Vsi turbomanijaki se raje obrnite proč, tale zadeva je za vse, ki ljubite zeleno. Zeleno kot ekološko in ne zeleno kot barvo avta. Ker potem bi tale že precej ovenel ...
Skratka, focus je nekje na sredini svoje 'življenjske dobe' prejel majhne novosti. Tale je sicer še iz časov pred večjo letošnjo osvežitvijo, zdaj namreč izgledajo nekako tako. Jasno je, da gre za karavansko verzijo, vendar novosti razen majhnih podrobnosti, ki so tam na ljubo boljši aerodinamiki, ni. V redu, če ste fanatik ali pa delate pri Fordu, boste morda našli dodatke, kot so rahlo spremenjen del spodnje maske, zadnji spojler in pa kakšna zaščitna obloga tu in tam. In econetic je spredaj nižji za centimeter, zadaj pa za 8 milimetrov. Zdaj vam je že jasno, da je tako motoriziran in opremljen focus namenjen varčni vožnji, za kakšne dirkašne vragolije se boste morali ozreti vsaj po ST-ju, ki ga najdete na tej povezavi.
Pomembne stvari se dogajajo pod pokrovom in pa predvsem v vaši denarnici. V štartu je tale econetic za 500 evrov cenejši od običajnega dizla, varčevanje pa naj bi se tam šele pričelo. Seveda so izbrali najvarčnejši motor: 1,6-litrski štirivaljnik TDCi s 77 kW moči oz. 105 'konji', ki je vsem varčevalnim ukrepom navkljub še vedno precej prožen in ponuja zadostno mero navora tudi že pri manjšem številu vrtljajev. V praksi to pomeni, da se je možno skoraj neprestano lepo peljati pod dva tisoč vrtljaji, kar botruje relativno majhni porabi. Obljubljajo 4,3 litra na 100 kilometrov, nam pa jih je na testu spil 5,5, kar je vseeno pohvalno. Poleg tega spusti v našo atmosfero samo 99 gramov ogljikovega dioksida na prevožen kilometer, lahko pa kupite tudi enak motor za 580 evrov več, ki obljublja samo 88 gramov. Če mu že požrešnosti ne gre očitati, mu pa morda lahko manko uglajenosti, saj so prisotne vibracije in nič kaj subtilen ter nezgrešljiv dizelski zvok.
Vozi se enako kot vsi focusi z nahrbtnikom do sedaj, torej dobro in ni presenetljivo, saj je praktično enak ostalim izvedbam. 77 kilovatov, kolikor se za ekoavto še spodobi, se morda sliši malo, vendar dodatne moči ne boste posebej pogrešali. Sicer je avtomobil slabše vodljiv kot kombilimuzina, ampak še vedno nadpovprečno dobro, položaj za volanom je po fordovsko zelo dober, informacij o dogajanju pri kolesih pa preko volana za veliko žlico. Tudi prostora v prtljažniku ni malo, saj lahko v karavana natlačite kar za 490 litrov krame, ni pa v razrednem vrhu, kjer konkurenca lahko ponuja tudi 100 litrov več. Pomanjkljivosti? Nekaj jih je, denimo, armatura na levi strani mi zaradi čudne, izbočene oblike sili v koleno, česar niso popravili niti ob zadnji prenovi, kljub temu da je armaturna plošča dodobra prevetrena, in ko zapeljem čez kakšno pošteno lužo, se mi zdi, da bo voda preluknjala blatnik. Armaturna plošča je še vedno leglo neštetih gumbov, kar vam bo k sreči prikrajšano, če se boste odločili za nakup prenovljenega.
Dokupite lahko tudi pravi disko v notranjosti. Menjavali boste lahko kar med sedmimi barvami ambientalne osvetlitve, podobno kot v zadnjih mercedes-benzih! Končna cena? Dobrih 25 tisočakov z vso dodatno opremo, ki pa je ni malo. Ta zaradi oznake titanium vsebuje pametni ključ, sistem za prostoročno telefoniranje, tempomat z omejevalnikom hitrosti, notranjo osvetlitev v tehnologiji LED, tipalo za dež, v tem primeru pa še ogrevano vetrobransko steklo (ki je ena boljših pogruntavščin zadnjega časa, če vas ne motijo čisto tanke žičke v šipi), aktivni sistem za pomoč pri parkiranju, ksenonske žaromete in dnevne luči v tehnologiji LED. Ni malo, niti po ceni niti opremi, ampak je v takšnem primeru precej prepričljiv. In varčen.
1 / 16
Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
tehnični podatki
ford focus karavan 1.6 TDCi econetic titanium
vrsta motorja
turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj