomobil ni bolj udoben, če se po prevozu grbine še 3 sekunde pozibava, ker espace v načinu comfort počne ravno to. Sport pa ga prej umiri. Doplačilo za 4control je zame obvezno, ker je tudi na parkiriščih espace občutno bolj okreten, v tem paketu initiale paris je serijski.
No, gremo še k vozniku … Spredaj je ogromno prostora, drugega itak nisem pričakoval, sploh pa je okolje zelo sodobno. Če sem pikolovski, bi si želel še kakšno priročno večje odlagališče, ampak to je že iskanje malenkosti. Oprema je res bogata, ampak tudi pri bolj okrnjenem boste dobili velik zaslon na dotik. Čeprav jih običajno ne maram preveč, je ta toliko boljši od ostalih, da mi je celo všeč. Obnaša se kot 'tablica', na uvodni zaslon si lahko postavite najpogosteje uporabljane funkcije in so tako hitro na voljo. Vse skupaj je odzivno kot kakšen dober tablični računalnik. No, z devetimi palci tudi ni kaj dosti manjši. In projekcijski zaslon je tudi fajn, prikazuje vse pomembnejše podatke.
Sedeža spredaj znata masirati, čeprav to masažo jemljite s precejšnjo rezervo, in nasploh je med umirjeno vožnjo, kakršna naj bo družinska, espace zelo dober. Stekla so ogromna, zato je pregleden, streha se odpre in tudi po odprtju v notranjost ne piha preveč, ker ima spredaj zaščito. Testni espace je imel pod pokrovom najmočnejši motor v ponudbi. 118 kW moči nikakor ni preveč, pravzaprav je ravno prav, ker mora vseeno premikati velik avtomobil, čeprav ima motor samo 1,6 litra prostornine. Nekatere ravno (pre)majhna delovna prostornina odvrne, zato dostikrat pravim, da naj zadevo sami preskusijo in bodo hitro prepričani, da so lahko tudi majhni motorji dovolj zmogljivi, sploh, če imajo dve turbini. Porabi pa okoli 7 litrov in pol.
Torej, espace je lep, prostoren in praktičen, eleganten, znotraj zelo zanimiv in uporaben, motor je dober. Kaj je torej pustilo grenak priokus? To, da se espace pelje manj prepričljivo od kakšnega S-maxa, me niti ne moti, me pa moti, da je občutek na volanu zelo slab. Ampak to sem napisal že zgoraj. Moti me tudi, da je kljub sodobnosti in uporabi boljših materialov, denimo usnja v takšnem initiale Paris, slišati še vedno preveč škripanja. Zaslon na dotik je očitno iz tako tanke plastike, da je prav grozno poslušati njegovo jamranje vsakič, ko nanj pritisnete. Takšen, površen se zdi espace na trenutke. In ne bi smel biti, ker gre le za zelo težko pričakovanega naslednika legendarne dnevne sobe na kolesih in ker ne govorimo o cliu za manj kot deset tisočakov.
Takšen espace namreč z vsemi dodatki stane 47.000 EUR, torej veliko. Lahko seveda izberete cenejši, a močno priporočam doplačilo za sistem 4Control in hvale vredne LED-luči, morda se tudi prav takšen pogonski stroj zdi najbolj optimalen. Vidite, kam pelje vse skupaj? Če hočete, da je kar se da prepričljiv, potem bo cena visoka. Ne nujno toliko, ker kakšno stvar vseeno lahko izbrišete s seznama, ampak paket initiale Paris vsekakor poskrbi za še več pridiha elegance. In te ima espace v svojem segmentu trenutno daleč največ.
1 / 24
Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
tehnični podatki
renault espace dCi 160 EDC energy initiale Paris
vrsta motorja
turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj