Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Dovolj fit za brezpotja?

Opel insignia country tourer 2.0 CDTI 4x4 ecotec

Avtor prispevka: Jure Cehner
Inženirji pri Oplu nas praktično prosijo, da njihovo zastavonošo zapeljemo na brezpotja. Plastika tu in tam, štirikolesni pogon in nemalo elektronskih pomagal. Zadostuje za brezskrbno podenje po neoznačenih poteh?
Dovolj fit za brezpotja?
Foto: Gašper Miš
23. 5. 2014 ob 7:00
Komentarjev: 1

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

lepa podoba
izjemno praktičen prtljažnik z veliko možnostmi pregrajevanja
zanimivi digitalni merilniki z več grafičnimi možnostmi
prepričljive vozne lastnosti obilni masi navzlic
dober štirikolesni pogon
zelo udobni sedeži in nasploh dobro počutje v kabini
prepričljiva in estetsko oblikovana notranjost ...
... ki pa ni brez črička tu in tam
hroščat vmesnik in slaba drsna ploščica
zvok motorja bolj pritiče kmetijskim obdelovalnim strojem kot družinski limuzini
za domnevnega križanca potrebuje spodaj več zaščite
poraba je z osmimi litri in pol prevelika
pri 40 tisočakih (sicer z vso opremo) še zdaleč ni poceni
3,6
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.4 (25 glasov)
video test opel insignia country tourer 2,0 CDTI 4x4 ecotec
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Z novo insignio oz. bolje rečeno temeljito prenovo so sedaj Nemci predstavili še malce bolj robustno različico country tourer. Avtomobilu pravijo križanec, vendar se v uredništvu strinjamo, da je prej križarka. Ker je ogromna in ženskega spola, seveda. Če je pomen besede na mestu, je vprašanje, ker danes že skoraj vsemu, kar je zmožno zapeljati čez kamenček, pravijo križanec. Sumim, da tale zmore še kaj več, čeprav ima štirikolesni pogon in elektronsko nadzirano sklopko haldex. Je pa za resne vragolije že v osnovi s trebuhom premalo od tal. Četudi ima nekaj dodatne zaščite vsaj pod motorjem, ta ni zadostna, da bi avtomobil lahko okronali z lovoriko zaresnega vozila za brezpotja.

Plastični deli tu in tam, zaščita podvozja spredaj in zadaj ter za 2 cm povečan odmik od tal, to so torej glavne značilnosti. Zunanje, kajti pogon omogoča razporeditev navora do 100 odstotkov na posamezni par koles, ima elektronsko zaporo zadnjega diferenciala, kiti pa se tudi s prilagodljivim podvozjem flexride. Kot da bi pri Oplu resnično želeli, da se z njihovo zastavonošo podimo po brezpotjih. Robata eleganca pravijo temu in priznati je treba, da izgleda super, prav rambovsko. Šel bi celo tako daleč, da bi rekel, da je eden lepših predstavnikov svojega razreda. 

Znotraj je enaka kot insignia za lepe ceste in tale ima praktično vso opremo, zato je v kabini prava žurka za vse tehničarje. 'Trackpad' oz. drsna ploščica je super ideja, ki pa je žal zelo slabo izvedena. Ploščica ni dovolj odzivna, dejansko je celo štorasta, zato sem raje klikal kar po 8-palčnem zaslonu nad sredinsko konzolo. Nikakor ni podobna tisti na vašem laptopu. Vmesnik je malce bolj odziven na zaslonu, ampak žal sistem tudi v tem primeru ne dosega konkurence in tudi nekatere rešitve so hecne. Recimo vpis naslova v navigacijo, kjer je treba po ustaljenem kopitu. Saj veste, država, mesto, ulica. Vse v eno vrstico! Sicer sistem ni našel niti Ljubljane, kar je nemajhen lapsus. Lahko pa, na primer, za vnašanje naslovov pišemo oz. rišemo črke, kar super deluje, čeprav je precej zamudno. Tudi shranjenih radijskih postaj sistem ni maral izbirati. Kdo ve, kaj ga je pičilo. Skratka, hrošči vsepovprek, katerih bi se lahko s to temeljito prenovo že znebili. Sicer pa občutek znotraj ostaja enako prijeten tudi v tej robustnejši izvedenki. Armaturna plošča se lepo zliva v vrata, estetsko nasploh pa kljub temu, da gre za precej star dizajn, ostaja na nivoju.

Testno insignio je poganjal dvolitrski turbodizelski motor CDTI, ki je proizvedel največ 120 kilovatov oz. 163 'konjev'. Predstavlja najvarčnejšo opcijo v country tourerju, ki pa v praksi sploh ni varčna, niti ne posebej dinamična. 8 litrov in pol na sto kilometrov, toliko nam je pil avto na testu. Za povprečno, niti ne preveč uživantsko vožnjo se zdi preveč. Druga stvar, ki je pri motorju najbolj zmotila, je zvok, ki je domala traktorski. Itak vedno poudarjamo, da mora Opel res konkretno začeti z novimi motorji in tale dejstvo samo še dodatno potruje, saj ni posebej prepričljiv. Pospešuje resda zvezno, vendar je pomanjkljivosti preveč, da bi ga z vsem srcem priporočali. Podobno je s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, ki ne premore ostrine in natančnosti, ki smo ju vajeni pri konkurenci v tem razredu. Enostavno prestav ni tako zabavno pretikati, morda na račun zglobov, ki se premalo čutijo, ali pa mehkobe. Verjetno pa zaradi kombinacije obojega. Glede na karakter avtomobila, ki je predvsem udoben, bi se mu verjetno bolj podal samodejni menjalnik. 

Omembne vredno je dejstvo, ki morda lahko služi tudi kot opozorilo, in sicer da se ni preveč varno zanašati na potovalni računalnik oz. doseg, ki bi ga naj še imeli s preostalim gorivom v rezervoarju.

Naš Anže se je moral po polžje na odstavnem pasu pripeljati do najbližje bencinske črpalke. Potovalni računalnik je kazal še 65 kilometrov, preden naj bi avtomobil obstal brez življenjske tekočine, vendar se je računalnik očitno odločil, da je to premalo za normalno in požrešno vožnjo. Da avtomobil ne pusti vožnje pri večji hitrosti, je verjetno varnostni ukrep, ki pa lahko voznika pošteno ugrizne v zadnjico. Ravno na avtocesti, na primer. Čudna odločitev, ki ima lahko sila neprijetne posledice. 

Najmočnejša točka so pa zato vozne lastnosti. Povratnih informacij na volanu je dosti, četudi zna biti občutek na trenutke, recimo temu, električno umeten, ampak nos tako lepo sledi zavoju kot pri le redko katerem tekmecu, kar pomeni, da je podvozje dobro nastavljeno in zato insignia zna na lepi cesti raztegniti ustnice. Ne razumite narobe, občutek še zdaleč ni športen. Kako bi tudi bil, ko pa ima motor za opraviti s 1768 kilogrami. Vendar se boste slednjim navzlic tudi ob dinamični vožnji počutili varno. Omenjeni sistem prilagodljivega podvozja flexride pomeni, da so blažilniki nadzirani elektronsko in nudi tri različne programe – izhodiščni, športni in potovalni. Lahko pustite avtomatiki, da opravi svoje, lahko pa se tudi sami igrate z nastavitvami, ampak v praksi konkretnih razlik verjetno ne boste opazili. Vožnja je udobna, ne glede na nastavitve, k temu pa še dodatno pripomorejo sedeži, ki so v oplih dandanes resnično vrhunski. 

Nos sledi zavojem zelo ubogljivo, celo bolj suvereno kot pri večini ostalih tekmecev in to daje vozniku veliko zaupanja. Kar je pomembno, če gre za avtomobil, ki vsakodnevno udobje kombinira z odlično voznostjo. Res je, da je na volanu občutek na trenutke umeten, kot smo zapisali nekaj vrstic višje, vsseno pa nam je prav ubogljivost nosu pri insigniah vedno zelo všeč. Kar se tiče terenskih vrlin, v teoriji so zelo prepričljive, vsaj, kar se pogona tiče. Je pa dejstvo, da se s takšno insignio nihče ne bo preganjah po zahtevnem terenu, ker je je škoda in tudi predolgo medosje, previsa ter majhna oddaljenost od tal vam jo bosta hitro zagodla. Za premagovanje zasneženih klančin na poti na smučišče pa bo vrhunska.

Dejstvo je, da tega avta ne bodo kupovali ljudje, ki radi polagajo ovinke ali se ob nedeljah vozijo po džunglah, pač pa družine z vikendom, do katerega pelje kakšna makadamska cesta, mogoče celo zasnežena, in takrat bo insignia prepričljiva. Tudi poigrati se bo mogoče s kakšnim manjšim zdrsom. Da boste vsaj izkoristili ta dober štirikolesni pogon, če ga že imate na razpolago.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki opel insignia country tourer 2,0 CDTI 4x4 ecotec
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1956
moč v kW (KM) pri vrt./min 120 (163) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 350 od 1.750 do 2.500
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4920 x 1522 x 1856
medosna razdalja v mm 2737
prtljažnik v litrih 540
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1768 (517)
največja hitrost v km/h 205
pospešek 0-100 km/h v s 10,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,5/4,3/5,4
poraba na testu v l/100 km 8,5
cena osnovnega vozila v EUR 29.880
cena testnega vozila v EUR 34.680
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 41.150

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Y2MzZTJhYjZmOWQ0NTcyMmQ1NmRkODE3ZjgwZjU2ODIuanBnMTU3MDg3NjUxOA==.jpg
gizmo28 pravi:
sosed ima dve leti insignio, pa pravi,da je to njegov prvi in zadnji opel. meni je oblika še kar o.k., vendar v potniški kabini pa že vse škriplje, kot v kakšnem starem fičotu
(pred 9 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 12. 10. 2024
Oktober 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |