Ste ravnokar dobili šestorčke in nissan micra kar naenkrat izgleda nezadostna? Ni težave, Volkswagnov multivan bo rešil tudi takšno zagato. Kot očetu pa vam bo ponudil tudi spodobno vozniško izkušnjo.
Multivan je pravzaprav nekakšen Chuck Norris med avtomobili. Nedvomno eden najbolj vsestranskih potniških kombijev, ki je v različici panamericana robusten stroj, pripravljen na veliko zahtevnih izzivov. Kot california je odličen za tiste, ki radi kampirate in za to ne potrebujete ogromnega avtodoma, temveč radi prosti čas preživljate v okretnem vozilu, multivan bussiness zadovoljuje potrebe najbolj zahtevnih poslovnih zadnjic, takšen običajni pa je za tiste, ki le potrebujete veliko prostora ali pa imate veliko otrok. Ste ravnokar dobili šestorčke? Nobene panike, multivan bo rešil tudi takšno situacijo. In to z levo roko.
Že navzven multivan z led diodami v sprednjih žarometih in s pragovi ter obrobami v barvi karoserije deluje bolj bogato od transporterja in caravelle. Znotraj boste razlike pri takšni različici, ki ne poka od vseh dobrod, ki jih sicer multivan zna ponuditi, opazili predvsem v boljših sedežih ter nekaterih materialih, predvsem pa v bistveno boljši zvočni zaščiti, ki skrbi, da je vožnja precej tišja in prijetnejša od tiste v transporterju. Testnega multivana denimo najbolje vidim v vlogi družinskega vozila, ki izpolnjuje muhe in potrebe prostorsko zahtevnejših, zlasti takšna različica s podaljšano medosno razdaljo, da bo še posebej transportna. S krepko nad petimi metri dolžine je natančno 40 centimetrov daljša od krajše različice, ni pa bila testna nabasana z opremo. Je samo comfortline, kar pomeni, da boste pogrešali nekatere bonbončke, kot so mizice in drsna vrata na levi strani. Ampak gruča otrok tega ne bo pogrešala. Če mislite transportirati kakšne poslovneže, ti pa gotovo.
S šestimi sedeži zadaj - po dva sta v vrsti - lahko počnete skorajda karkoli hočete. Tista dva v drugi vrsti lahko celo obrnete za 180 stopinj, da gledata nazaj proti dvema v tretji vrsti in se potniki med vožnjo lažje pogovarjajo, vsi stoli, vključno z voznikovim in sovoznikovim imajo naslone za roke, kar povečuje udobje, omenjena šesterica stolov je obenem vzdolžno pomična, vodila v tleh pa omogočajo, da jih poljubno lahko pomikate naprej in nazaj, postavite v vrsto tri sedeže, skratka kombinacij je nešteto. Lahko jih tudi odstranite iz vozila, princip je enostaven in ne zahteva vijačenja, so pa sedeži sami po sebi nerazumljivo težki in zahtevajo moško roko. Kot tudi zadnja dvižna vrata, ki zagotavljajo visoko stojno višino - so odlična za skrivanje pred dežjem - a so ob zapiranju presneto težka.
Vožnja zadaj je zelo udobna, še posebej, če imate samo štiri sopotnike ali manj, potem lahko potujete kot v prvem razredu na letalu. Morda ne ravno kot v prvem razredu, ker ta multivan nima mizic, ampak je vseeno podobno. Predvsem pa tišje. V bistvu ne čudi, da je multivan eden najbolj priljubljenih vozil za tiste, ki pač potrebujete več prostora, ker je tudi iz vozniškega stališča nadvse prepričljiv. Prostora je ogromno, odlagališč veliko in zelo smotrno so postavljena, se vidi, da imajo pri Volkswagnu že nekaj desetletij izkušenj. Položaj za volanom močno spominja na tistega v osebnem avtomobilu, kar je pohvalno, in ročica menjalnika je blizu roke. Dodajte temu še višje sedenje in velika stekla, pa boste dobili odlično preglednost. S tem multivanom smo se peljali na Dunaj in nazaj in poleg udobnih sedežev hvalimo še blaženje, ki daje občutek plavanja oziroma lebdenja, tako da je super za zaspati, ni pa tako mehko, da bi bilo iz vozniškega stališča zoprno. Občutek je vedno suveren, celo v zavojih je multivan presenetljivo agilen. Le v zadnji vrsti je vzmetenje malce trše, ker je zadek pač namenjen predvsem tovorjenju prtljage.
Resda je multivan ogromen, ampak krmiljenje je skoraj enako kot pri malce večjem avtomobilu. V zavojih je suveren skoraj kot kakšen golf sportsvan, obračalni krog pa je tudi skoraj enak – 13,2 metra tukaj, za primerjavo pa 11,1 pri sportsvanu. In tisto je škrat proti temu. Testnega multivana je poganjal dvolitrski dizelski TDI, ki proizvede 103 kW oziroma 140 konjskih moči, kar se je izkazalo za dovolj. V primeru, da je čisto nabasan z ljudmi, bi kakšen dodaten konj prišel prav, drugače je pa čisto v redu. Na testu je zahteval dobrih devet litrov na sto prevoženih kilometrov, kar za več kot dvotonsko gmoto ni tako veliko, bi pa sam v takšnem vozilu vsekakor raje izbral samodejni menjalnik DSG, ker bi bila vožnja še bolj lagodna, čeprav je tudi ta ročni natančen in predvsem blizu roke.
Če pri večini vozil najdem veliko hib, je tukaj res pomembna le ena. Cena. Takšen namreč stane 51.020 EUR, kar je veliko, pa še opreme nima ogromno, niti ne posebej močnega motorja. Na spisek močno zaželjenih dodatkov bi sam vsekakor dodal še drsna vrata na levem boku, samodejni menjalnik DSG in dražji radio, slednjega zgolj zato, ker ta, ki je že na seznamu doplačilne opreme, ne omogoča premikanja po seznamu glasbe preko stikal, če jo predvajamo preko povezave bluetooth, ampak zgolj neposredno iz naprave. Če denarnica dovoljuje pa je seznam dodatkov in motorjev dovolj bogat tudi za najbolj petične in zato ne čudi, da je multivan eden najboljših in vsestransko uporabnih kombijev na svetu. Po ugodju in udobju mu ob bok lahko postavimo le še mercedes-benza V, a se tudi slednji ne more pohvaliti s tako bogato zgodovino in tolikšnimi izvedenkami.
1 / 19
Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
tehnični podatki
volkswagen multivan 2.0 TDI DMR comfortline
vrsta motorja
turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj