Premiero je na naših cestah sicer doživela že pred dobrima dvema letoma, vendar je zaradi svojih elegantnih linij še vedno dovolj zapeljiva, da pritegne dovolj pozornosti kupcev. Narejena je na podaljšani osnovi fiata 500 in oblikovalci so na 3,8 metra dolg avtomobil uspeli stlačiti še zadnji par vrat, čeprav ju nekateri zaradi elegantno postavljene kljuke sploh ne boste opazili. To pa je tudi posebnost četrte generacije, saj je bila poprej lancia ypsilon na voljo samo kot trivratni malček.
Elegantne linije zunanjosti pa se odražajo tudi v notranjosti, čeprav je ta v primerjavi s preteklo generacijo bolj enolična in pusta. Prej je za živahnost skrbela tkanina na armaturni plošči, zdaj pa je tukaj samo še trda plastika. Več elegance so hoteli dodati z elementi s svetlečo črno barvo, vendar se nanje neprestano nabira prah, zato je notranjost najlepša takoj po nedeljskem čiščenju. Pozicije merilnikov v primerjavi s preteklo generacijo niso spreminjali, tako da so še vedno postavljeni na sredino, volan pa ni nastavljiv po globini. Spredaj se dobro sedi, le med daljšo vožnjo se usnje na sedežih precej nabere in ne izgleda lepo, večji pa na vožnje na zadnji klopi raje pozabite. Tukaj bodo res najlažje sedeli otroci, vsi ostali pa si boste morali odpreti senčnik, da boste lahko normalno sedeli. V prtljažnik je mogoče spraviti za 245 litrov prtljage, kar je 60 litrov več v primerjavi s fiatom 500. To pomeni, da bo prtljažnik z lahkoto požrl tudi posledice večjih nakupov.
Testno lancio ypsilon je poganjal 1,3-litrski dizelski agregat, ki je proizvedel 70 kW (95 KM) in je tudi edini dizelski motor v ponudbi. Svojo nalogo dobro opravlja, saj moči ni nikoli premalo, je pa res, da bi sam za majhen mestni avtomobil raje izbral 0,9-litrski dvovaljnik twinair, ki je tudi v ponudbi. Poraba na testu je sicer znašala dobrih 5 litrov, kar je pričakovano malo za dobro tono težkega malčka, vendar pomeni tudi višjo ceno avtomobila ob nakupu. Če predpostavim, da majhen avtomobil ne bo prevozil veliko kilometrov, je nakup takšnega motorja nesmiseln. Tudi ogreva se bistveno dlje in na daljših vožnjah bo moteče, da ima menjalnik le pet prestav. Tudi sama vožnja ni tako mehka, kot sem od lancie pričakoval, se pa zdi lega avtomobilčka na cesti dovolj prepričljiva za dobro počutje.
Nova generacija ni prinesla le nove oblike in osvežene motorne palete, pač pa tudi kopico novih tehnologij. Med slednjimi najbolj izstopa sistem samodejnega bočnega parkiranja, za katerega je treba odšteti 400 EUR. Uporaba je sila enostavna, saj se s pritiskom na gumb sistem vključi in samodejno išče primeren prostor, kamor lahko parkiramo. Ko sistem zazna primerno parkirišče, na to opozori s signalnim znakom, voznik pa mora samo še prestaviti v vzvratno prestavo, dodajati plin, slediti navodilom na zaslonu in uživati ob pogledu na volan, ki se sam vrti. Inženirji pri Lancii so se rahlo oddaljili od svojih kolegov pri Fiatu tudi s konstantnim napajanjem radia, saj se slednji pri zagonu motorja ne zaganja dvakrat, zaradi česar bo tudi poslušanje zgoščenk bolj prijetno.
Takšne lancie ypsilon, kot je bila na testu, verjetno ne bomo pogosto videli na cestah, ker je nabasana z dodatno opremo in stane več kot 20.000 EUR, zato si jo bo redkokdo kupil. Po drugi strani pa stane vstopni model z bencinskim agregatom samo dobrih 9 tisočakov, za kar dobite drugače oblikovan italijanski avtomobil, če vam je to pomembno. Sploh ženskam, ki velikokrat kupujete z očmi.