Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Karavan po meri Evrope

Peugeot 308 SW 1.2 e-THP 130 allure

Avtor prispevka: Anže Jereb
Manjši brat, peugeot 308 brez SW, je lani postal evropski avto leta. Sam se s temi izbori pogosto ne strinjam in tudi tokrat se ne, je pa dejstvo, da je zadnji Peugeotov model na veliko področjih odličen. Sledi vprašanje, če je zato tudi res najboljši?
Karavan po meri Evrope
Foto: Miha Kokalj
21. 1. 2015 ob 23:50
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

zadnja generacija je oblikovno modernejša in bolj prestižna
notranjost je umirjena in kakovostno izdelana
sprednja sedeža sta vrhunska in nadvse udobna
prtljažnik je prostoren in predvsem uporaben
menjalnik končno tudi pri 'francozu' deluje gladko in natančno
vozniško je 308 SW skoraj identičen kombilimuzini in nasploh zelo prijeten
motor je dovolj zmogljiv, v načinu sport simpatično zahrumi
miniaturni volanski obroč je v rokah res prijeten
položaj merilnikov ni premišljen za vse višine voznikov, nanje se ne vidi dobro
sidrišča isofix so postavljena nerodno globoko
zvočna opozorila parajo možgane
neodziven zaslon je moteč in na trenutke nevaren za uporabo
3,5
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.5 (37 glasov)
video test peugeot 308 SW 1.2 e-THP 130 allure
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Če vprašate mene, mora biti avtomobil, ki sodeluje v najprestižnejših izborih in je tudi izbran za zmagovalca, še kako poseben, skoraj fascinanten. 308 je zelo prepričljiv, a mu manjka drznosti, posebnih tehničnih ali varnostnih rešitev, so pa številna področja, na katerih je dober. Denimo pri prtljažniku. Ta je seveda prostoren, ampak prostorni so številni prtljažniki tega segmenta in po uporabnosti ga prtljažnik civica tourer prekaša pa vseeno dvomim, da vas bo to zmotilo, ker je tudi ta več kot dovolj velik. In tirnice ima, če boste vozili kaj zelo specifičnega, ker lahko potem tovor lažje varno pričvrstite.

Med dobre stvari štejem še preglednost izza volana, sedeža sta nadvse udobna in kakovost izdelave je med boljšimi. So si očitno za referenco vzeli golfa in poskrbeli, da je 308 izdelan vsaj tako kakovostno, odlagališč je dovolj in vse skupaj je pregledno ter vsaj na pogled vzorno urejeno. Celo menjalnik je natančen, kar ni bila ravno domena znamke, in na tem področju nimam pripomb. Niti jih nimam pri prostornosti ter udobju na zadnjih sedežih.

Potem je tu motor. Novi trivaljni turbobencinar s prostornino 1,2 litra ponuja skoraj 100 kilovatov moči in, čeprav brni malce hecno, pač trivaljno, ponuja zelo dobre zmogljivosti. Malce sem dvomil, da bo spodobno vlekel pri najnižjih vrtljajih, ampak je živahen že pod dvema tisočakoma in avtomobil prav fino skoči, čeprav ni najmanjši. Porabi pa dobrih sedem litrov, kar je dobro. Celo dodatno stikalo sport ima voznik na voljo in po pritisku nanj se merilniki obarvajo rdeče, stopalka za plin postane odzivnejša, zvok motorja agresivnejši in hitro boste pomislili, da se pod pokrovom skriva močnejši stroj.

Suvereno se tudi pelje 308 SW, praktično identično kombilimuzini, zelo natančno in zanesljivo, brez pretiranega nagibanja ali zvijanja, obenem pa ni pretrd in je skratka zelo dober kompromis vsega skupaj. Ena najboljših stvari se mi vsekakor zdi še miniaturni volanski obroč, spominja me na tiste v gokartih in je v rokah sila prijeten. Skratka, vse lepo in prav, a so tudi napake. Nekatere manjše in druge večje.

Med manjše gredo merilniki, ki so nameščeni višje kot običajno v avtomobilih in jih pač vsi ne boste videli. Sam jih enostavno ne, ker očitno nisem dovolj visok in čeprav imam v tristoosmicah volan vedno postavljen nižje, kot bi ga želel, nanje ne vidim dobro. Višji kolegi v uredništvu nimajo takšnih težav. Druga manjša stvar je opozorilni zvok, ko odprete vrata in slučajno nimate vključene elektronske ročne zavore. Ta pa para možgane! Vsakič znova se ustrašim, da sem po nesreči odprl vrata jedrskega reaktorja. Očitno je eden od Peugeotovih inženirjev kot otrok padel iz avtomobila in ima pred tem sedaj strašno fobijo, nanjo pa bi želel opozoriti potnike in še celotno naselje zraven, ki sliši tisto piskanje. Med manjše štejem še absolutno pregloboko postavljena sidrišča isofix, ker jih vsakič komaj dosežem. Obenem se mi zdi nenavadno, da so v kombilimuzini povsem drugače oblikovana in bistveno lažje dosegljiva, ko pa je ravno karavan bolj po meri družin.

Največja zamera pa gre spet neuporabnemu zaslonu na dotik. Tudi tukaj premišljujem, kaj jim je rojilo po glavi, ko so za strojno poganjanje določili procesor, ki je leta 1986 poganjal japonske digitalne ročne ure. Zasloni na dotik so že sami po sebi v avtomobilih le delno uporabni, ker zahtevajo več pozornosti od običajnih stikal. Ko boste kupili nov avtomobil, si boste namreč položaj določenega stikala že zapomnili ali pa boste armaturno ploščo le ošvrknili s pogledom in zadevo našli. Na zaslon je treba vedno pogledati, da boste zadeli ikono na njem. Potem pa v 308 dajo zaslon s tako slabo odzivnostjo, da boste zgolj za zamenjavo temperature potrebovali več sekund, tudi same programske osnove niso najbolje naštudirali. Zgolj vmesnik s tem zaslonom se mi zdi tako moteč, da se za avtomobil najbrž ne bi odločil.

Naj torej zaključim. Peugeot 308 je nasploh dober avtomobil, prepričljiv na marsikaterem področju. Z bogato opremo allure stane 20 tisočakov, prav takšen pa zaradi kopice uporabnih dodatkov okoli 26.000 EUR. Sam bi mu omenjene napake težko odpustil in zato se lahko vrnem k uvodnemu pomisleku. Evropski avto leta mora biti dovolj dober, da navdušuje vse po vrsti. Brez zamer. Zato sem mnenja, da so v tem razredu še ostali predstavniki, ki so vsaj tako dobri kot nagrajeni 308. Ostaja pa dejstvo, da so Francozi naredili velik napredek na večini področij, kar smo že zapisali v prvem testu, in morda je ravno ta napredek prepričal žirijo, da mu je podelila laskavi naslov. Toliko bolje tudi za kombijevski SW.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki peugeot 308 SW 1.2 e-THP 130 stop/start allure
vrsta motorja turbobencinski, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1199
moč v kW (KM) pri vrt./min 96 (130) pri 5.500
največji navor v Nm pri vrt./min 230 pri 1.750
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4585 x 1863 x 1471
medosna razdalja v mm 2730
prtljažnik v litrih 610
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1190
največja hitrost v km/h 199
pospešek 0-100 km/h v s 10,6
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,2/4,3/5,0
poraba na testu v l/100 km 7,8
cena osnovnega vozila v EUR 16.965
cena testnega vozila v EUR 20.515
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 26.565

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 11. 11. 2024
November 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
04050607080910
11121314151617
18192021222324
25262728293001

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |