Čista nostalgija
Fiat 500 purO2
V novi ponudbi te oznake več ni, zato si sedaj lahko kot dodatno opremo omislite še sistem, ki izklaplja motor med mirovanjem, sam avtomobil pa je prilagojen, da porabi čim manj goriva v mestih. Pa še majhen je, zato ga lahko stlačite skoraj v vsako luknjo. Za mestne pustolovščine je naravnost idealen, sploh s takšnim menjalnikom, ki tudi skrbi za manjšo porabo goriva. Na voljo ima 'varčni' program (vklopi se s tipko 'E' ob prestavni ročici), ki si res vzame veliko časa, da prestavi, s čimer voznika spodbuja k takšnemu načinu vožnje. Ročica, ki je odlično postavljena blizu desne roke, omogoča tudi ročno prestavljanje. Vendar se morate zavedati, da je tudi v tem primeru fiat 500, ki nosi dodatno oznako purO2, za umirjene voznike in tiste, ki želijo privarčevati še kakšen deciliter bencina.
1,2-litrski motor je kljub majhnosti po drugi strani še kar živahen. Z 51 kilovati bo povsem solidno vozil dva potnika po mestu in pri tem v povprečju porabil manj kot 6 litrov na 100 kilometrov. Edina slabost izklapljanja motorja med mirovanjem se pokaže na klancu. Žal avtomobil nima še sistema, ki bi ga obdržal na mestu, dokler ne speljete, zato vam lahko med tem uide daleč nazaj, kar je v nekaterih primerih precej nevarno. Če že ne za vas, pa za pločevino, zato si morate včasih enostavno pomagati z ročno zavoro.
Kogar ne prepriča zunanji izgled malega fiata, ki je sicer v Evropi prava prodajna uspešnica, se bo raznežil ob pogledu v kabino. Vse je oblikovano v duhu preteklosti, celo slabo pregledni merilniki, ki na majhnem prostoru ponujajo enostavno preveč informacij, spominjajo na stare čase. Sedi se precej visoko, da je pogled izza volana vedno brezhiben, spredaj pa se povsem solidno peljeta dva odrasla potnika kljub temu, da 500 ni širok. Zadaj gre bolj za silo, se pa vsekakor da, tako kot prtljažni prostor ni ravno razkošnih mer, ga pa lahko povečate in prepeljete kakšen večji kos tovora. Predvsem voznice bo jezilo, da ni več odlagalnih mest za drobnarije, je pa zato pogled na lakirano armaturno ploščo toliko lepši.
Avtomobilček je res prikupen, poceni pa ni, saj stane malo več kot 15 tisoč evrov. Kot takšen se zdi zelo primeren za voznice, zato nekaj velja še posebej – če imate fiata 500, ne rabite nobenega drugega modnega dodatka.
tehnični podatki | fiat 500 purO2 |
vrsta motorja | bencinski, štirivaljni, vrstni, 2 ventila na valj |
prostornina v ccm | 1242 |
moč v kW (KM) pri vrt./min | 51 (69) pri 5500 |
največji navor v Nm pri vrt./min | 102 pri 300 |
menjalnik | petstopenjski, robotizirani |
pogon | na sprednji kolesi |
mere (dolžina x širina x višina) v mm | 3546 x 1627 x 1488 |
medosna razdalja v mm | 2300 |
prtljažnik v litrih | 185/610 |
masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 940 |
največja hitrost v km/h | 160 |
pospešek 0-100 km/h v s | 12,9 |
poraba (po normah EU) v l/100 km | 6,4/4,3/4,8 |
poraba na testu v l/100 km | 5,6 |
cena osnovnega vozila v EUR | 11.600 |
cena testnega vozila v EUR | 13.250 |
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 15.540 |
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 01 |
02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 |
09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 |
tesla model Y | 224 |
škoda octavia | 190 |
volkswagen taigo | 136 |
renault captur | 129 |
MG ZS EV | 126 |
Podatki veljajo za marec 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!