Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Ceneje verjetno ne gre

Dacia sandero 1.2 16V 75 LPG ambiance

Avtor prispevka: Jure Cehner
Če iščete ne premajhen avto, ki je gnan na plin, in imate samo 10 tisočakov, nimate prav dosti izbire. V bistvu je nimate sploh, tem kategorijam ustreza samo eden, in sicer dacia sandero. Različica LPG vas bo od bencinske stala natanko 800 evrov več. Pa je vredno doplačila?
Ceneje verjetno ne gre
Foto: Gašper Miš
12. 1. 2015 ob 10:00
Komentarjev: 2

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

absolutno vreden razmisleka, če vam je ekonomičnost na dolgi rok najpomembnejša
glede na vse niti ne deluje ceneno, temveč prej robustno in dokaj kakovostno sestavljeno
velik zaslon in solidna navigacija za vso Evropo
dobro integriran plinski sistem Landirenzo, s katerim tudi ne potrebujete nastavkov
velik doseg z obema rezervoarjema
končna cena ob majhnih stroških za gorivo pomeni, da je tole eden najcenejših avtomobilov
zvočna izoliranost, ki na avtocestah onemogoči komunikacijo
lega avtomobila v zavojih ni na nivoju (dražje) konkurence
sedeža sta skoraj brez bočnega oprijema
nenastavljiv volanski obroč ne bo ustrezal vsem voznikom, občutek na njem je slab
čudna izbira za mesto merilnika nivoja plina
uporabnost ima povsod mesto pred udobjem
3,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3 (29 glasov)
video test dacia sandero 1.2 16V 75 LPG ambiance
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Verjetno je, saj se vam bo investicija kar hitro povrnila. Izračunali smo, ja, izračunali, kajti potovalnega računalnika nima, da boste z dacio porabili 6,5 litra bencina na 100 km, plina pa slabih 8 litrov, kar je solidna poraba za LPG. Razlike med vožnjo glede na gorivo ne boste opazili, motor se živahno zavrti v vsakem primeru, čeprav pa boste imeli pri kurjenju plina na voljo cela dva kilovata manj.

Notrajnost je identična kot v standardnemu sanderu, da gre za različico LPG, boste spoznali samo po dodatnem gumbu in prikazovalniku nivoja, ki je nameščen na res čudno mesto, spodaj poleg odlagalnih mest in prestavne ročice. Gumb za preklop med gorivoma se nahaja v sredini te okrogline in tudi ni nič kaj ugleden. Kajpak je bilo tako najceneje. Bolj kot mesto moti njegova nenatančnost, saj je med izklopom in vžigom motorja variiral za celi dve črtici. In to od skupnih petih. Tako da se boste za preostali nivo plina morali zanesti na občutek bolj kot na kaj drugega. Ampak nič hudega, jasno je, da se s polnim rezervoarjem prevozi nekje 400 kilometrov, potem pa ostane še tisti za bencin, če plina zmanjka. Fino je tudi, ker je Landirenzov sistem lepo integriran, tako da pri točenju plina ne rabite nastavka (krožnega adapterja), ampak pištolo priklopite kar direktno na šobo, s čimer privarčujete na času in še z nastavkom vam ni potrebno kolovratiti okoli ali fehtariti zanj na bencinskih postajah.

Znotraj je seveda vse plastično, avto je pač poceni in mehkih materialov ni za pričakovati. Ogledala so nastavljiva ročno, volan pa sploh nič, kar zna biti za tiste nestandardnih proporcev sila moteče. K sreči je zame bil položaj kar dobro postavljen, za koga pa mogoče ne bo. Sedeža nimata nobenega bočnega oprijema, je pa tukaj velik zaslon in navigacija za celo Evropo, kar pa je že nadstandardno. Testni sandero je imel celo tempomat. Z nobeno opremo pa ne boste mogli dobiti normalnega naslona za levo roko, tako da bo dlan obsojena na plapolanje. Skratka, hecna izbira opreme, ki pa je povečini poceni. Če bi se odpovedali kovinski barvi, ki je skupno ceno povečala za dodatnih 400 evrov, bi prišli celo pod deset tisočakov. Mi je pa všeč, še posebej če upoštevamo nizko ceno, da daje sandero dober občutek izdelave. Kljub ceneni plastiki je dobro sestavljen in motečih čričkov načeloma ne boste slišali.

Kupcem, ki kupujejo tovrstne avtomobile, je prednostno pomembna torej cena in pa varčevanje tekom lastništva, kar pomeni, da se za vozne lastnosti običajno ne zanimajo preveč. K sreči, kajti v tem primeru bi sandero verjetno odpadel s seznama. Občutka na volanu med vožnjo praktično ni, lega na cesti pa tudi ni takšna, da bi domov pisali pisma. V zavojih boste med pretiravanjem čutili težak nos ter razmeroma nemiren zadek, ob zmerni vožnji pa si boste na trenutke morda zaželeli še malo bolj udobno podvozje. No, od točke A do točke B vas bo varno spravil, je pa treba kakšno zapisati še na rovaš slabe zvočne izoliranosti, saj boste na avtocesti stežka slišali celo svoje misli, kaj šele sogovornika pol metra proč. Peta prestava pri 130 kilometrih na uro prebije štiri tisoč vrtljajev, ambient pa hitro postane naporen. Vse skupaj vas prisili k počasnejši vožnji in varčevanju. Šalo na stran, avtomobil bi težko priporočali za avtoceste, temveč za vožnje do nekje 100 na uro, torej po regionalnih cestah, tako da če se vozite večinoma na takšnih poteh, bo čisto v redu. 

Avto naj bi bil zanesljiv, čas bo sicer pokazal, če to drži, predvsem pa je zelo ugoden za vašo denarnico. Točno takšen, ki je na slikah, stane 10.015 evrov, in za pot, ki bi vas z vožnjo na bencin stala deset evrov, smo na testu zapravili samo malo več kot šest evrskih kovancev. Že samo zaradi tega je vredno razmisliti o dacii sandero LPG, če se podajate v nakup plinarja, saj se boste z novim avtomobilom težko vozili ceneje.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki dacia sandero 1.2 16V 75 LPG ambiance
vrsta motorja bencinski s predelavo na LPG, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1149
moč v kW (KM) pri vrt./min 55 (75) pri 5.500
največji navor v Nm pri vrt./min 107 pri 4.250
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4058 x 1732 x 1518
medosna razdalja v mm 2589
prtljažnik v litrih 320
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1031 (531)
največja hitrost v km/h 156
pospešek 0-100 km/h v s 14,5
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,7/5,9/5,9 (7,5/6,2/9,8)
poraba bencina / plina na testu v l/100 km 6,5 / 7,8
cena osnovnega vozila v EUR 7.100
cena testnega vozila v EUR 8.790
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 10.015

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
MDYxMDIwMTI1OTcuanBnMTM4MzY0MTU1OA==.jpg
euro pravi:
Sem skeptik glede Renaultove kvalitete, vzdrževanja in nakup rezervnih delov. Tu se zna stvar podražati. Sam, če bi hitel na dolgi rok prihraniti bi se odločil za Fabio ali pa še rajši manjšega VW UPa. Zakaj_? Up nima turbo polnilnika in en problem odpade zaradi morebitnih okvare, mala poraba benzina da bi že tu vožnja bilaglede stroškov goriva ista ali cenejša. 
(pred 9 leti )
MDYxMDIwMTI1OTcuanBnMTM4MzY0MTU1OA==.jpg
euro pravi:
Po mojih izračunih ni bistvenega prihranka. Razen cenejšega plina, a to je pesek v oči. Avto stane 100000?. Za ta denar se dobi kar nekaj benzinskih varčnih avtov, recimo Škodo Fabio
(pred 9 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 8. 11. 2024
November 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
04050607080910
11121314151617
18192021222324
25262728293001

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |