Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Piflar

Volkswagen passat variant 2.0 TDI 4motion highline

Avtor prispevka: Anže Jereb
Volkswagen passat je v Sloveniji precej priljubljen avtomobil in zelo varna izbira, ki težko razočara. Nova generacija pa sploh, ker je enostavno odlična. Zlasti takšna različica, ki smo jo dobili v roke tokrat, ta dejansko tekmece postavlja v kot in narekuje zelo zahteven tempo.
Piflar
Foto: Gašper Miš
21. 4. 2015 ob 23:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

drzna podoba je postavila passata na zemljevid oblikovno privlačnih avtomobilov
daljše medosje omogoča še bolj prostorno notranjost
voznikovo okolje je oblikovno podobno, a občutno bolj kakovostno izdelano kot prej
doplačljivi zaslon med merilniki skrbi za sodoben izgled in je zelo učinkovit
led-luči sicer niso poceni, svetijo pa zelo dobro
najmočnejši dizelski motor je sila prepričljiv in pohvalno varčen
robotizirani menjalnik je tokrat posodil Audi in deluje hitreje in z manj cukanja ob speljevanju
štirikolesni pogon je bliskovit, zato je takšen passat vedno prepričljiv
vozniško je passat bolj zadržan, a vedno zanesljiv in z veliko povratnimi informacijami
cena ob tako bogati opremi dosega skoraj dvojno vrednost povprečno prodanega passata
kljub dodelanosti po karakterju passat še vedno ostaja precej dolgočasen
velika platišča in čvrsto podvozje skrbijo za preveč pretresanja na slabih podlagah
4,4
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.2 (66 glasov)

Prepričan sem, da so pri marsikaterem tekmecu inženirji preživeli noč ali dve brez spanja, ko so videli, kaj je spet ponudil Volkswagen. Lahko se namreč odločite za cenovno spodobno različico, ki je že sama po sebi zelo prepričljiva, ali pa za takšno, ki je nabita s sodobnimi sistemi in ponuja zelo zmogljiv dizelski agregat, bogato opremo in še štirikolesni pogon. Dejansko nobena stvar ni prepuščena naključju, me pa je passat vseeno spomnil na besedo piflar. Oziroma na nekoga, ki je bil nekoč vas sošolec in je bil od vas in večine vedno boljši. To vam je šlo seveda v nos, vseeno pa je bil dovolj simpatičen, da ste bili radi v njegovi družbi. Podobno bo s passatom.

Karavan na fotografijah že na daleč sporoča, da je poseben. Linije nove generacije so ostre in nasploh celotna podoba markantna, vseeno pa so grobe poteze dovolj prepoznavne, da boste že od daleč vedeli, da se vam približuje ravno volkswagen passat. In to je dobro, prepoznavnost je pomembna, lep izgled tudi, tokrat pa vse skupaj skriva še zelo prepričljivo tehnologijo. Že pri lučeh, denimo. Tokratne doplačljive niso zanimive le zaradi izgleda, temveč tudi izjemno dobro delujejo. Led-luči skrbijo, da je snop svetlobe zelo močan in noč skorajda spremenijo v dan, same znajo prilagajati dolžino snopa glede na vašo hitrost in prihajajoče ovire, skratka vredne so doplačila. V kombinaciji z močnejšim motorjem sta zadaj še dve konkretni izpušni cevi oziroma okrasna zaključka, zato je markantna tudi passatova zadnjica. Zunaj je tole na pogled hudo moderen stroj.

Znotraj je bolj umirjen. Na hitro celo deluje enako kot stari, a me je lastnik prejšnje generacije hitro opozoril, da so sedaj reže za zrak razpotegnjene čez celotno širino kabine, da so stikala klimatske naprave malce spremenjena in da je drugačen tudi volanski obroč. Verjetno res, je pa vsaj na prvi pogled notranjost zelo podobna prejšnji, kar ne moti. Očitno je bila že prej dobro zasnovana in potrebe po velikih spremembah niti ni bilo, potrdim lahko le, da boste že ob prvem srečanju z njo hitro ugotovili, da je bolj kakovostna. Vsi materiali se zdijo boljši, nobena stvar ne škripa ali poka, vse je tudi zelo natančno sestavljeno.

No, v nečem notranjost vseeno ni niti malo podobna, le 2.400 EUR morate biti pripravljeni doplačati za ogromne digitalne merilnike z diagonalo kar 31 centimetrov. Haha, ko sem bil mulc, je bila v dnevni sobi televizija komaj kaj večja. No, super so, spreminjate lahko veliko prikazanih elementov, navigacija med obema merilnikoma je pregledna in vašega pogleda ni treba odmikati daleč s ceste. Sicer ta element ni poceni; sami merilniki dejansko niso tako dragi, a jih je mogoče izbrati le ob doplačilu navigacijske naprave, zato je cena potem visoka. Sam si jih želim imeti, ker armaturno ploščo na videz zelo posodobijo, hkrati pa me ni preveč motilo, da ponoči celo pri najmanjši svetilnosti svetijo malo premočno in da se jih ob močnem soncu, ko sveti s strani, slabo vidi.

Potem pridem do prostora. Tega v passatih nikoli ni bilo malo, sedaj pa ga je še več, predvsem ker nova platforma omogoča za kar osem centimetrov daljše medosje. In potniki zadaj so zdaj še bolj zadaj, prostora za noge pa jim tudi zlepa ne bo zmanjkalo. Ogromen je še prtljažnik s prostornino 650 litrov. Če družinskim potrebam takšen avtomobil ne bo prostorsko ustrezal, potem ste zelo razvajeni ali pa potrebujete kombi. Za normalne in tudi tiste zahtevnejše ga bo vedno dovolj.

Večina slovenskih kupcev se bo sicer odločila za polovico cenejšo različico s sprednjim pogonom in 110-kilovatnim dizlom pa tudi z manj asistenčnimi sistemi; tega nam je uvoznik dal samo zato, da vidimo, kaj vse novi passat ponuja. Ogromno ponudi, a to ima svojo ceno, ki je v tokratnem primeru nanesla skoraj na petdeset tisočakov. Ste morali dvakrat prebrati? Veliko je, ni kaj, ampak jih je passat tudi vreden. V bistvu me moti le, da je dvolitrski turbodizel pač tipično glasen, kar naj ne pomeni, da je neuglajeno robat, le note, ki jo lahko ponudijo šestvaljni agregati, pač ne more povzeti, kljub moči. Vse ostalo je brezhibno.

Štirikolesni pogon deluje vrhunsko in 240 'konjev' konkretno izstreli avtomobil z mesta. Jasno, če ima pa dve turbini, zato mu sape praktično nikoli ne zmanjka. Še bolj se to čuti pri prehitevanju, ko 500 Nm navora pošteno porine hrbet v naslonjalo sedeža, sploh, ker je 7-stopenjski DSG-menjalnik iz audijev zelo hiter. Zgolj za primerjavo, tale passat do stotice pospeši hitreje kot golf GTI, porabi pa manj. Na testu je zahteval manj kot osem litrov, kar je glede na moč in pogon zelo konkretno.

Je pa passat vozniško predvsem uglajen, tole ni nikakršen športnik. Lega je sicer dobra, a predvsem zanesljiva in passat ob pretiravanju podkrmili. Nagibanja sicer ni preveč in znotraj je vse tiho, je pa takšen za odtenek premalo udoben na naših slabih cestah. Sploh na avtocestah, recimo v obupnem štajerskem tunelu Pletovarje misliš, da boš kar poletel, ko tako skače. Mogoče malo pretiravam, ampak s takšnimi nizkopresečnimi pnevmatikami se kar pripravite na masažo, v primeru da boste izbrali prej omenjeno cenejšo različico, bodo platišča manjša in vse skupaj malo mehkejše. Sicer pa se mi tole zdi fenomenalna poslovna limuzina za tiste, ki ste veliko na avtocesti. Oziroma v tem primeru karavan, ki je meni celo bolj všeč.

Passat je torej popoln avto, ki tekmecev niti nima? Ne povsem. Drži, da je od večine boljši na mnogo področjih, verjetno je tako opremljen in motoriziran v svojem segmentu celo najbolj prepričljiv v tem trenutku. Ni pa popoln in največ mu zmanjka tam, kjer znamki Volkswagen zmanjka vedno, pri karakterju. Karakter morda ni najbolj ustrezna beseda, ker je avtomobil konec koncev neživo bitje, se pa pri različnih vozilih vseno dobi različne občutke. In občutki pri passatu mi govorijo, da je narejen v laboratoriju, kjer so ga zasnovali inženirji, ki cele dneve s pomočjo enačb ugotavljajo, kako mora biti določena stvar izdelana. Osebne note pa vanj ne dajo. In zato je passat dolgočasen, kot je bil po svoje dolgočasen tudi tisti piflar iz šolskih let. Odličen v šoli, na zabavo pa ga ne bi povabili, ker bi bil s pivom v roki izgubljen. Podobno nerazburljiv je tudi passat, ampak po drugi strani ravno zato tako varna in v bistvu še kako dobra izbira številnih slovenskih voznikov.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki volkswagen passat variant 2.0 TDI 4MOTION DSG highline
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1968
moč v kW (KM) pri vrt./min 176 (240) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 500 od 1.750 do 2.500
menjalnik robotiziran samodejni, sedemstopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4767 x 1832 x 1477
medosna razdalja v mm 2791
prtljažnik v litrih 650
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1735 (575)
največja hitrost v km/h 238
pospešek 0-100 km/h v s 6,3
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,5/4,7/5,4
poraba na testu v l/100 km 7,3
cena osnovnega vozila v EUR 24.443
cena testnega vozila v EUR 40.091
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 49.059

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 8. 12. 2024
December 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |