Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Kot topel kruh za zajtrk

Toyota corolla SD 1.4 D-4D luna

Avtor prispevka: Jure Cehner
Če je število generacij merilo kakovosti in tradicije, je toyota corolla starosta brez konkurence, ki ji do kolen ne sedeže niti golf. Japonski avto z bogato tradicijo jih namreč šteje že enajst.
Kot topel kruh za zajtrk
Foto: Gašper Miš
16. 12. 2014 ob 23:20
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

v udobju med vožnjo v razredu verjetno nima para
navkljub na papirju majhni moči motor ne deluje podhranjeno
s polšestim litrom porabe je zadovoljivo varčna
izvrsten volan, ki ga kar nočeš izpustiti
poštena cena
obilica prostora vsepovprek, tako v prtljažniku kot na zadnji klopi
kakovostna in dobro zvočno zatesnjena kabina ...
... ki pa bi lahko bila še toliko boljša z več oblikovne svežine
prvi vtis avtomobila ne pusti niti malo čustev
zunanja podoba ni tako skladna kot pri konkurenci
prehistorična digitalna ura si zasluži svoj minus
med sprednjima potnikoma bi bilo lahko še več uporabnih odlagalnih mest
3,8
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4 (27 glasov)
video test toyota corolla SD 1.4 D-4D luna
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Predstavljam si, da se ljudje, ki vozijo corollo, nakupa avta lotijo enako nečustveno kot nakupa novega toasterja, ker se je stari pokvaril. Je nekakšen gospodinjski aparat, ki vam učinkovito pogreje kruh ali vas dostavi do točke B. Četudi ste bolj izbirčne sorte in delite kljukice lastnostim, ki jih vaš toaster mora imeti, so obenem velike možnosti, da boste končali v Toyotinem salonu prav pred corollo, kajti kljukic novinki ne bo manjkalo.

Predzadnje generacije v naših koncih nismo ugledali, zato je marsikdo na corollo že pozabil. V letu 2014 pa se v limuzinski podobi vrača v vsej svoji veličini. V redu, roko na srce, resda ne izgleda nič posebnega in zna auris ukrasti kakšen pogled več, ampak dejstvo je, da se vpadljivi avti ne prodajajo tako dobro kot malce bolj konzervativno oblikovani in corolla je že od nekdaj bila vse prej kot vpadljiva. To enostavno ni njen karakter.

Do leta 1974 je postala najbolje prodajani avto na svetu in od takrat je ostala v samem svetovnem vrhu po številu prodanih enot. Od leta 1966, ko so splovili prvo generacijo, jih je bilo narejenih že več kot 40 milijonov. Za primerjavo, luč sveta je do tega trenutka ugledalo okoli 28 milijonov Volkswagnovih golfov.

Corolla je po novem na voljo samo kot limuzina, če želite zadaj odrezanega, pa boste morali poseči po aurisu, ki mu nove Toyotine linije malce bolje pristojijo. Imate pa zato v primeru corolle večji prtljažnik, namesto 360 litrov boste lahko vanjo natlačili za 425 litrov vrečk. Pa še dokaj nizek nakladalni rob ima, tako da je super za tovorjenje manjših predmetov. Medosna razdalja je za 10 centimetrov daljša od aurisove, kar pomeni predvsem več prostora za noge na zadnji klopi, kar je seveda vedno dobrodošlo.

Ambient znotraj je čisto domač, saj je skoraj identičen aurisovemu, malce spremenjene so samo zračne reže, ki tu niso okrogle, ter tu in tam kakšna malenkost. Volanski obroč je res dober; čeprav na prvi pogled morda ne izgleda, zato pa roke dobro vedo in ga kar stežka spustiš. Manj navdušeno se boste zaradi lepote dotikali armaturne plošče. Izgleda utilitarno, vse sicer krasno funkcionira, vendar umetniške duše v vas ne bo zadovoljila.

Sprednji del kabine nima tako dizajnerske rdeče niti, vse je samo nametano skupaj. Prejšnji auris je voznika precej lepše sprejel v svoj objem, zato bi lahko bilo pri novem še kakšno uporabno odlagalno mesto več, če je že vse skupaj bolj odprto. Tudi tukaj je svoje mesto našla neugledna digitalna ura, so pa zato materiali večinoma kar kakovostni. Veliko stvari je mehkih na otip, plastika pa je robustna. Zaslon je tudi super in vmesnik pregleden, kamera za vzvratno vožnjo pa zaradi izbočene riti zelo uporabna.

Motor ne bo nikomur zvišal pritiska, corollo je poganjal najšibkejši dizelski agregat s 66 kilovati moči oz. 90 'konji', ki pa sploh ne deluje podhranjeno. Pri nižjih vrtljajih mogoče, od 2.500 dalje pa zelo lepo skoči. Je tih, ampak predvsem na račun dobre zvočne izoliranosti, zato je v kabini prijetno tudi na avtocesti in glasilke ne bodo trpele med klepetanjem s sopotniki. Motor je spojen s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom, ki je dovolj natančen, da vam ne bo šel na živce. Prestavna razmerja pa so precej dolga, tako da se 50 kilometrov na uro v četrti prestavi komaj peljete. Vse seveda na rovaš varčnosti, ki ji res ne gre oporekati. 5 litrov in pol goriva na 100 prevoženih kilometrov je corolla zahtevala na testu, kar je dobro, sploh, ker nismo posebej pazili. Na avtocestah sem tako pogrešal le še tempomat.

Vožnja je ena bolj udobnih, če ne kar najudobnejša v razredu. Resnično, kako dobro podvozje vpije vse izbokline in vdolbine! Popolnoma nedramatično, umirjeno, tiho in elegantno. Kot rečeno, zvok je dobro zadušen in vse komponente so res dobro pritrjene skupaj, zato boste čričke zaman iskali. Vožnja je podobna takšni, ki jo običajno izkusimo v razred boljših avtomobilih. Podvozje je prav tako lepo uglašeno, zato je lega v zavojih suverena in brez pretiranega nagibanja. Vse to so pridevniki, ki jih navadno pri avtih z osnovno ceno 16 tisočakov oz. 14 z vštetim popustom enostavno ne uporabljamo.

No, točno takšna corolla z vso dodatno opremo nanese 20 tisoč evrov in pol, vendar v trenutku pisanja še vedno dobite za zajetna dva tisočaka popusta, kar pomeni, da je lahko vaša za 18 tisočakov in pol. To je še vedno dobra cena, saj za ta denar dobite resen in zanesljiv avto z dobrim motorjem, ki vam bo sčasoma zlezel pod kožo. Morda ne na prvo žogo, ampak če boste vsak dan za zajtrk popekli kruhke s toasterjem in si dneva ne boste predstavljali brez hrustanja, si lahko predstavljate, kako radi boste imeli svojo corollo, ko vam bo 10 let ali več služila po dobrem zajtrku.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki toyota corolla SD 1.4 D-4D luna
vrsta motorja turbodizelski, 4-valjni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1364
moč v kW (KM) pri vrt./min 66 (90) pri 3.800
največji navor v Nm pri vrt./min 205 od 1.800 do 2.800
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4620 x 1775 x 1465
medosna razdalja v mm 2700
prtljažnik v litrih 452
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1300 (480)
največja hitrost v km/h 180
pospešek 0-100 km/h v s 13,0
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,9/3,6/4,1
poraba na testu v l/100 km 5,7
cena osnovnega vozila v EUR 15.800
cena testnega vozila v EUR 19.150
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 20.648

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 20. 9. 2024
September 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |