Rjoveči lev
Peugeot RCZ R 1.6 THP VTi 270

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

Znotraj je tudi nekoliko bolj poseben od navadnega, a manj opazno. Sedeži so oblečeni v usnje in alkantaro, niso pa nič bolj športni, kar pogrešam, ker bi se tudi med vožnjo želel počutiti posebno. Volan je na srečo manjši, ker serijski v navadnem je res prevelik, notranjost pa je tudi usnjena in precej posebna. In začuda je tudi pregleden RCZ zelo, med sebi enakimi verjetno najbolje.
Pri vožnji pa je v bistvu tako. Ko se boste peljali normalno, ne boste opazili posebnih sprememb. Podvozje je bolj trdo, ampak spet ne toliko, da bi bil avtomobil živčen in bi non stop poskakoval. Nekaj podobnega kot focus ST, če že moram primerjati. V bistvu dovolj udobno, tudi, ko sem se vozil po mestu, dejansko nisem pogrešal udobja. Heh, celo sina sem uspel peljati v vrtec zadaj v sedežku, dejansko je kar uporaben avto.
Tisti skeptiki, ki mislite, da je Peugeot le malo navil motor in obstaja verjetnost, da bo vsak čas kakšen bat pokukal iz motornega pokrova, se motite. Bati so kovani in imajo v zmesi še aluminij, dejansko je zmes enaka tisti, ki se uporablja v formuli 1. Tudi ojnice so druge, blok motorja so okrepili s posebno toplotno obdelavo, drugačen je še turbopolnilnik. Skratka, očitno pri razvoju ni bilo heca.
Ampak dejstvo je, da boste s tem avtom zlahkoto med najhitrejšimi na cesti, ker je pač dovolj hiter, pa tudi okreten in lahkoten. Zato me ta moč niti ne impresionira toliko, čeprav, resno, dobro gre, bolj mi je všeč zapora diferenciala. Torsen poskrbi, da tudi v takšnih zaprtih ovinkih nos ne bezlja po svoje. Nekaj navora se sicer čuti na volanu, ker je pač moči res veliko, spet, podobno, kot pri focusu ST. Je pa vseeno konkretna razlika v primerjavi z navadnim in to je dejansko tisto, kar najbolj manjka navadnemu.
Ni pa pomembno le pospeševanje, ampak tudi zaviranje. 380 milimetrov merijo koluti spredaj – za konkretno pico - in dejansko avtomobil potrebuje le 61 metrov pri zaviranju z 130 km/h do popolne zaustavitve. Enako pomembno se mi zdi tudi, da celo po večkratnem zaviranju sploh ne popuščajo, je pa res, da tudi nimajo izjemno težke naloge, saj tak RCZ tehta le nekaj več kot 1200 kilogramov.
tehnični podatki | peugeot RCZ R 1.6 THP VTi 270 |
vrsta motorja | turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
prostornina v ccm | 1598 |
moč v kW (KM) pri vrt./min | 199 (270) pri 6.000 |
največji navor v Nm pri vrt./min | 330 od 1.900 do 5.500 |
menjalnik | ročni, šeststopenjski |
pogon | na sprednji kolesi |
mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4294 x 1850 x 1352 |
medosna razdalja v mm | 2612 |
prtljažnik v litrih | 321 |
masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1280 |
največja hitrost v km/h | 250 |
pospešek 0-100 km/h v s | 5,9 |
poraba (po normah EU) v l/100 km | 8,4/5,1/6,3 |
poraba na testu v l/100 km | 9,2 |
cena osnovnega vozila v EUR | 28.060 |
cena testnega vozila v EUR | 41.060 |
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 48.197 |
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 01 | 02 |
03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 01 | 02 |
tesla model Y | 224 |
škoda octavia | 190 |
volkswagen taigo | 136 |
renault captur | 129 |
MG ZS EV | 126 |
Podatki veljajo za marec 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!



















