Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Petdeset odtenkov prostornosti

Renault espace 160 dCi energy EDC initiale paris

Avtor prispevka: Anže Jereb
Minioni, saj veste, tisti mali rumeni možiclji, so pokazali, kako se v teh časih naredi krasno marketinško zgodbo, ki odpre denarnice tudi drugod, ne le ob nakupu kino vstopnice.
Petdeset odtenkov prostornosti
Foto: Gašper Miš, Miha Kokalj
6. 11. 2015 ob 7:00
Komentarjev: 1

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

cestna opeka se je poslovila, prišel je zaobljeni lepotec
oblika je posrečena mešanica enoprostornika in križanca
notranjost ostaja izjemno prostorna, morda celo najbolj praktična v segmentu
cenim nižje dno v drugi vrsti sedežev, je občutno bolj udobno sedeti zadaj
prtljažnik je ogromen, podiranje s stikali priročno
nasploh je notranjost krasna in uporabna, super so ogromna stekla
zaslon na dotik je eden najboljših na trgu, vsaj po uporabnosti
motor je dovolj zmogljiv, dovolj varčen in srednje tih
sistem 4Control je nujna zadeva, jo vsekakor izberite
enako velja za LED-luči
čeprav se espace pelje dobro, je občutek na volanu zelo slab
plastika okoli zaslona škripa, absolutno preveč škripa
drsna vrata bi uporabnost povečala, a seveda izničila lepe linije
prepričljivost nudi predvsem bogata oprema, ta pa hitro poveča ceno
4,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4 (43 glasov)

Minione, denimo, najdete v čokoladnih jajčkih, v številnih reklamah in še marsikje. Pravzaprav se jih najbolj spomnim, ko so mi pred ogledom nekega povsem drugega filma sporočili, naj ugasnem mobilni telefon in z njim ne motim ostalih. Takrat filma Minioni sploh še ni bilo. Ampak vas zanima, kaj ima z njimi Renault? V bistvu so uporabili podobno strategijo in nas z njim dolgo nagovarjali, še preden so ga dejansko pokazali na kakšnem salonu ali drugje. Če so Minioni simpatični, je Renaultov espace eleganten. In ko ga pokažeš le delno, ko z njim narediš kakšno krasno zgodbo, takrat završi in se o njem začno debate. In to je super, ker potem vsi komaj čakamo, da avtomobil pride na ceste.

Čeprav je mene omenjeni film razočaral, me espace ni. Mi je pa pustil mešane občutke in če boste prebrali do konca, boste tudi vedeli, zakaj. Ampak za začetek se lahko lotim njegove oblike. Pri Renaultu trdijo, da je segment klasičnih enoprostornikov na dobri poti v pozabo. Zadnja leta so bolj priljubljeni križanci in zato novi espace izgleda kot križanec. Ampak seveda ni, po uporabnosti je še vedno pravi enoprostornik, takšen, kot mora biti!

Je pa sedaj štiri centimetre bolj oddaljen od tal, na karoserijo v obliki kocke tudi pozabite, podoba je namreč sila elegantna, vseeno pa je notranjost ostala prostorsko razkošna. V bistvu že na prvi pogled espace deluje bistveno bolj atraktivno, najbrž že zaradi velike sprednje maske in nasploh zelo privlačne podobe. No, pa tudi velik je in ga je težko zgrešit; dolg je toliko kot prejšnji grand espace.

Tiste z družinami najprej zanima, če je praktičen. Je. Stikala, ki v trenutku podrejo naslonjala sedežev druge in tretje vrste, so še kako priročna, ko imate polne roke torb, vreč, otrok ... sploh pa lahko pohvalim prtljažnik, ker je ob petih postavljenih sedežih naravnost ogromen. To seveda tudi mora biti ena od glavnih prednosti enoprostornika, zato je. Na zadnjih dveh sedežih se sicer sedi zasilno, se mi zdi, da ponujata celo manj prostora kot v prejšnji generaciji, na tistih treh v drugi vrsti pa boste sedeli odlično, bistveno bolje kot prej, ker je dno nižje in noge v bolj naravnem položaju. Omenjeni sedeži so še vzdolžno pomični, ampak precej bolj omejeno kot včasih. Niti ni potrebe, da bi bili bolj, sam cenim predvsem zelo lahkotno dosegljiva sidrišča isofixa.

Kompromisi so vedno nujno zlo in logično je, da se espace ne pelje tako prepričljivo kot megane, je pa po občutku precej boljši od starega. Sploh, ker je dosti lažji. V bistvu je tako: pelje se zelo dobro, prepričljivo sledi zavoju, je pa na volanu občutek zelo slab. In v načinu sport ni prav nič boljše, preveč umetno in brez dobrih povratnih informacij. Jasno je, da vozniški užitek ni najpomembnejša lastnost tega kolosa, a če je lahko Fordov S-max na tem področju odličen, bi bil lahko espace vsaj povprečen. Govorim le o občutku na volanu, za vožnjo sem že rekel, da je dobra.

Vseeno mi je prav način sport najbolj všeč; ne zaradi divjanja, ampak ker v tem primeru zadnji kolesi bolj zavijata. Ja, espace ima lahko štirikolesno krmiljenje 4control, zato je na cesti prijeten in glede na velikost zelo vodljiv. Tudi menjalnik je v tem programu hitrejši, sploh pa je vzmetenje bolj odzivno. Zame avtomobil ni bolj udoben, če se po prevozu grbine še 3 sekunde pozibava, ker espace v načinu comfort počne ravno to. Sport pa ga prej umiri. Doplačilo za 4control je zame obvezno, ker je tudi na parkiriščih espace občutno bolj okreten, v tem paketu initiale paris je serijski.

No, gremo še k vozniku … Spredaj je ogromno prostora, drugega itak nisem pričakoval, sploh pa je okolje zelo sodobno. Če sem pikolovski, bi si želel še kakšno priročno večje odlagališče, ampak to je že iskanje malenkosti. Oprema je res bogata, ampak tudi pri bolj okrnjenem boste dobili velik zaslon na dotik. Čeprav jih običajno ne maram preveč, je ta toliko boljši od ostalih, da mi je celo všeč. Obnaša se kot 'tablica', na uvodni zaslon si lahko postavite najpogosteje uporabljane funkcije in so tako hitro na voljo. Vse skupaj je odzivno kot kakšen dober tablični računalnik. No, z devetimi palci tudi ni kaj dosti manjši. In projekcijski zaslon je tudi fajn, prikazuje vse pomembnejše podatke.

Sedeža spredaj znata masirati, čeprav to masažo jemljite s precejšnjo rezervo, in nasploh je med umirjeno vožnjo, kakršna naj bo družinska, espace zelo dober. Stekla so ogromna, zato je pregleden, streha se odpre in tudi po odprtju v notranjost ne piha preveč, ker ima spredaj zaščito. Testni espace je imel pod pokrovom najmočnejši motor v ponudbi. 118 kW moči nikakor ni preveč, pravzaprav je ravno prav, ker mora vseeno premikati velik avtomobil, čeprav ima motor samo 1,6 litra prostornine. Nekatere ravno (pre)majhna delovna prostornina odvrne, zato dostikrat pravim, da naj zadevo sami preskusijo in bodo hitro prepričani, da so lahko tudi majhni motorji dovolj zmogljivi, sploh, če imajo dve turbini. Porabi pa okoli 7 litrov in pol.

Torej, espace je lep, prostoren in praktičen, eleganten, znotraj zelo zanimiv in uporaben, motor je dober. Kaj je torej pustilo grenak priokus? To, da se espace pelje manj prepričljivo od kakšnega S-maxa, me niti ne moti, me pa moti, da je občutek na volanu zelo slab. Ampak to sem napisal že zgoraj. Moti me tudi, da je kljub sodobnosti in uporabi boljših materialov, denimo usnja v takšnem initiale Paris, slišati še vedno preveč škripanja. Zaslon na dotik je očitno iz tako tanke plastike, da je prav grozno poslušati njegovo jamranje vsakič, ko nanj pritisnete. Takšen, površen se zdi espace na trenutke. In ne bi smel biti, ker gre le za zelo težko pričakovanega naslednika legendarne dnevne sobe na kolesih in ker ne govorimo o cliu za manj kot deset tisočakov.

Takšen espace namreč z vsemi dodatki stane 47.000 EUR, torej veliko. Lahko seveda izberete cenejši, a močno priporočam doplačilo za sistem 4Control in hvale vredne LED-luči, morda se tudi prav takšen pogonski stroj zdi najbolj optimalen. Vidite, kam pelje vse skupaj? Če hočete, da je kar se da prepričljiv, potem bo cena visoka. Ne nujno toliko, ker kakšno stvar vseeno lahko izbrišete s seznama, ampak paket initiale Paris vsekakor poskrbi za še več pridiha elegance. In te ima espace v svojem segmentu trenutno daleč največ.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki renault espace dCi 160 EDC energy initiale Paris
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1598
moč v kW (KM) pri vrt./min 118 (160) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 380 pri 1.750
menjalnik samodejni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4857 x 1888 x 1677
medosna razdalja v mm 2884
prtljažnik v litrih 300/680/2040
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1659 (812)
največja hitrost v km/h 202
pospešek 0-100 km/h v s 9,7
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,0/4,4/4,6
poraba na testu v l/100 km 8,7
cena osnovnega vozila v EUR 29.990
cena testnega vozila v EUR 41.990
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 47.190

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Y2MzZTJhYjZmOWQ0NTcyMmQ1NmRkODE3ZjgwZjU2ODIuanBnMTU3MDg3NjUxOA==.jpg
gizmo28 pravi:
najmočnejši motor v ponudbi je 200 KS,samo ga pri nas ni v ponudbi, ga pa lahko dobiš brez težav, če si ga zaželiš ti ga trgovec naroči
(pred 8 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 12. 10. 2024
Oktober 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |