Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Za pol tona

Honda accord 2,2 i-DTEC executive

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Pri Hondi so stvari jasne. Gremo višje. Po kakovosti ponudbe. S svojimi avtomobili se želijo uvrščati med prestižnejše znamke, kamor sili tudi novi accord. Z obliko ohranjajo športno eleganco, navdušencem pa ponujajo vrsto novih tehnologij, ki so med najbolj naprednimi v razredu. Tudi če uspeh ne pride takoj, bodo z vztrajnostjo še daleč prilezli. Na glasbeni lestvici bi lahko rekli, da so tokrat naredili korak višje za pol tona.
Za pol tona
Foto: Matej Mihinjač
14. 11. 2008 ob 20:13
Komentarjev: 0

V primerjavi s predhodnim modelom novi accord verjetno ni toliko zrasel, da boste potrebovali novo garažo, če bi radi zamenjali starega. Se pa bolj kot šest centimetrov v dolžino poznata dva centimetra prirastka med osema. Kabina je tako bolj prostorna v dolžino, presenečajo pa nizka streha in nerodno zarezani zadnji bočni vrati, tako da potniki, ki sedajo na zadnjo klop, včasih udarijo z glavo ob avto. No, če ne bo nesrečnega slučaja, bodo znotraj navdušeni nad širino, saj je novi avto tudi za šest centimetrov širši od starega, kar se občutno pozna. Sploh spredaj sedečima je na odličnih usnjenih sedežih pri najboljšem paketu opreme na voljo obilica prostora in ramenske podpore, manjka le več opore v ledvenem delu. Za voznika, ki ima rad futuristično ureditev z obilico gumbov, bo okolica volana navdušujoča, vendar je vsega na oko kar preveč. Nemške znamke znajo enako količino informacij in elektronike spraviti v paket z manj gumbi in boljšo preglednostjo, kar na koncu pomeni tudi več aktivne varnosti.

Vendar accord z varnostjo vseeno navduši, saj ima goro novih tehnologij, ki znajo rešiti tudi kakšno življenje. Aktivni tempomat ACC so nadgradili s CMBS, ki je nekakšen sistem za prepoznavanje trka in zaviranje, saj ob voznikovi prepozni reakciji s serijo opozoril (napis 'zaviraj', zategovanje varnostnih pasov, lahko zaviranje) tudi sam zavira in deluje nad hitrostjo 15 km/h. Zelo zanimiv je sistem LKAS, pomoč pri ohranjanju smeri, ki deluje na jasno označenih voznih pasovih, kjer so zavoji dovolj blagi. Nad hitrostjo 72 km/h pomaga z rahlim dodajanjem volana, vendar preneha z delovanjem, če voznik spusti volan iz rok ali vozi več kot 180 km/h. Vse sisteme lahko z gumbi po potrebi tudi izklopite. Nad količino opreme, ki jo ponuja paket 'executive plus', ne bo nihče vihal nosu, saj na seznamu doplačil ostane le še kovinska barva. Prav tako je ključ končno zložljiv in če bi se bolj potrudili še pri izdelavi le-tega (nerodno zlaganje), bi bil paket tako rekoč popoln.

Prvi dizelski motor, ki so ga razvili pri Hondi in ki je poganjal prejšnji accord (i-CTDi), je bil za znamko prava revolucija a hkrati nuja, saj je takšen model potreboval varčen in zmogljiv motor. Čeprav se danes trend obrača nazaj v prid bencinskim motorjem, je Honda razvila novo generacijo 2,2-litrskega štirivaljnika (i-DTEC) s tretjo generacijo vbrizga preko skupnega voda (1800 bar), ki sedaj uporablja piezo-injektorje. Še pomembneje, dizelsko gorivo se sedaj vbrizgava v več stopnjah (do pet), da je poraba manjša in delovanje filtra saj ter katalizatorja bolj učinkovito. Zaradi prilagajanja normam o izpustu Euro 5, ki jih novi motor v celoti izpolnjuje, so razvili filter delcev, ki je nameščen neposredno ob motorju, da se hitreje ogreje na delovno temperaturo in učinkoviteje regenerira. Če vse to postavimo na cesto, kar bodoče lastnike gotovo najbolj zanima, pomeni, da je motor razmeroma varčen, čeprav ne rekordno (okoli sedem litrov na 100 km na testu), saj je v praksi tovarniško obljubljena poraba težko dosegljiva, in da so zmogljivosti navdušujoče kljub 'le' 150 'konjem'. Iz iste delovne prostornine namreč danes skoraj vsi konkurenčni agregati iztisnejo več moči a je Hondin v praksi povsem enakovreden. Zelo rad se po lenobi v nizkih vrtljajih zavrti krepko čez 4000 vrtljajev, kar je redko za dizelske agregate, in je lepo odziven na stopalko za plin, tako da je tudi po občutku športen. Celo zvok je drugačen od značilno dizelskega; zdi se globlji, bolj enakomeren in lepše uglašen, žal pa ne preveč tih.

Če gredo motorju večinoma pohvale, si jih manj zasluži šeststopenjski ročni menjalnik. Ima odlično majhno ročico z natančnimi in kratkimi gibi a nekam čudno preračunana razmerja, kar vas bo motilo pri vožnji po mestnih vpadnicah, ko so hitrosti med 40 in 70 km/h. Težko je namreč najti tisto pravo razmerje, saj so v eni prestavi vrtljaji že visoki, v naslednji pa prenizki. V ogromnem prostoru v merilniku vrtljajev, ki bi ga lahko mirno izkoristili še za kakšen zaslon s koristnimi informacijami, se nahaja prikazovalnik s puščicama, ki voznika opozarja, kdaj je pravi trenutek za prestavljanje, vendar je hecno, da kaže na primer puščico navzgor že pri 2000 vrtljajih, ko do konca pohodite plin in želite iz motorja iztisniti kar največ, kar pomeni vztrajanje do številke 4000. Vendar je še vedno koristen za tiste pozabljivce, ki radi predolgo vztrajajo pri visokih vrtljajih in brez potrebe trošijo gorivo. Pri Hondi pravijo, da je prihranek, če sledite puščicam, tudi petodstoten.

Če za obliko novega accorda pravim, da prej izžareva eleganco kot športnost, lahko enako označim tudi vožnjo. Udobje in umirjenost sta v prvem planu. Za 75 milimetrov razširjena koloteka in nižje postavljena motor ter tank za gorivo, ki vplivata na 18 milimetrov nižje težišče, sta le dejstvi, ki pripomoreta k boljši vozni dinamiki, ne pa toliko k občutku samemu, ki pri manjših hitrostih manjka predvsem zaradi električnega servoojačevalnika. Že prej zelo dobra lega na cesti je z novim podvozjem še boljša, malce pa accordu zmanjka pri zvočni zatesnitvi, ki kljub številnim rešitvam še ni na ravni najboljših. In takšen je celoten novi accord. Marsikje celo spredaj, kar je glede na visoko ceno tudi pričakovano, a še kakšnega pol tona za vodilnimi na tonski lestvici limuzin srednjega razreda.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki honda accord 2,2 i-DTEC
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2199
moč v kW (KM) pri vrt./min 110 (150) pri 4000
največji navor v Nm pri vrt./min 350 pri 2000
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4726 x 1840 x 1440
medosna razdalja v mm 2705
prtljažnik v litrih 467
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1540 (490)
največja hitrost v km/h 212
pospešek 0-100 km/h v s 9,6
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,3/4,6/5,6
poraba na testu v l/100 km 7,0
cena osnovnega vozila v EUR /
cena testnega vozila v EUR 37.200
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR /

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 13. 10. 2024
Oktober 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |