Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Moderni nesmisli

BMW X6 xDrive30d

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Prvo srečanje z BMW-jem X6 je za vsakogar zanimivo. Visoko nasajen kolos vedno odpre usta s strešno linijo rahlo bolj športno-elegantnih avtomobilov in ogromnimi kolesi; na testnem pnevmatike z merami 315/35 R20! Še pri modelih M so načeloma manjše pa tukaj ne gre za športen avtomobil.
Moderni nesmisli
Foto: Gašper Miš
25. 8. 2015 ob 9:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

mogočna in prepoznavna podoba ni za vsak okus, je pa pompozna
vzvišen občutek za volanom vozniku vliva dodatno samozavest
kabina je prostorna in dovolj udobna, čeprav je streha nizka
obdelava je cenovnemu razredu primerno vzorna, materiali kvalitetni
osnovni trilitrski dizelski motor je idealna izbira za X6
samodejni menjalnik deluje odlično, vseeno lahko voznik tudi sam prestavlja
kljub zajetni masi se precej agilno spopada z ovinki
v določenih krogih ima X6 tudi precej slab ugled
preširoke pnevmatike se slabo obnesejo na kolesnicah, v dežju, sploh snegu
blaženje ni in ne more biti udobno glede na vrsto vozila
poraba goriva kljub obljubam še zdaleč ne dosega tovarniških rezultatov
po kvadraturi enako velik avtomobil sprejme še bistveno več prtljage in potnikov
4,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.1 (30 glasov)
video test BMW X6 xDrive30d
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

V bistvu je X6 verjetno eden najbolj nesmiselnih avtomobilov modernega časa, osovražen s strani ekologov in tistih, ki si ga ne morejo privoščiti, ampak tudi če vam ni všeč, morate priznati, da izgleda zelo pompozno. Mislim, da je ravno to razlog za uspeh, ker so prvo generacijo prodali v skoraj 250 tisoč primerkih po vsem svetu! Že samo zato si avto zasluži spoštovanje, ker je očitno dovolj pozerski in vzvišen do ostalih 'avtomobilčkov', da si ga je določena skupina voznikov še posebej zaželela. Marsikateri zato zmotno misli, da si je s tem avtom kupil še cesto, ker je občutek za volanom res 'steroiden'. Ko dodaš še nizko streho, postane še malo bolj tankovski in morda varljivo varen, po drugi strani pa streha tudi zadaj tako nizko pada, da je preglednost za vozilo obupna in vas morda kakšen voznik enostavno ne vidi, zato ste lahko okoli X6 tudi strpni.

Ko se boste prvič usedli vanj, se vam bo zdela notranjost krasna, ker je res veliko prostora in materiali so odlični. Počutje je pa vseeno vsaj malo utesnjeno, nekateri bi temu rekli celo športno, in zaradi nizko padajoče strehe je nad glavami potnikov zadaj seveda precej manj prostora kot v X5. V bistvu je od slednjega X6 pobral praktično vse, razen uporabnosti kabine. Tudi prtljažni prostor to lepo pokaže; po kvadraturi je velik, ampak ima dno visoko od tal, da je nerodno zlaganje torb vanj, hkrati pa je še dokaj nizek in ima položno zadnje steklo, tako da pozabite na prevoz hladilnikov, za katere sem prepričan, da jih lastniki X6 ves čas vozijo s sabo. Podobno velik in bolj kvadraten avtomobil požre še skoraj pol več ljudi ali prtljage, zato mora biti bodočim voznikom to vnaprej jasno, ampak vsak avtomobil ima svojo skupino kupcev, zato kritike niso vedno na mestu.

Seveda pozabite na tovarniško porabo 6 litrov, ki je zelo milo rečeno komična, v praksi se bo voznik moral sprijazniti s porabo nekje med 9 in 10 litrov na 100 km, kar spet ni toliko ob masi, ki jo motor premika.

Tudi masa je s krepko več kot dvema tonama v današnjem času vse kaj drugega kot ekološko sprejemljiva, ampak motor je lahko celo zmerno varčen, ko ob res nežni nogi porabi okoli 8 litrov. Predvsem pa je ob pomoči sodobnih tehnologij za uničevanje škodljivih plinov čist. Seveda pozabite na tovarniško porabo 6 litrov, ki je zelo milo rečeno komična, v praksi se bo voznik moral sprijazniti s porabo nekje med 9 in 10 litrov na 100 km, kar spet ni toliko ob masi, ki jo motor premika. Po mojem mnenju je ta daleč najbolj smiseln za X6, ker je povsem dovolj zmogljiv. 190 kW iztisne iz treh litrov, bolj natančno 258 'konjev', in kar 560 Nm navora pri že 1500 vrtljajih. Konkretno vleče v vseh režimih delovanja, praktično ničesar se mu ne da očitati, ampak BMW je s tem motorjem že večkrat dokazal, da je že v osnovi šlo za enega najboljših med trilitrskimi dizli in da je skozi leta potreboval samo dodelave.

Prav tako 8-stopenjski samodejni menjalnik, ki prestavlja hitro, zna predvidevati in prestavi v nižjo, ko se vozite po klancu navzdol ali zavirate pred ovinkom, po želji pa lahko tudi sami prestavljate z ušesoma za volanskim obročem. Ta menjalnik je lep dokaz, da večje število prestav zaenkrat ni smiselno. BMW-jevi avtomobili s štirikolesnim pogonom xDrive vozniku dajejo občutek, da so še vedno gnani na zadnji kolesi, ker gre do njiju dejansko 60 odstotkov navora ob normalnih pogojih. Če senzorji zaznajo drugačne potrebe, v desetinki sekunde elektronika preko večploščne sklopke prenese tudi ves navor do posameznega para koles, s čimer se pogon odlično obnese na urejenih podlagah. Problem X6 sta prevelika masa in visoko težišče, da ne omenjam še preširokih pnevmatik za zahtevnejše pogoje, ko je na cesti veliko vode ali celo snega. Takrat boste hitro ugotovili, da fizika zmaga in kar naenkrat se v svojem 'tanku' ne boste več počutili varno. Da ne omenjam zavor, ki sicer po občutku delujejo zanesljivo, imajo pa ogromno dela z ustavljanjem vse te mase in se po nekaj konkretnih zaviranjih utrudijo. Za voznike, ki mislijo, da je X6 'športni terenec', je to še kako pomembno. Sicer se skozi ovinke glede na maso dokaj dobro pelje, ampak ves čas deluje kot napeta struna. Predvsem pa ni niti malo udoben, če upoštevam zgolj blaženje na slabših cestah.

To si zapomnite, ker udobja tukaj ne boste dobili, prav tako prav nobene športnosti, le veliko vzvišenosti in kvalitetnega prostora. Seveda tudi ne za malo denarja, dobrih 100 tisočakov stane X6 na posnetkih pa gre na ceniku s tem motorjem šele za začetek ponudbe. Nič nepričakovanega, torej. Jasno, če pa že samo ena pnevmatika stane 400 evrov, ampak kdor ima, da.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki BMW X6 xDrive 30d 
vrsta motorja turbodizelski, šestvaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2993
moč v kW (KM) pri vrt./min 190 (258) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 560 od 1.500 do 3.000
menjalnik samodejni, osemstopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4909 x 1989 x 1702
medosna razdalja v mm 2933
prtljažnik v litrih 580
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 2140 (640)
največja hitrost v km/h 230
pospešek 0-100 km/h v s 6,7
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,7/5,5/6,0
poraba na testu v l/100 km 9,8
cena osnovnega vozila v EUR 70.100
cena testnega vozila v EUR 70.100
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 102.418

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 17. 1. 2025
Januar 2025
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |