Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Jeti z mirnim karakterjem

Škoda yeti 2.0 TDI 4x4 ambition outdoor

Avtor prispevka: Anže Jereb
Če je originalni Jeti s svojimi stopinjami v snegu le buril domišljijo in strašil prebivalce Himalaje, Škodin yeti ne počne ničesar od naštetega. Zadržan karakter namreč zelo dobro skrbi za dobrobit in nizek utrip potnikov.
Jeti z mirnim karakterjem
Foto: Anže Jereb
2. 4. 2014 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

na pogled yeti sedaj bolje izraža terenski karakter
paket outdoor ne poviša cene, kar je precej privlačno
vzdolžno pomična klop močno poveča uporabnost
prostora za potnike je dovolj, prtljažnik je zelo priročen
vozniško je yeti preprost in prijeten
terenske vrline vam bodo naježile kožo
z izjemo tršega blaženja je tudi dovolj udoben
motor je dovolj zmogljiv, a povprečno varčen
na slabi cesti se visoka zasnova vseeno pozna
prestavna ročica bi bila lahko nameščena višje
cenovno yeti ni najbolj ugoden
4,2
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.4 (29 glasov)
video test škoda yeti 2.0 TDI 4x4 ambition outdoor
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Morda se celo zgodi, da bomo čez nekaj let pisali, da spada ta model v najbolje prodajan segment vozil v Sloveniji, saj zadnja leta priljubljenost križancem močno narašča. Ampak gre vseeno za segment, ki nam v uredništvu ni najbolj pri srcu, ker imajo ti avtomobili še vedno nekaj hib, ki jih bo zelo težko odpraviti. Za kakšno brezpotje ali pot na smučišče so sicer super, seveda le štirikolesno gnane izvedenke, ampak večina ljudi takšnih vozil ne potrebuje, jih pa vseeno kupuje. Večja oddaljenost od tal pa pomeni, da je avto bolj okoren in slabše vodljiv, če ga primerjam recimo z golfom, ki je praktično enako dolg. Pa še več goriva porabi. In večina pri takšnih terenčkih itak izbere le sprednji pogon. Škoda je v tem pogledu morda nekakšna izjema, saj se kar polovica kupcev yetija odloči za štirikolesno gnano različico, med ostalimi pa dvomim, da vas je toliko s težavami v kolenih ali hrbtu, da bi vam bil višji položaj nujno potreben.

Je pa res, da s samim avtomobilom ni čisto nič narobe, dejansko se mi zdi yeti celo eden najboljših, če vseeno hočete tak tip avtomobila. Po tokratni prenovi se mi zdi lepši oziroma bolj možat in to mi je na njem všeč. Bolj ostre linije mu ustrezajo, pred prenovo pa se mi je celo zdel pomehkužen. Zlasti prepričljivo izgleda s takšnim paketom outdoor, ki je nov v ponudbi, pomeni pa, da ima avtomobil bolj agresivne dodatne zaščite karoserije in izgleda bolj robato. Robinzonovsko. Baje je za pustolovce, čeprav kupci nimajo prav pogosto želja po ekstremnih podvigih. No, ko sem se vozil po cesti, ki jo je prekrivala debela plast vode in sem dejansko čolnaril, sva z yetijem čisto uživala.

Poleg prenove, ki je poskrbela za malce spremenjeno obliko, je dobrodošlih še nekaj sprememb. Zadnja klop je pomična, kar je zelo priročno, saj 405 litrskemu prtljažniku lahko po eni strani za sto litrov povečamo prostornino, po drugi strani pa lahko več prostora namenimo potnikom. Ko smo se ob primerjavi treh podobnih vozil igrali z uporabnostjo prtljažnika, je bil prav yeti prostorninsko najbolj prepričljiv, pa se dejansko njegovih ostalih prtljažnih vrlin nismo niti dotaknili. Recimo mrežic, zank, predalčkov in ostalega, kar ga naredi bolj uporabnega od večine v segmentu. Še svetilko ima, če boste ponoči vozili po neznanem. Tudi nasploh lahko notranjost pohvalim, ker je konkretno sestavljena, nič ne škripa, največja razlika pa je dejansko ta, da si po prenovi lahko privoščite več opreme, ki pa je testni avtomobil ni imel, a je po novem v ponudbi. Samodejni parkirni pripomoček, prvič recimo vzvratno kamero in tako naprej.

Edina zamera, pa še ta dejansko tokrat dokaj majhna, je trdo blaženje. To je dejansko težava višjih vozil, o kateri sem pisal zgoraj. Ker je težišče višje, mora biti blaženje bolj čvrsto, da je lega zanesljiva, ampak potem kakšno neravnino avtomobil slabo prežveči. Yeti še vedno presenetljivo dobro, ni pa perfektno. Je pa vsaj krmilni mehanizem res dober in nasploh ne boste imeli nikakršnih pomislekov, tudi okreten je avtomobil dovolj. Sam bi imel le ročico menjalnika višje, ker je malo preveč  stran, je pa to že osebna preferenca, za katero ni nujno, da bo veljala tudi za vas.

Ponudba motorjev je široka in obenem okrnjena. Če hočete imeti štirikolesni pogon, je poleg dizlov na voljo le še 1,8-litrski TSI, ostali pa le pri sprednjem pogonu. Testni je imel pod pokrovom dizelski motor, ker tega izbere večina, dvolitrskega s samo 81 kilovati, sta pa na voljo seveda še dve močnejši izvedenki. Dokaj tih je in čisto spodobno zmogljiv, varčen pa ne najbolj. Ob lepi vožnji je zahteval več kot sedem litrov, kar ni ravno dosežek, ki bi z njim v ozadju naredili 'selfija'.

Čeprav tega velika večina ne bo preizkusila nikoli, zna yeti nadvse prepričljivo premagovati tudi zahtevnejše terene. To je večkrat dokazal že pred prenovo in dejansko smo bili nad njegovimi plezalnimi vrlinami vedno znova navdušeni. Kljub temu, da nima zapore diferenciala, Haldex pogon skrbi, da ga ovire zlepa ne ustavijo, morda je za resne terene premajhna le oddaljenost od tal. Sicer pa je prepričljiv še zaradi pomočnika pri spuščanju po klancu navzdol in sistema, ki pri speljevanju v klanec skrbi, da se vrtljaji ne dvignejo previsoko in bi voznik lahko uničil sklopko.

Vse to seveda stane. V tokratnem primeru 24.633 EUR, kar je cenovno nekje v sredini med tekmeci. Pri tem pa je zanimivo, da so celo nekateri dražji predstavniki manj udobni in manj terensko sposobni, zato yeti kot celota še vedno ostaja eden najbolj prepričljivih križancev.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki škoda yeti 2.0 TDI 4x4 ambition outdoor 
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1968
moč v kW (KM) pri vrt./min 81 (110) pri 4.200
največji navor v Nm pri vrt./min 280 od 1.750 do 2.750
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4222 x 1793 x 1691
medosna razdalja v mm 2578
prtljažnik v litrih 405
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1525 (545)
največja hitrost v km/h 174
pospešek 0-100 km/h v s 12,2
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,4/4,9/5,8
poraba na testu v l/100 km 7,1
cena osnovnega vozila v EUR 16.255
cena testnega vozila v EUR 23.852
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 24.633

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 11. 12. 2024
December 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |