Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Nadaljevanje uspešne sage

Nissan qashqai 1.6 dCi tekna 2WD

Avtor prispevka: Anže Jereb
Ne trdimo, da je nissan qashqai edini krivec za bliskovit razvoj segmenta križancev v zadnjih letih, je pa nedvomno eden tistih predstavnikov, ki so razvoj močno pospešili. In poskrbeli, da ima danes praktično vsaka znamka svojega predstavnika.
Nadaljevanje uspešne sage
Foto: Gašper Miš
8. 4. 2014 ob 7:25
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

qashqai je ohranil prepoznavne linije in obenem postal oblikovno modernejši
paket driver assist je zanimiv in cenovno ugoden
privlači kopica zanimivih tehničnih dodatkov
led žarometi s samodejnim prilagajanjem snopa so odlični
voznikovo okolje je dobro sestavljeno in uporabno
velik zaslon na sredinskem delu je vreden doplačila
menjalnik je natančen, motor vleče zvezno
testna poraba goriva nas ni posebej navdušila
19-palčna platišča so prevelika in avtomobil je posledično pretrd
prtljažni prostor je povprečno velik
4,1
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.3 (26 glasov)
video test nissan qashqai 1.6 dCi tekna 2WD
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Zato niti ne preseneča, da je imel prvi qashqai le enega tekmeca – pri Nissanu pravijo, da je bila to prva toyota RAV4 – danes pa jih ima štirinajst. Je že tako, da če si v nečem dober, te drugi hitro začnejo posnemati, prvi qashqai pa je bil dejansko odličen in segment je začel rasti hitreje kot vrednost bitcoina. V bistvu zaradi njegove prodaje, ki je bila prvi dve leti tako silovita, da so tovarne pokale po šivih, da bi zagotovile dovolj avtomobilov, kupci pa ste čakali tudi več kot pol leta na svojega lepotca. Pri novem so bojda na tak udar bolje pripravljeni, čeprav imajo seveda težjo nalogo, prepričati kupce, da so še vedno boljši od ostalih. Od štirinajstih ostalih ...

Druga generacija je zrasla praktično v vse smeri, le v višino je izgubila nekaj centimetrov. Dodatnih pet centimetrov dolžine se od zunaj niti ne opazi, se pa vidi, da je oblikovno avtomobil seveda zelo dozorel. Takšen križanec bi moral najbolje soditi na kakšno gozdno pot, pa je zelo prepričljiv tudi takrat, ko ga postavimo v mondeno okolje. Prav dobro izgleda, dejansko me spominja na prehodnika, le da so vse linije malce zbrusili in poskrbeli, da je celotna podoba modernejša. Že v prvi vožnji sem zapisal, da so želeli inženirji poudariti veliko majhnih izboljšav in ne le ene ali dveh velikih. V kupcih povzročiti, da bodo pri podrobnem pregledu avtomobila večkrat izustili 'uau', namesto le enega velikega 'uaaaaaaau'.

Znotraj je zgodba podobna, ob prvem pogledu se vam od modernizacije ne bo zavrtelo v glavi, boste pa počasi opazili, da so izboljšali prav vse elemente. Seveda je za začetek več že prostora, v prtljažniku za nekaj deset litrov, a ta še vedno ni posebej prostoren, ker je kljub dvojnemu dnu vseeno dokaj plitek, za potnike pa ga je več pri kolenih. Bolj pomembno se mi zdi, da je vse skupaj bolje izdelano in bolj moderno. Plastika je po večini mehka, zato se mi je zdelo precej nenavadno, da je ravno pred voznikovimi koleni trda, sicer pa je notranjost lepo izdelana. V primeru testnega avtomobila, ki je bil še dodobra založen z opremo, je notranjost sploh delovala bogato. Najbolj dobrodošel se mi zdi 7-palčni zaslon na sredinskem delu armaturne plošče, na katerem se vsaj normalno vidi sliko, ki jo ponudijo kamere s 360-stopinjskim pogledom okoli vozila. Prejšnji zaslon je bil za to premajhen, prav tako je večji zaslon dobrodošel še pri prikazovanju navigacije in ostalih podatkov. Pa tudi sicer je stikal malo in je zato vse skupaj pregledno.

Qashqaiu so namenili še kopico tehničnih dodatkov, ki skrbijo za varnost in udobje, zato je tudi med merilniki velik zaslon, na katerem lahko s slednjimi upravljamo. Denimo z opozorilnikom pred vozili v mrtvem kotu, pa z opozorilnikom pred naletom, pa s tistim, ki nas opozori, če nenamerno zapeljemo preko svojega pasu. Vsi skupaj spadajo v paket driver assist, ki stane dobrih 550 evrov in ga priporočam. Priporočam pa tudi led žaromete s samodejnim prilagajanjem dolgega in kratkega snopa. Delujejo resnično vrhunsko. Krmilnemu mehanizmu lahko celo nastavljamo trdoto, kar se mi zdi zanimiva, čeprav ne posebej uporabna funkcija. Težje premikanje namreč ne doda bistveno k športnosti, ker je občutek nekoliko umeten.

Ne glede na to, kako bo trdota nastavljena, pa bodo vozne lastnosti prijetne. A le v primeru, da boste vzeli manjša platišča in ne 19-palčnih, kakršna je imel testni qashqai. Seveda z njimi izgleda nastopaško in četudi zanemarim dejstvo, da so tako velike pnevmatike tudi pregrešno drage, ne morem zanemariti dejstva, da je z njimi avtomobil pretrd. Ta nastopaška fama mi pri križancih nikoli ni bila jasna, ker že tako pogosto preslabo blažijo krajše neravnine, s takšnimi platišči pa še slabše. Vzemite manjša in ne glejte le na to, kako bo avtomobil izgledal, bo veliko bolj udoben. Z izjemo pretresanja na slabih podlagah je v vožnji suveren in se lepo pelje.

Sicer pa smo tokrat preizkusili različico s sprednjim pogonom, ki jo je poganjal trenutno najmočnejši motor v ponudbi. 1,6-litrski turbodizelski agregat s slabimi sto kilovati moči. V bistvu je motor prav super in se je že večkrat izkazal. Razen v najnižjih vrtljajih, kjer je malo anemičen, prav lepo potegne, ni robat in po preračunanju porabe, ki se je zaključila pri dobrih sedmih litrih (potovalni računalnik je kazal dobrega pol litra manj), tudi zadovoljivo varčen.

Qashqai je torej spet zelo prepričljiv in bo nedvomno marsikateremu tekmecu nagnal strah v kosti, a s tako bogato opremo tudi ni več poceni. Prepričan sem, da je tudi manj opremljen prepričljiv, ker so že osnove dobre. S takšnim paketom opreme tekna in z nekaterimi dodatki je cena nanesla na slabih 31.000 EUR. Morda vam bo dovolj že malce manj opremljen, vsekakor pa še enkrat lahko priporočim paket driver assist. In manjša platišča!

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki nissan qashqai 1.6 dCi tekna 2wd
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1598
moč v kW (KM) pri vrt./min 96 (130) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 320 pri 1.750
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4380 x 1822 x 1590
medosna razdalja v mm 2646
prtljažnik v litrih 420
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1419 (541)
največja hitrost v km/h 190
pospešek 0-100 km/h v s 9,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,2/3,9/4,4
poraba na testu v l/100 km 7,4
cena osnovnega vozila v EUR 19.890
cena testnega vozila v EUR 29.340
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 30.790

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 8. 9. 2024
September 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |