Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Staro ime, nove vrline

Suzuki vitara 1.6 DDiS ALLGRIP elegance

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Zdi se, da je vitara v Sloveniji bolj znano ime kot suzuki, tako popularen je bil ta avtomobil leta nazaj. Takrat je bil tudi bistveno bolj terenski kot danes, ko je na trgu poplava pozerskih križancev in trendu se je kljub tradiciji uklonil še Suzuki.
Staro ime, nove vrline
Foto: Gašper Miš
30. 10. 2015 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

vitara ima privlačne barve, ki znajo poudariti obliko
ime je v domačih logih bolj znano kot znamka sama, zato se ga splača ohraniti
motor ima dobre lastnosti, kar pomeni elastičnost v nizkih vrtljajih in dobro porabo
prostor v kabini je kljub majhni karoseriji odlično izkoriščen
kljub SUV-zasnovi udobna vožnja
oglata oblika prtljažnega prostora in nizek nakladalni rob
štirikolesno gnani predstavniki v tem razredu niso pogosti
cena je ugodna, če upošteate, kaj vse dobite v tem razredu
armaturna plošča bi bila lahko bolj domiselno oblikovana
med vožnjo manjka le še boljši občutek na volanu
dizelski motor je glasen
oblika premalo izstopa, da bi lahko vitara pretresla svoj segment
4,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4 (30 glasov)
video test suzuki vitara 1.6 DDiS ALLGRIP elegance
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

V času prve vitare med malimi terenskimi avtomobili ni bilo veliko konkurence, zato je našla kar nekaj navdušenih voznikov, medtem ko so danes v nekem drugem svetu tu renault captur, peugeot 2008, škoda yeti, opel mokka, mazda CX-3 ... se sploh ne splača naštevati vseh, ker zdaj veste, kam spada. Suzuki je večja znamka, kot si verjetno mislite, le v Sloveniji je bila zapostavljena zadnja leta. Z novo vitaro bi se lahko stvari hitro spremenile, če bo ljudem dovolj všeč na pogled. Ja, zdaj se avtomobili še bolj prodajajo zaradi všečne oblike, tehnika ni več tako pomembna, zato je Suzuki za vitaro pripravil tudi nekaj zelo privlačnih barv.

Ravno testni model je ni imel, deloval je bolj zadržano, hkrati pa je bil tudi zelo bogato opremljen in verjetno ne bo predstavljal najbolj pogoste izbire pri nas, čeprav še vedno dobite veliko za svoje težko prigarane evre. Dobrih 24 tisoč evrov hočejo pri Suzukiju za takšno vitaro, ki ima štirikolesni pogon, dizelski motor in paket opreme elegance. Že samo zaradi pogona gre za zelo zanimiv avtomobil, ker ga nima ravno vsak konkurent. Gre za standardni sistem, ki ima med osema elektromagnetno sklopko, ta pa po potrebi ali če vi pritisnete na gumb med sedežema, največ polovico navora prenese še na zadnji kolesi. Odziv je spodobno hiter, pri nekaterih podobnih sistemih se včasih sprednji kolesi že cel obrat zavrtita v prazno, ko končno 'primeta' še zadnji, tukaj pa se vse skupaj zgodi dosti hitreje. Če se ravno kam zakopljete, pride kar prav, ne dela pa čudežev kot nekoč prava terenska vitara s sredinskim diferencialom in celo reduktorjem. Kot so pokazali moderni vozniki, tega ne potrebujejo in zato sta tudi pri novi vitari v normalnih pogojih vožnje ves čas gnani samo sprednji kolesi. To boste seveda še kako cenili, ker je s tem poraba goriva zelo dobra.

Suzuki že dolgo sodeluje s Fiatom zaradi dizelskih motorjev, zato smo podobnega že marsikje vozili. 1,6 litra delovne prostornine ima in 88 kilovatov (120 'konjev'). Motor je zelo lepo prožen, menjalnik ima šest prestav in je dokaj natančen, le preveč hitri ne smete biti pri prestavljanju, če ne želite, da se ročica zatika. Je pa sam motor dokaj glasen, sliši se ga bolj kot pri konkurenci, in precej robato deluje pri manjših hitrostih, potem ga pa itak preglasi veter. Vseeno je poraba na testu ves čas znašala pod 6 litrov na 100 kilometrov, kar je zelo dobro za tovrsten avto.

Celo vožnja je na presenetljivo visoki ravni. Manjka le še boljši občutek na volanu, ker se servo preveč vmešava, sicer pa je vitara kar lepo vodljiv avto. Morda je po občutku malo premehek, ampak je zato tudi vožnja razmeroma udobna in avtomobil se ne stresa kaj dosti na manjših neravninah. Po merah sodeč se zdi kar pravšnji za naše ceste in voznike, sicer pa je tudi sama kabina dovolj prostorna, da normalno visoki ne boste imeli težav. Prtljažnik je po merah nekako v povprečju razreda, je pa precej kvadraste oblike in z nizkim nakladalnim robom, da je lepo uporaben. Tudi velik otroški voziček gre zlahka vanj.

Edino, kjer Japonci res zaostajajo za svojo konkurenco, je oblikovanje notranjosti. Vem, da marsikoga moti, če je vse skupaj na videz pusto, brez domišljije, čeprav je sama armaturka v vitari uporabna in pregledna. Na vrhu sredinske konzole je velika in privlačna ura, pod njo dovolj velik in lepo odziven zaslon na dotik, nižje pa nič nepotrebnih gumbov več, samo še tisti za klimatsko napravo in uporabni predalčki. Brez nepotrebnega kompliciranja, ampak tudi brez pravega oblikovalskega navdiha. Model vitara si ni več niti malo podoben, če ga primerjamo s predhodnikom, zato bi lahko imel tale suzuki tudi čisto drugo, novo ime. Ampak je vitara tako zasidrano v našem spominu, da bi bilo skoraj škoda ob vseh vrlinah, ki jih spet ponuja.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki suzuki vitara 1.6 DDiS ALLGRIP elegance
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1598
moč v kW (KM) pri vrt./min 88 (120) pri 3.750
največji navor v Nm pri vrt./min 320 pri 1.750
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4175 x 1775 x 1610
medosna razdalja v mm 2500
prtljažnik v litrih 375
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1295 (575)
največja hitrost v km/h 180
pospešek 0-100 km/h v s 12,4
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,7/4,0/4,2
poraba na testu v l/100 km 5,8
cena osnovnega vozila v EUR 14.500
cena testnega vozila v EUR 22.900
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 24.281

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 13. 11. 2024
November 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
04050607080910
11121314151617
18192021222324
25262728293001

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |