Volkswagen passat je v Sloveniji precej priljubljen avtomobil in zelo varna izbira, ki težko razočara. Nova generacija pa sploh, ker je enostavno odlična. Zlasti takšna različica, ki smo jo dobili v roke tokrat, ta dejansko tekmece postavlja v kot in narekuje zelo zahteven tempo.
Prepričan sem, da so pri marsikaterem tekmecu inženirji preživeli noč ali dve brez spanja, ko so videli, kaj je spet ponudil Volkswagen. Lahko se namreč odločite za cenovno spodobno različico, ki je že sama po sebi zelo prepričljiva, ali pa za takšno, ki je nabita s sodobnimi sistemi in ponuja zelo zmogljiv dizelski agregat, bogato opremo in še štirikolesni pogon. Dejansko nobena stvar ni prepuščena naključju, me pa je passat vseeno spomnil na besedo piflar. Oziroma na nekoga, ki je bil nekoč vas sošolec in je bil od vas in večine vedno boljši. To vam je šlo seveda v nos, vseeno pa je bil dovolj simpatičen, da ste bili radi v njegovi družbi. Podobno bo s passatom.
Karavan na fotografijah že na daleč sporoča, da je poseben. Linije nove generacije so ostre in nasploh celotna podoba markantna, vseeno pa so grobe poteze dovolj prepoznavne, da boste že od daleč vedeli, da se vam približuje ravno volkswagen passat. In to je dobro, prepoznavnost je pomembna, lep izgled tudi, tokrat pa vse skupaj skriva še zelo prepričljivo tehnologijo. Že pri lučeh, denimo. Tokratne doplačljive niso zanimive le zaradi izgleda, temveč tudi izjemno dobro delujejo. Led-luči skrbijo, da je snop svetlobe zelo močan in noč skorajda spremenijo v dan, same znajo prilagajati dolžino snopa glede na vašo hitrost in prihajajoče ovire, skratka vredne so doplačila. V kombinaciji z močnejšim motorjem sta zadaj še dve konkretni izpušni cevi oziroma okrasna zaključka, zato je markantna tudi passatova zadnjica. Zunaj je tole na pogled hudo moderen stroj.
Znotraj je bolj umirjen. Na hitro celo deluje enako kot stari, a me je lastnik prejšnje generacije hitro opozoril, da so sedaj reže za zrak razpotegnjene čez celotno širino kabine, da so stikala klimatske naprave malce spremenjena in da je drugačen tudi volanski obroč. Verjetno res, je pa vsaj na prvi pogled notranjost zelo podobna prejšnji, kar ne moti. Očitno je bila že prej dobro zasnovana in potrebe po velikih spremembah niti ni bilo, potrdim lahko le, da boste že ob prvem srečanju z njo hitro ugotovili, da je bolj kakovostna. Vsi materiali se zdijo boljši, nobena stvar ne škripa ali poka, vse je tudi zelo natančno sestavljeno.
No, v nečem notranjost vseeno ni niti malo podobna, le 2.400 EUR morate biti pripravljeni doplačati za ogromne digitalne merilnike z diagonalo kar 31 centimetrov. Haha, ko sem bil mulc, je bila v dnevni sobi televizija komaj kaj večja. No, super so, spreminjate lahko veliko prikazanih elementov, navigacija med obema merilnikoma je pregledna in vašega pogleda ni treba odmikati daleč s ceste. Sicer ta element ni poceni; sami merilniki dejansko niso tako dragi, a jih je mogoče izbrati le ob doplačilu navigacijske naprave, zato je cena potem visoka. Sam si jih želim imeti, ker armaturno ploščo na videz zelo posodobijo, hkrati pa me ni preveč motilo, da ponoči celo pri najmanjši svetilnosti svetijo malo premočno in da se jih ob močnem soncu, ko sveti s strani, slabo vidi.
Potem pridem do prostora. Tega v passatih nikoli ni bilo malo, sedaj pa ga je še več, predvsem ker nova platforma omogoča za kar osem centimetrov daljše medosje. In potniki zadaj so zdaj še bolj zadaj, prostora za noge pa jim tudi zlepa ne bo zmanjkalo. Ogromen je še prtljažnik s prostornino 650 litrov. Če družinskim potrebam takšen avtomobil ne bo prostorsko ustrezal, potem ste zelo razvajeni ali pa potrebujete kombi. Za normalne in tudi tiste zahtevnejše ga bo vedno dovolj.
Večina slovenskih kupcev se bo sicer odločila za polovico cenejšo različico s sprednjim pogonom in 110-kilovatnim dizlom pa tudi z manj asistenčnimi sistemi; tega nam je uvoznik dal samo zato, da vidimo, kaj vse novi passat ponuja. Ogromno ponudi, a to ima svojo ceno, ki je v tokratnem primeru nanesla skoraj na petdeset tisočakov. Ste morali dvakrat prebrati? Veliko je, ni kaj, ampak jih je passat tudi vreden. V bistvu me moti le, da je dvolitrski turbodizel pač tipično glasen, kar naj ne pomeni, da je neuglajeno robat, le note, ki jo lahko ponudijo šestvaljni agregati, pač ne more povzeti, kljub moči. Vse ostalo je brezhibno.
Štirikolesni pogon deluje vrhunsko in 240 'konjev' konkretno izstreli avtomobil z mesta. Jasno, če ima pa dve turbini, zato mu sape praktično nikoli ne zmanjka. Še bolj se to čuti pri prehitevanju, ko 500 Nm navora pošteno porine hrbet v naslonjalo sedeža, sploh, ker je 7-stopenjski DSG-menjalnik iz audijev zelo hiter. Zgolj za primerjavo, tale passat do stotice pospeši hitreje kot golf GTI, porabi pa manj. Na testu je zahteval manj kot osem litrov, kar je glede na moč in pogon zelo konkretno.
Je pa passat vozniško predvsem uglajen, tole ni nikakršen športnik. Lega je sicer dobra, a predvsem zanesljiva in passat ob pretiravanju podkrmili. Nagibanja sicer ni preveč in znotraj je vse tiho, je pa takšen za odtenek premalo udoben na naših slabih cestah. Sploh na avtocestah, recimo v obupnem štajerskem tunelu Pletovarje misliš, da boš kar poletel, ko tako skače. Mogoče malo pretiravam, ampak s takšnimi nizkopresečnimi pnevmatikami se kar pripravite na masažo, v primeru da boste izbrali prej omenjeno cenejšo različico, bodo platišča manjša in vse skupaj malo mehkejše. Sicer pa se mi tole zdi fenomenalna poslovna limuzina za tiste, ki ste veliko na avtocesti. Oziroma v tem primeru karavan, ki je meni celo bolj všeč.
Passat je torej popoln avto, ki tekmecev niti nima? Ne povsem. Drži, da je od večine boljši na mnogo področjih, verjetno je tako opremljen in motoriziran v svojem segmentu celo najbolj prepričljiv v tem trenutku. Ni pa popoln in največ mu zmanjka tam, kjer znamki Volkswagen zmanjka vedno, pri karakterju. Karakter morda ni najbolj ustrezna beseda, ker je avtomobil konec koncev neživo bitje, se pa pri različnih vozilih vseno dobi različne občutke. In občutki pri passatu mi govorijo, da je narejen v laboratoriju, kjer so ga zasnovali inženirji, ki cele dneve s pomočjo enačb ugotavljajo, kako mora biti določena stvar izdelana. Osebne note pa vanj ne dajo. In zato je passat dolgočasen, kot je bil po svoje dolgočasen tudi tisti piflar iz šolskih let. Odličen v šoli, na zabavo pa ga ne bi povabili, ker bi bil s pivom v roki izgubljen. Podobno nerazburljiv je tudi passat, ampak po drugi strani ravno zato tako varna in v bistvu še kako dobra izbira številnih slovenskih voznikov.