Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Zvezda še ni ugasnila

Opel astra 1.6 CDTI active

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Opel je svoj novi 1,6-litrski dizelski motor vgradil že v kar nekaj svojih modelov, v astri pa ga vozim čisto prvič. Po občutku je veliko boljši od svojega predhodnika, vendar to še ni dovolj, da astro z njim brezpogojno priporočamo.
Zvezda še ni ugasnila
Foto: Gašper Miš
25. 2. 2015 ob 8:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

novi 1,6-litrski motor se lahko brez sramu postavi proti konkurenci
navora je dovolj že pri nizkih vrtljajih
zanesljivo podvozje dovoljuje tudi bolj dinamično vožnjo
cena se ob dodatni opremi in dovolj zmogljivem motorju ne zdi pretirana
astra je dokaj prostoren avtomobil, ampak bi bil zaradi velikosti lahko še bolj
odlagalnih mest je veliko in večinoma so uporabna
odlična sedeža skrbita za dobro počutje potnikov spredaj
motor kljub vsem naporom ni dovolj varčen
astra je z merami v samem vrhu svojega razreda
tudi masa ni njena vrlina in tudi zato poraba ni pričakovano majhna
vmesnik na armaturni plošči ima preveč gumbov
podvozje je premalo udobno za povprečen družinski avtomobil
3,7
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.1 (33 glasov)
video test opel astra 1.6 CDTI active
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Še vedno mu manjka nekaj pri uglajenosti, čeprav se povsod hvalijo, da gre za najtišji dizelski motor na trgu v tem segmentu. Morda je zunaj res, v kabini pa smo ravno takrat pri neposrednem konkurentu slišali še malo manj hrupa, torej se da. Pa ne le z drago zvočno izolacijo kabine. Vseeno je napredek še kako opazen, oziroma slišen. Če je bil 1,7-litrski CDTI skoraj tovornjaški, je trud Oplovih inženirjev, ki so pri razvoju novega motorja mimogrede prijavili številne nove patente, še kako občuten. Kogar hrup tako moti, bo v vsakem primeru raje izbral bencinski agregat, vendar bi ga Oplov dizelski morda navdušil s svojimi zmogljivostmi.

Pa tudi s tehnologijo. Je na primer prvi njihov agregat, ki ima blok v celoti izdelan iz lažjega aluminija, s čimer naj bi prihranili nekje do 20 kilogramov pri masi. Turbina ima za večjo učinkovitost variabilno geometrijo lopatic, ročična gred štiri protiuteži za mirnejši tek in dodaten prihranek pri masi, podobno velja za pokrov motorja, ki je iz s steklenimi vlakni ojačane plastike, zraven so še številne druge rešitve na čelu s čisto novo motorno elektroniko, ki bo služila številnim novim motorjem.

Ne velja zaman za najmočnejši 1,6-litrski dizelski motor z eno turbino, ker se lepo čuti, da vleče že iz precej nizkih vrtljajev, ko se turbina zbudi, pa seveda še bistveno bolj. Povprečna poraba je nekaj malega nad šestimi litri, s čimer pa vseeno ni zadovoljil zelo visokih pričakovanj ob številkah, ki so navedene v tehničnih podatkih. Astra je še vedno zelo težak avtomobil, tehtnica praznega vozila pokaže kar poldrugo tono, ki še kako vpliva na večjo porabo, predvsem v mestih. Na odprti deželski cesti brez vzponov in spustov bo poraba tudi pod petimi litri, je pa kljub zajetni masi vožnja z astro kar dinamična, saj menjalnik lepo deluje in podvozje je nastavljeno precej dinamično. V bistvu kar preveč, se mi zdi, da so se inženirji zelo potrudili pri tem, da se astra res dobro hitro pelje, namesto, da bi bila malo bolj udobna.

Prostor v kabini je, jasno, posledica zelo konkretnih zunanjih mer, saj je astra med konkurenco največja, čeprav se zdi ravno zato preslabo izkoriščen, pričakoval bi na primer večji prtljažnik. Mi je pa všeč, da so tako lepo poskrbeli z vsemi predalčki za vaše drobnarije. Manj uporaben je vmesnik za nadzor vseh naprav, ker ima enostavno preveč gumbov. Po določenem času postane iskanje gumbov rutinsko, ampak nikoli ni dobro za voznika, če jih je preveč, ker s tem odvrača njegovo pozornost s ceste. Seveda se tega pri Oplu zavedajo, ker smo pri novejših modelih že opazili spremembe na bolje z manj gumbi. Pri astri je po novem tudi osrednji zaslon bolj pregleden, ker ima večjo ločljivost, tako da navigacija lepše izgleda, tisti med merilniki pa je še vedno iz neke daljne preteklosti.

Testna astra s paketom opreme active je stala z nekaj dodatne opreme 24.660 EUR, brez nje pa 20.690, kar se mi zdi primerno. Obvezno velja omeniti, da imajo astre ene najboljših sedežev med podobnimi vozili, če ne celo najboljše, nastavitev volana bo tudi po godu večine voznikov, tako da je počutje nadvse prijetno. Ko bo motor še malo tišji, vmesnik na armaturni plošči boljši, masa vozila manjša, pa bo spet v samem vrhu razreda. Verjetno že kar kmalu, saj je nova generacija blizu.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki opel astra 1.6 CDTi start/stop active
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1598
moč v kW (KM) pri vrt./min 100 (136) pri 3.500
največji navor v Nm pri vrt./min 320 pri 2.000
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4419 x 1814 x 1510
medosna razdalja v mm 2685
prtljažnik v litrih 370
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1430 (570)
največja hitrost v km/h 200
pospešek 0-100 km/h v s 10,3
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,6/3,6/3,9
poraba na testu v l/100 km 6,9
cena osnovnega vozila v EUR 15.400
cena testnega vozila v EUR 20.690
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 24.660

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 12. 10. 2024
Oktober 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |