Okusi ljudi so različni in četudi se nekaterim ob pogledu na kuhane vampe cedijo sline, slednji pri meni izzovejo bistveno manj prijetne občutke. Enako je pri avtomobilih, kjer so želje nekaterih povsem skregane s potrebami.
Ampak na to, da ljudje kupujejo nesmiselne in nepotrebne avtomobile, smo se navadili, kot smo se očitno navadili na to, da v slovenski politiki ni poštenjakov. Da me ne zanese predaleč, na vrsti je BMW X3 in pri njem sem prepričan o dveh stvareh. Za začetek vam zaupam, da se boste z limuzinsko oziroma karavansko trojko vozili bolj udobno in s podobno prostora. Še vedno namreč le malokdo pomisli na to, da visoki avtomobili običajno niso tako udobni, pravzaprav jih že na oko večji hod blažilnikov prepričuje o ostalem. Ampak dejstvo ostaja, da višje težišče težko blagodejno vpliva na samo udobje in vodljivost. Vem tudi, da si X3 nihče ne kupi zaradi terenskih vrlin in zaključil bi lahko, da je to avtomobil, ki ga ne potrebujete, seveda pa stvari niso tako preproste.
Vem, da si boste X3 vseeno želeli, ker izraža določen status, ki ga trojka in podobni ne, in zlasti v premijskem segmentu napačno imenovani 'športni terenci' dobivajo vedno večji pomen. Zato v tem primeru potrdim, da je X3 odličen in si ga lahko privoščite brez slabe vesti. Če razmišljate o nekaj različnih kandidatih tega segmenta, se nujno vsedite v takšnega X3 in takoj vam bo jasno, da je tole zlati gimnazijski maturant, ker niti ena malenkost ni prepuščena naključju. Sam bi želel le povsem pametni ključ, ki je ves čas lahko v žepu, na armaturni plošči pa bi gumb za premikanje glasnosti premaknil na mesto, kjer so ostala stikala radia. To pa je to.
Sedi se namreč odlično, sedeža sta vrhunska in prijetno mehka, prostora je veliko, pravzaprav več kot dovolj in sam potrebe po večjem X5 ali grotesknem X6 sploh ne vidim. Od obeh je X3 bolj okreten in to se bo v mestu poznalo, poznalo bi se tudi na brezpotjih, a tja ne boste zavili. Poleg tega pa več prostora ne boste potrebovali, čeravno ne nameravate odpreti selitvenega servisa ali s seboj voziti gruče otrok. V tem primeru ne priporočam nobenega od 'iksov'.
Med vožnjo je X3 za svojo velikost presenetljivo okreten in niti ne posebej štorast, položaj za volanom je praktično brezhiben, na volanu je občutek krasen in podvozje omogoča, da se celo malce hitreje zapeljete skozi kakšen ovinek, obenem pa ni pretrdo. Menjalnik bi na faksu diplomiral z odliko. Je pa nazaj X3 slabše pregleden kot so praktično vsi ti predstavniki, zato si le omislite vzvratno kamero, da ne boste podirali ovir za sabo. Stebrički, ki držijo ostrešje, so pri SUV-jih bolj debeli in zadnje steklo v tem primeru tudi ni pojem velikosti, zato kakšna manjša stvar hitro uide iz vidnega polja, kar pa ni dobro.
Dvolitrski dizel v tako velikem avtomobilu izgleda skoraj smešno. Govorim prav o izgledu, saj pod pokrovom zeva prava luknja. V praksi pa ni slab. Sicer takšen X3 ni noben izstrelek, gre pa čisto solidno, ker ima v tem primeru 140 kW, porabi okoli 8 litrov, med vožnjo pa se motorja zaradi dobre zvočne zatesnitve ne sliši veliko. Ker motor je sam po sebi vseeno precej glasen, ampak zgolj zaradi bolj zavistnega pogleda ostalih, ki bi v dražjem primeru poslušali brbotanje šestvaljnega dizla, močnejšega motorja res ne vzemite.
Tokratni X3 ima opremo xLine in všeč mi je aluminij zunaj ter znotraj, lepše deluje kot les, bolj moderno. Za tiste, ki želite izstopati, bo krasen. Ampak v takšnem primeru, ko je dodatne opreme kar nekaj, pripravite 61.992 EUR. Veliko? Seveda, zato pa pravim, da bo čisto super tudi cenejša karavanska trojka, ki zmore večino tega, kar zmore X3. Le zavisti drugih ne vzbuja toliko, zato bom nehal mešati jabolka in hruške.
1 / 27
Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
tehnični podatki
BMW X3 xDrive 20d xLine
vrsta motorja
turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj