Dejansko je prav hecno, da smo pred nedavnim pri primerjalnem testu vsi trije soglasno sklenili, da bi sami izbrali četrto opcijo, nissana qashqai. Kljub njegovim letom in kljub svežini treh križancev, ki so bili takrat predmet debate. Oziroma testa! Pa smo imeli v mislih še tole prvo generacijo, ki je v primerjavi z omenjenimi prava starina in pred pisanjem tega zapisa smo tudi že peljali njeno novejšo reinkarnacijo. Za nakup starega torej ni kaj dosti časa, morda pa lahko za vas po dobri ceni še najdejo kakšnega starega predstavnika. S paketom 360 dodobra opremljenega in prepričljivega.
Seveda je takšna prva generacija že starejša in to se čuti. Notranjost je oblikovno staromodna, stikala so majhna, zlasti za te čase, ko smo navajeni in razvajeni, da je večje tudi boljše. Vsekakor je premajhen zaslon, na katerem se prikazujejo podatki navigacije in v tem primeru še slika kamer, ki so nameščene okoli vozila in omogočajo 360-stopinjski vpogled na okolico. Od tod tudi ime opreme 360, majhen zaslon pa je dejansko premajhen, ker se sam ob bojda odličnem vidu na tisti prikaz pri parkiranju nisem upal zanašati. Za uporabljanje navigacije velikost zadostuje, je pa pri novi generaciji zaslon večji. Materiali so tule bolj trdoplastični, čeprav je vse skupaj dobro sestavljeno. Dejansko hudih kritik nimam, pač le dejstva oziroma malenkosti, v katerih so novejši predstavniki bolj prepričljivi. Nasploh je položaj za volanom dober, sedež je morda še najbolj šibka točka, ker ne ponuja toliko udobja in oprijema kot najsodobnejši sedeži, slab pa ni.
Sicer pa je ta segment še vedno zelo priljubljen in število tekmecev se je v zadnjih letih razširilo, predvsem, ker imate ljudje radi višje sedenje, tisti s slabimi koleni in ukrivljenimi hrbti pa še zaradi lažjega vstopanja. Prodajna statistika pravi, da se vas je skoraj pol odločilo za povsem osnovno različico qashqaia in bistveno manj za takšnega, je pa seveda ta precej bolj prepričljiv. S štirikolesnim pogonom prileze marsikam, prav fino se pelje in tudi takšen 1,6-litrski motor dCi sem enkrat že pohvalil, ker je tih in uglajen, takrat me je zmotilo le, da sem proti Vršiču vse serpentine moral odpeljati v prvi prestavi, ker je navora spodaj premalo, kar je tegoba vseh prostorninsko majhnih motorjev. Sicer pa je prepričljiv, zato ga najdete tudi v novi generaciji.
Naj zaključim. Paket 360 naredi takšnega qashqaia posebnega zaradi navigacije, 18-palčnih platišč, panoramske strehe, delno usnjenih sedežev, kamer okoli vozila in še nekaj elementov, kar pomeni, da si bolje opremljenega skorajda ne morete privoščiti. To se seveda pozna tudi pri ceni, ki je narasla na 27.000 EUR, vendar pa si v tem trenutku, ko je novi qashqai že povsem pred vrati, sigurno lahko izborite boljšo ceno. Če seveda imajo še kakšno vozilo na zalogi in vas ne moti, da boste kupili staro vozilo. Staro novo dejansko, še vedno prepričljivo, a slabše od novega qashqaia. Logično, ne?