Lanskoletna prenova Citroënovega C4 ni prinesla ničesar revolucionarnega; avtomobil oblikovno še vedno prav nič ne izstopa, čeprav ravno to pričakujemo od francoske znamke, ki zna občasno osupniti. Res pa je C4 v razredu, kjer je zadržanost morda celo zaželena.
Poznavalsko oko bo seveda hitro opazilo nove luči z LED-tehniko ter lepše speljane črte maske in čeprav izgled je pomemben, prenova prinaša predvsem nekaj tehničnih novosti, ki C4 ohranjajo vsaj v stiku z izredno ostro konkurenco.
Prijetno - je ena beseda, s katero lahko opišem vse skupaj. Se mi zdi, da so se Francozi res potrudili in ustvarili okolje in občutek, da je vse sproščeno. Volanski obroč je sicer velik in bolj položno postavljen, kar dinamični vozniki sovražijo, ampak tukaj nekako paše k udobni vožnji. Sedeža sta spredaj široka, opore za roke so udobne, tudi pri večjih hitrostih je zvočna zatesnitev dovolj dobra, da je v kabini mirno, zato je C4 res prijeten avtomobil, če od njega ne zahtevate preveč.
Navdušeni vozniki boste vedeli, o čem govorim. Ob mehkem podvozju se karoserija občutno bolj nagiba od peugeota 308, ki je zdaj v koncernu še bolj dinamično naravnan, in zadek je malo nemiren, če boste pretiravali v ovinkih. Seveda tudi občutek na volanu ni takšen, da boste eno z avtom. Ampak to pri C4 res ni pomembno, ker se niti ne trudi biti takšen avto, le dovolj udoben želi biti za svoje potnike. Zato je v kabini dovolj odlagalnih mest in prostora, tudi v prtljažniku ga ni malo, saj gre za enega večjih med konkurenco, le nakladalni rob bi bil lahko nižji za lažje natovarjanje težkih kovčkov.
V notranjosti velja seveda omeniti večji zaslon, ki je občutljiv na dotik, lepo pregleden in kontrasten. Pri bogatejšem paketu opreme shine je zraven tudi navigacija in po novem še ključ, ki ga imate lahko ves čas v žepu, ker se avto poleg vžiga z gumbom tudi odklepa samo z dotikom kljuke. Ker gre za staro osnovo avtomobila, so gumbi za prezračevanje še vedno pravi gumbi, kar tokrat hvalimo, ker nam sodobna francoska rešitev pri C4 cactus, ko so praktično vse komande na zaslonu, ni všeč. Sicer nepotrebna, ampak morda komu zanimiva, je tudi osvetlitev merilnikov v beli, modri ali pa kombinaciji obeh barv.
Do določene mere me je navdušil prenovljeni motor, ker je dokaj tih in uglajen za dizelsko tehnologijo. Kljub le 73 kW moči je v bistvu tudi dovolj zmogljiv, če avto ni polno naložen in se takrat ne vozite v vrhniški klanec na avtocesti, nikakor pa od motorja ne pričakujte odločnega porasta moči pri določenih vrtljajih. Za današnji čas je kar hecno, da ima menjalnik samo pet prestav, tako da sta tukaj 4. in 5. precej dolgi, idealno izračunani za avtocestne vožnje. Še vedno pa je ročica tista, ki pokvari vtis, ker je premalo trdo vpeta in imaš potem občutek, da je menjalnik slab.
Če je vaša največja hitrost na poti do službe 80 km/h, bo mogoče tudi poraba res pod štirimi litri, kot obljublja tovarna, na našem testu pa se je ves čas gibala okoli šestih, ker smo se vozili še v mestu in na avtocesti. Torej nič posebnega na tem področju, v bistvu sem pričakoval manj, ker naj bi bil ta motor še posebej varčen in ker konkurenca tudi z večjo močjo dosega enake številke. Je pa s tehnologijo blueHDi zdaj ustrezen normam Euro6, čeprav to pomeni, da bo občasno (ampak predvidoma šele na vsakih 20.000 km na servisih) potrebno doliti še tekočino AdBlue.
Cenovno C4 ne izstopa, z bogato opremo shine in nekaj dodatki bi vas prišel po ceniku 23 tisoč evrov, tako da se ne bo težko odločiti. Če iščete udobje, prostor in sproščeno vožnjo, je to to.
1 / 21
Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
tehnični podatki
citroën C4 blueHDi 100 BVM shine
vrsta motorja
turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj