Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Tišji in močnejši

Opel zafira tourer 1.6 CDTI ecotec start/stop cosmo

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Zafira ima nov motor, kar je vedno dober razlog za test! Iz aluminija je izdelan in zamenjuje staro ropotuljo 1,7 CDTI in šibkejše verzije 2,0 CDTI. Po novem ima le 1,6 litra prostornine pa vseeno kar 100 kilovatov, torej 136 'konjev'.
Tišji in močnejši
Foto: Gašper Miš
18. 7. 2014 ob 7:00
Komentarjev: 1

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

velika in prostorna karoserija lahko pelje tudi sedem potnikov, če je potrebno
nov motor je v vseh pogledih boljši od starega; močnejši, tišji, bolj varčen...
poraba je glede na velikost vozila zmerna
tudi pri nižjih vrtljajih motor ni tako zaspan, kot pri nekateri konkurenci
ergonomska sedeža spredaj sta odlična, čeprav za nekatere trda
zaradi trdo nastavljenega podvozja se kljub veliki masi dobro pelje
položaj za volanom je vzoren
nosilec za kolesa je edinstven na trgu in odlična rešitev za aktivne
velika masa vozila močno poveča porabo v mestih
armaturna plošča ima preveč gumbov na sredinski konzoli
za marsikoga bo podvozje pretrdo in s tem premalo udobno za družinski avtomobil
cena vozila s sicer uporabnimi in v razredu ekskluzivnimi dodatki hitro naraste
3,7
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4 (27 glasov)

Lastniki starih motorjev bi takoj videli, oziroma slišali, da je novi tišji, še vedno pa ni med najbolj tihimi v razredu. Pri Oplu sicer pravijo, da so izmerili konkurenco in da je ta najtišji med vsemi, sam pa še vedno najbolj zaupam svojim ušesom. Vseeno je prav, da se zavedajo te hibe in da so jo bolj ali manj uspešno odpravili in, kakor smo pred kratkim pisali, v prihodnosti bodo Oplovi dizelski motorji baje še tišji. Hkrati je novinec, s katerim so prijavili 150 novih patentov za nadzor delovanja in ki ga izdelujejo na Madžarskem, lepo zmogljiv za povprečnega voznika in se mi zdi, da vseeno malo bolje vleče tudi v spodnjih vrtljajih, kar je pri teh manjših motorjih dostikrat kar velik problem. Sploh, če je avto težek kot zafira tourer. Prazen tehta več kot tono sedemsto!

To se predvsem pozna pri mestni vožnji, kjer je poraba velika, ker mora premikati veliko maso. Ko zafira tourer enkrat zajadra, je pa tudi poraba spodobna. Niti v sanjah ne boste dosegli tovarniško obljubljenih 4,1 litra na 100 kilometrov, res ne vem, kakšen smisel imajo ti podatki za povprečnega voznika, ampak tudi na testu v primerjavi s konkurenco ni bila slaba, ves čas okoli 6 litrov na 100 kilometrov. Če upoštevate, da se lahko v tem avtomobilu vozi 7 oseb, pa čeprav čisto zadaj niti najmanj razkošno, je to zelo dobro! Za čistejši izpuh uporablja še aditiv AdBlue, Opel to tehnologijo imenuje BlueInjection, bolj pomembno pa je, da s tem že sedaj izpolnjuje norme Euro6, ki bodo v veljavi čez dobro leto in da je zato pri svojem delovanju praktično enako čist kot bencinski motor. Pod črto - končno tudi iz Opla dizelski motor, ki se lahko mirno postavi ob bok konkurenci in jo marsikje celo preseže.

S tem motorjem je pripeljal še čisto nov ročni menjalnik s šestimi prestavami, ki naj bi bil spet najbolj hiter in oh-in-sploh, ampak se vseeno malo zatika v peto prestavo, če ste (pre)hitri pri prestavljanju. Sicer pa moram reči, da je občutek dober, tako da se čuti razlika na bolje. Da se sicer zafira tourer dobro pelje, ker je podvozje dokaj trdo nastavljeno, smo že povedali, da ima ogromno prostora, tudi, da ima res odlična ergonomska sedeža spredaj, verjetno prav tako... v bistvu ima lahko ogromno opreme in zato takšna stane preko 34 tisoč evrov, brez dodatkov pa 7 tisočakov manj.

Morda še ena velika malenkost, ki zafiro tourer loči od konkurence: flex-fix, nosilec za kolesa, ki je vgrajen kar v zadnji odbijač, je odlična rešitev za aktivne. Sicer s tisoč evri doplačila ni poceni in najbolje je imeti v prtljažniku še ene rokavice, da ne boste imeli vedno umazanih rok, če boste šli na kakšen sestanek s kolesom, krasna rešitev pa je možnost preklopa nosilca, na katerem je že kolo, tako da je tudi prtljažni prostor dostopen. Največ štiri kolesa lahko nataknete nanj, če dokupite dodaten nosilec za še dve kolesi. Več o ostalih lastnostih zafire tourer pa si preberite še v tem testu.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki opel zafira tourer 1.6 CDTI ecotec start/stop cosmo
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1598
moč v kW (KM) pri vrt./min 100 (136) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 320 pri 2.000
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4656 x 1884 x 1685
medosna razdalja v mm 2760
prtljažnik v litrih 152/710/1792
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1728 (702)
največja hitrost v km/h 193
pospešek 0-100 km/h v s 11,2
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,6/3,8/4,1
poraba na testu v l/100 km 6,8
cena osnovnega vozila v EUR 20.360
cena testnega vozila v EUR 27.450
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 34.470

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Y2MzZTJhYjZmOWQ0NTcyMmQ1NmRkODE3ZjgwZjU2ODIuanBnMTU3MDg3NjUxOA==.jpg
gizmo28 pravi:
mislim, da je boljša izbira ford smax. sam sem šel na testno vožnjo s tem oplom in me je kar malo razočaral. verjetno se bom odločal med smax-om in pa novim renault espace-om, ki pride k na spomladi
(pred 1 desetletji )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 17. 2. 2025
Februar 2025
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506070809
10111213141516
17181920212223
24252627280102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 3 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |