Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Veter v laseh pri nizkih vrtljajih

Peugeot 308 CC 2.0 HDi FAP sport pack

Avtor prispevka: Miha Dovč
Dizelski stroji načeloma ne sodijo v športnike in kabriolete. Veter v laseh in 'traktorski' zvok ne gresta skupaj. Bizarno kombinacijo športnega avtomobila, ki ga žene plinsko olje, takoj demantira zmaga modela 908 RC na letošnjem LeMansu, ki ga žene gorivo, ki je do nedavnega sodilo le v peč, traktorje in kamione.
Veter v laseh pri nizkih vrtljajih
Foto: Matej Mihinjač
8. 9. 2009 ob 18:00
Komentarjev: 0
test peugeot 308 CC 2.0 HDi FAP sport pack
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Peugeot 308 CC, najnovejši poletni avtomobil 'francoskega levčka', to potrjuje Še vedno sem mnenja, da v kabriolete sodi bencinski agregat, vendar je peugeot 308 CC eden redkih avtomobilov, ki jim zgoraj omenjeno 'srce' pristoji. Lagodna križarjenja in nabiranje ravninskih kilometrov mu najbolj ustrezata. Da vas bo zaradi majhne porabe prej opeklo sonce (če si boste privoščili opoldanski izlet), kot da bi se ustavili v senci bencinske črpalke, mu ne štejemo v minus. Dvolitrski, že znan koncernski izdelek, je opremljen še s filtrom trdnih delcev FAP, da tudi zadaj vozeči ne bodo ugotovili pedigreja tega avtomobila. Stotrije kilovati v povezavi s čvrstim in za Francoze presenetljivo natančnim, vendar ne najhitrejšim šeststopenjskim menjalnikom, so povsem kos 1,6 tone težkemu vozilu, čeprav številke v razpredelnici pravijo drugače. Pri speljevanju se sicer še malenkostno obotavlja, vendar ko merilnik vrtljajev doseže območje največjega navora, je moči na prvih kolesih kdaj tudi preveč, v kar poseže elektronika z odvzemom moči. Zaradi teže, ki jo 308 CC vozi s seboj, to ni in ne more biti športen avtomobil, čeprav bi Francozi zelo radi slišali, da je. Občutek za volanom je resda zanesljiv, vendar težak nos prevečkrat sili iz ovinka. Zaradi slabe vzvojne čvrstosti, ki je lastnost vseh kupe-kabrioletov, pa se zvija karoserija v ovinkih. Streha kot pomemben vezni element tukaj ne more nuditi svoje opore. Poraba bolj mestne kot primestne vožnje je sedem litrov, kar ob 60-litrskem tanku zadostuje za več kot 800 kilometrov.

308 CC, ki je duhovni naslednik serije 'eclipse' (kabrioleti s trdo, samodejno pomično streho že v tridesetih letih prejšnjega stoletja), je nos avtomobila podedoval od že prej predstavljene kombilimuzinske izpeljanke, zadek pa je povsem na novo oblikovan. Bočna linija je nizka, proti koncu avtomobila pa se zdi, da se avtomobil razširi v širok zadek. Kovinsko streho je vendarle treba nekam pospraviti. Pod zadnjim odbijačem se sicer bohoti velik difuzor, ki pa ima zgolj in le estetsko vrednost.

Notranjost sama se tudi ne razlikuje bistveno od kombilimuzine. Kvalitetni materiali in dobra pričvrstitev ne izdahne nobenega črička niti na slabših cestiščih. Usnje, ki se na vročem soncu hitro segreje, je v tej svetli kombinaciji še najboljša izbira, če je želja usnjeno oblazinjenje, ki sicer ni prijazno do potnikov. Manj prizanesljiv pa je del prestavne ročice, po kateri voznik posega med menjavo prestav, saj je le-ta izdelan iz prave kovine in se na soncu segreje kot ročaj džezve. Rutka, ki bo med počivanjem avtomobila samevala v avtomobilu, naj bo pokrita čez prestavno ročico pa ne bo opeklin. Ne vem, na kaj so oblikovalci mislili, da CCju niso privoščili utorov ali držal za plastenke. Slab priokus pusti tudi odsotnost ključavnic na obeh predalih, ki sta v vozilu. Dragocenejše predmete bo zato potrebno nositi s seboj, saj se povprečno gibčen človek tudi ob zaklenjenih vratih zlahka povzpne v vozilo in vas olajša za dragocenejše predmete. Vozilo je resda registrirano za štiri osebe, vendar sta zadnja sedeža zgolj zasilna. Ob zaprti strehi kaj hitro zmanjka prostora za noge in glavo pa tudi sedeža sta preveč pokončna in ne preveč udobna za daljša popotovanja. Konec koncev pa vsi kabrioleti nudijo vse svoje razkošje le spredaj sedečima. Zadaj sedeča hitro tvegata prehlad po daljših vožnjah. Peugeot 308 CC je edini štirisedežni kabriolet, ki je opremljen s 'fenom' v sedežnih naslonjalih spredaj. Ob mrzlih večerih zgoraj brez vas bo namreč v zatilje grel sistem 'airwave', ki piha topel zrak v vrat. Sistem lahko pride prav tudi za sušenje las, če zmanjka časa.

Prtljažnik ob zaprti strehi meri dobrih 460 litrov, ki pa ga prtljažni rolo in vanj pospravljena streha zmanjšata skoraj za polovico. Tudi 226 litrov je dovolj za osnovne stvari, ki jih ponavadi vozimo s seboj, večji problem je dostopnost do prtljage, saj je odprtina, ki je na voljo za natovarjanje prtljage, velika le 22,5 x 83 centimetrov. Za večje kose bo torej treba zapreti streho, kar vas bo stalo dvajsetih sekund. Manever pa je možen tudi med vožnjo, vendar le do hitrosti 12 kilometrov na uro.

Razkošje, ki kabriolet vsekakor je, ni nikoli poceni. Takšnega, ki ga vidite na slikah, cenijo na več kot 30 tisočakov, kar je v današnjih časih kar zajeten kupček denarja, vendar kljub tej navidezno visoki ceni sodi med cenovno bolj dostopne. Kabrioletom se očitno ne piše slabo.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki peugeot 308 CC 2,0 HDi FAP sport pack
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1.997
moč v kW (KM) pri vrt./min 103 (140) / 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 320-340 / 2.000
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4.440 x 1.817 x 1.426
medosna razdalja v mm 2.605
prtljažnik v litrih 226 – 465
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1.599 (421)
največja hitrost v km/h 208
pospešek 0-100 km/h v s 10,8
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,8/7,8/5,9
poraba na testu v l/100 km 7,2
cena osnovnega vozila v EUR 23.700
cena testnega vozila v EUR 27.600
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 30.800

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 17. 1. 2025
Januar 2025
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |