Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Bencinska milina

Ford C-max 1.0 ecoboost titanium

Avtor prispevka: Anže Jereb
Američani so bili tisti, ki so Fordovo tehnologijo ecoboost pograbili kot vroče žemljice. Logično, ker ne marajo dizlov in so manjši ter bolj učinkoviti turbobencinski motorji lahko dober nadomestek. Tudi pri nas je litrski ecoboost odlična alternativa dizelskemu motorju.
Bencinska milina
Foto: Gašper Miš
19. 1. 2015 ob 23:45
Komentarjev: 1

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

med enoprostorniki je C-max najbolj dinamičnim očetom primeren
prostora je veliko, ni pa avtomobil prevelik in štorast
ob svoji ceni C-max ponudi veliko
litrski ecoboost je prijeten motor, ki deluje močnejše, kot je v resnici
položaj za volanom je odličen, ročica menjalnika blizu
220V vtičnica v drugi vrsti sedežev zna pogosto priti prav
mizice pred zadnjimi sedeži bodo otrokom všeč
samodejni parkirni sistem deluje zelo dobro
motor pri avtocestnih hitrostih porabi preveč
notranjost je že malce zastarela in celo na določenih mestih deluje ceneno
preglednost nazaj ni najboljša
podvozje bo umirjenim voznikom morda pretrdo
pogrešamo dodatna odlagališča spredaj
3,7
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.1 (32 glasov)
video test ford C-max 1.0 ecoboost titanium
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Lansko leto sem bil v Kaliforniji, kjer sem opazil, kako močno Ford promovira svojo tehnologijo ecoboost. Ob cestah so ogromni panoji z njihovimi motorji, po radiu se vrtijo reklame in po televiziji prav tako. Čeprav osemvaljniki še niso izginili s prostranih ameriških cest in tudi nekaj časa še ne bodo, veliko tamkajšnjih kupcev vseeno razmišlja o manjših motorjih. Ker jim dizelski agregati niti malo ne dišijo, so motorji ecoboost skoraj edina logična poteza.

Pri nas jih poznamo že nekaj let in prav Fordov litrski ecoboost je že večkrat dobil nagrado za motor leta, tako dober je. Mi smo ga preizkusili že v fiesti ter B-maxu in tudi v večjem C-maxu je prepričljiv. Na testu nam je porabil okoli 7,5 litra, kar je dober liter več od porabe takšnega 1,6-litrskega dizelskega motorja TDCi, v primerjavi z njim pa je bistveno bolj umirjen in tih, v mrzlih dneh se hitreje segreje in nasploh je bolj vsakodnevno prijeten. Sam bi ga denimo v tem avtomobilu priporočil pred dizelskim motorjem.

Tudi stroškovno se dejansko turbobencinski motor bolj splača, kljub večji porabi goriva. Že ob samem nakupu boste prihranili okoli tisočaka in pol, kar pomeni, da se bo manjša dizelska poraba začela obrestovati šele po kakšnih 70.000 prevoženih kilometrih oziroma po več letih vožnje. Obenem so redni servisi takšnega motorja nekoliko cenejši in vsa ta leta se boste vozili v bolj mirnem in tihem avtomobilu. Če nimate vsakodnevno dolgih voženj po avtocesti, kjer je dizelski agregat vseeno boljši, predvsem, ker se pri bencinskem ecoboostu poraba na avtocesti hitro dvigne nad osem litrov, potem je tokratni motor boljša izbira.

Dejansko je zelo prožen in nezahteven, ne cuka, kot to počne marsikateri prostorninsko majhen motor, navor je lepo razporejen in C-max povsem solidno potegne. Ne pričakujte pa čudežev, ker je motorček vseeno majhen. Drži, da se najbolje počuti do hitrosti malo nad 100 km/h, ne zaradi zmogljivosti ali hrupnosti, temveč predvsem zaradi porabe goriva, ki pri večjih hitrostih opazno naraste.

No, da se ne bo vse skupaj vrtelo le okoli motorja, že večkrat smo razložili, da je C-max zelo prepričljiv predstavnik segmenta. Prostora je dokaj veliko, mizice pred zadnjimi sedeži otrokom omogočajo, da odložijo kakšno igračo ali pijačo, voznikov prostor je uporaben in nad voznimi lastnostmi boste navdušeni, ker se C-max za enoprostornika pelje nadvse prepričljivo.

Lahko je tudi cenovno ugoden, če si ne boste seveda izbrali najbogatejšega paketa opreme in obenem na seznamu dodatkov obkljukali še kopico opreme. Takšen titanium je stal okoli 23.000 EUR, kar ni več malo, a bo C-max prepričljiv tudi v malce manj opremljeni izvedenki. Predvsem bo v vsakem primeru ponudil dovolj prostora, njegova dolžina pa je ravno prava, da ne deluje mestno okorno in je obenem za povprečno družino povsem dovolj prostoren.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki ford C-max 1.0 ecoboost titanium
vrsta motorja turbobencinski, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 999
moč v kW (KM) pri vrt./min 92 (125) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 200 pri 1.400
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4380 x 1825 x 1626
medosna razdalja v mm 2648
prtljažnik v litrih 432
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1315 (585)
največja hitrost v km/h 187
pospešek 0-100 km/h v s 11,4
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,3/4,5/5,1
poraba na testu v l/100 km 7,5
cena osnovnega vozila v EUR 16.740
cena testnega vozila v EUR 21.040
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 23.560

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
MTI4MC1MZXMtUGF1bC1tb29uLmpwZzE0MjI3NzYzMTc=.jpg
iconaan pravi:
Zanimivo kako je večja poraba pri tem 125 KM motorju, sam imam namreč 100KM in je poraba med 6,5 do 6.7. Torej sem se dobro odločil, ker sem razmišljal tudi o tej močnejši različici. Trenutno ima avto 13000 km, zelo zadovoljen...vsem priporočam!
(pred 9 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 20. 9. 2024
September 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |