Cascada je posebnež. Posebnica pravzaprav. Je dovolj velika, da na 4,7 metra dolžine zmore ponuditi pet sedežev, na katerih dejansko lahko udobno sedijo štirje potniki (peti njih itak praktično v vsakem avtomobilu kuha mulo), kar se mi zdi super, ker v večini krajših predstavnikov potrebe po drugi sedežni vrsti ne vidim, če tam ne more sedeti nihče. Skratka, je predolga, da bi se postavljala ob bok brezstrešnemu golfu, focusu in ostalim predstavnikom, obenem pa je vseeno ni mogoče postaviti ob bok dražjim premijskim predstavnikom, kot sta mercedes-benz E in audi A5, četudi so po si po dolžini praktično identični (A5 je celo krajši). Zakaj ne? Ker je cenejša in manj mondena, pa tudi več prostora od obeh ponuja na zadnji klopi. Celo več od slabih pet metrov dolge BMW-jeve šestice. Celo prtljažnik je velik in ponuja 280 litrov prostornine, če je streha dvignjena, pa še sto več. Pohvalno.
Na pot smo se dejansko odpravili s tremi avtomobili, cascadi sta družbo delala še MX-5 in DS3 cabrio. In hitro smo ugotovili, da se cascada sicer na vseh cestah relativno dobro znajde, je pa daleč najprijetnejša na odprtih in morda hitrejših odsekih. In nedvomno najbolj nastopaška, kamorkoli smo se pripeljali, so mimoidoči gledali le vanjo. Ni težko ugotoviti zakaj, poleg velikosti tudi športno elegantna sprednja maska poskrbi za prezenco in velik aluminijast lok na mestu, kjer se dokončno pospravi platnena streha, tudi. Ja, platnena, ker je le tako kabriolet lahko pravi kabriolet, pravijo pri Oplu. In po svoje imajo prav, zlasti s tako platneno streho, ki s seboj ne prinaša praktično nobene slabosti platna, torej piša pri večjih hitrostih ali pa slabega tesnenja. Testna cascada je imela doplačilno akustično platneno streho, ki stane le nekaj sto evrov in jo nadvse priporočam. Tudi na avtocesti ne boste slišali piša vetra, niti se vam ne bo zdelo, da vam okoli glave piha hladno oziroma toplo, kadar bo dvignjena, ker tesni vrhunsko.
Kabrioleti so seveda običajno precej ozko uporabni, kar posledično pomeni, da jih na cestah ni veliko. Celo na prelepih prelazih, kjer je zanje dejansko najboljše mesto, ker ni premraz niti prevroče (poleti v mestu in med semaforji bi se vam glava mimogrede skuhala od vročine), jih ni bilo veliko. In zaradi dejstva, da vam hitro lahko postane vroče, cenim možnost zapiranja in odpiranja ostrešja do hitrosti kar 50 km/h, kar traja le 17 sekund, oboje zelo pohvalno. Tudi možnost odpiranja s ključem na daljavo se mi zdi simpatična rešitev, ker lahko avtomobil prezračimo, preden se vanj usedemo.
Če se vam zdi cascada podobna astri, vam povem, da je mnogo večja, dejansko je bolj insignia. Posledično je znotraj prostorna, spredaj boste v njenih sedežih sedeli res odlično, zadaj pa je kot rečeno prostora tudi dovolj. A ta velikost obenem pomeni, da cascada nima želja po dinamični vožnji. Ne bom rekel, da je okorna v ozkih zavojih, hitra pa vsekakor ni. Daljši in manj ostri zavoji so nekaj drugega. Pred serijo treh serpentin se spominjam, da me je dohitel gospod v porscheju boxer, v avtomobilu, ki mu s cascado le stežka pobegneš, ker je pač majhen in vrhunsko vodljiv. Po zaključku serpentin je sledilo nekaj bolj odprtih zavojev, kjer sva si dala duška (oba, ker je bil tudi gospod očitno v pravem razpoloženju že ko me je bliskovito dohitel), pa vam povem, da sem se mu oddaljil. V daljših zavojih cascada neverjetno lepo leži in je precej prepričljiva. Kot potovalnik je torej super.
Kljub vsem ojačitvam in rešitvam, ki jih je Opel vpeljal ob snovanju cascade, da bi se slednja peljala suvereno in bolje od želejaste astre kabriolet, pa jim nekaj le ni uspelo. Če se v zavojih avtomobil ne zvija in je suveren, pa ga iz tira vržejo krajše grbine, tudi, ko se boste vozili naravost. Včasih se mi je zato zazdelo, da bo volan ostal kar v mojih rokah, tako neprijetno se je zatresel. Menjalnik nima rad hitrih premikov, motor pa ne vrtenja. To je avto za uživanje, zato se mi zdi nastavljivo podvozje brez pomena in ga sam ne bi vzel.
Torej motor. Novi 1,6-litrski turbo bencinar s 125 kilovati moči ... Motor je dober, ni pa odličen. V prvi vrsti je precej umirjen in pisan cascadinemu karakterju, ne mara vrtenja in je mnogo bolj vesel lahkotnega brnenja. Takrat vas bo navdušil s sila umirjenim tekom, z veliko zalogo navora že od najnižjih vrtljajev. V tem vidiku mi je bil všeč, je pa porabil preveč. Ob lepi vožnji devet litrov, zasluga veliki porabi gre tudi precejšnja cascadina masa. A tudi v lažji astri ekonomičnosti motorja ne morem pohvaliti, na ostalih področjih pa je kar prepričljiv.
Dejansko je bila edina stvar, ki me je med vožnjo po prelazih motila, veter. Tega je bilo preveč tudi, če sem imel nameščeno vetrno zaščito in dvignjena vsa stekla. Pri 100 km/h je že konkretno pihalo, verjetno zato, ker je zaščita predaleč zadaj in se je zrak ob meni fino mešal. 36.000 EUR seveda ni malo, ampak je v tem primeru cascada dobro založena z opremo, med katero vsekakor predlagam, da vzamete parkirne senzorje in kamero, ker je dejansko velik avtomobil, ni pa treba vzeti opozorilnika za vozila v mrtvem kotu, ker se nanj ni mogoče zanašati. Ko smo se peljali po hitri cesti z ograjo na obeh straneh, je stalno svetil.