In to ni prvič, da je Ford za svoj dostavnik prejel takšen naziv, kar pomeni, da svoje delo obvladajo in vedo, v čem mora nova generacija nadgraditi prejšnjo, konec koncev pa tudi tekmece. Zato novi tourneo custom odpravlja večino hib predhodnika, obenem pa uveljavlja nekatere nove smernice, ki doslej v dostavnih vozilih niso bile prisotne. Vsaj v tolikšni meri ne. Potniški tourneo custom je na voljo v dveh dolžinskih izvedenkah, pri čemer tokratna daljša bolj nagovarja poslovne uporabnike, ni pa izvzeta niti družinska raba. V prvi vrsti takšno dostavno vozilo vidimo za organizirane prevoze na daljše relacije, lahko bi služil kot klubsko vozilo, denimo za prevoze smučarske reprezentance, morda celo kot 'mini avtobus' v katero od bolj odročnih in potniško okrnjenih vasi.
Po drugi strani pa seveda lahko služi kot družinsko vozilo za člansko večje družine oziroma za vse tiste, ki zaradi svojih aktivnosti potrebujete veliko prostora. Dejansko ogromno, saj je podaljšana izvedenka s skoraj 5,4 metra dolžine za slabih štirideset centimetrov daljša od krajše, ki jo morda za družinsko uporabo celo bolj priporočamo. In za takšne potrebe bi želel še nekaj več prilagodljivosti, zlasti vzdolžno pomične sedeže, s katerimi bi enostavno in brez zlaganja ali odstranjevanja lahko povečali potniški ali prtljažni prostor. Če se denimo družina s petimi člani odpravi na morje, bi lahko v tem primeru tretjo klop potisnili do konca naprej in v prtljažnik naložili kolesa, prtljago in vso ostalo kramo, tako pa bo potrebno zadnjo klop kar odstraniti. Tudi za poslovno uporabo bi vzdolžno pomični sedeži prišli še kako prav, zlasti tretja klop, na kateri je prostora bistveno manj kot v drugi vrsti, ki je prostorsko radodarna. Manjši dodatek, ki bi uporabnost še dvignil.
Priporočilo o ponudbi vzdolžno pomične klopi je na področju sedežnega udobja ena redkih pripomb. Sedeži so namreč udobni in vas ne bodo pustili na cedilu niti na daljših poteh. Ergonomska oblika ni namenjena le vozniku, temveč tudi vsem ostalim potnikom, v drugi in tretji vrsti imajo skupno trije od šestih sedežev tudi pritrdišča isofix, dostop do vseh sedežev pa je enostaven. Sami smo pogrešali le nastavljiv naslon desnih sprednjih dveh sedežev, s čimer bi udobje še povečali, ponujamo pa vam še en nasvet. V primeru, da število sedežev ni najpomembnejša postavka, vzemite različico, ki ima spredaj le dva in ne treh sedežev, saj na sredinskem ni mogoče udobno sedeti, ker hitro zmanjka prostora za kolena, v primeru, da imate na svoji desni še sovoznika, pa bosta oba nezadovoljnja tudi zaradi pomanjkanja širine.
Sicer pa je daleč najboljša točka vozila položaj za volanom. Volanski obroč so vzeli iz osebnih vozil in ga je res prijetno vrteti, tudi nasploh je položaj odličen, armaturna plošča, ki je prav tako iz osebnih vozil, pa je dodelana in intuitivna, veliko je odlagalnih mest. To je element, ki je v dostavnikih še vedno pogosto šepal, kljub namenjenemu trudu, tukaj pa se preskok močno pozna. V tournea custom se je naselila tudi najnovejša Fordova tehnologija, med katero spada denimo sistem Sync, preko katerega lahko glasovno ukazujemo radiu, prebiramo sporočila SMS, se prostoročno pogovarjamo po telefonu, sistem pa v primeru trka in sproženih zračnih blazin tudi samodejno pokliče reševalce. Sistem hvalim, ker deluje hitro in enostavno. Kljub velikim steklenim površinam pa priporočam, da ob nakupu izberete še parkirne senzorje, ker je tourneo custom zajeten kos pločevine.
Pod atraktivnimi linijami se skriva dodelano podvozje. Pri Fordu se hvalijo, da je tourneo custom najbolj suvereno vozen dostavnik, ki ima celo vektoriranje navora, da se lepše pelje. Drži, vozne lastnosti so res prepričljive, občutek na volanu je pohvalno dober in požiranje neravnin vzorno, vseeno pa menim, da so v dostavniku bolj pomembne druge postavke. Kombi se namreč nikoli ne bo mogel peljati vrhunsko, ker je preokoren, pretežak in prevelik, predvsem pa si upam trditi, da ga nihče ne kupi zaradi omenjenih vrlin. Če si želite športnosti, potem poglejte proti osebnim vozilom. Zato bolj cenim dober pogonski stroj. Testnega tournea custom je poganjal 2,2-litrski dizelski agregat s 115 kilovati moči, ki se s svojim navorom prebudi pohvalno zgodaj in tudi njegov tek je miren. Sicer še ne po vzoru tistih agregatov iz programa osebnih vozil, vsekakor pa se jim je že precej približal. Potrjujem še, da je dovolj zmogljiv in prepričljiv, edini pomislek imam glede porabe goriva, ki je z nekaj manj kot desetimi litri na testnem krogu povprečna.
Cena vozila je kot vedno pogojena z izborom dodatne opreme. V testnem tourneu custom je bilo slednje veliko, bi se pa zlahka kateri od nje odpovedal. Usnjene sedeže bi hitro lahko opustil, prav tako električno pomičnega voznikovega in bi namesto tega raje izbral samodejno klimatsko napravo namesto ročne. Vsekakor pa bi izbral še dodatno funkcijo prezračevanja celotnega vozila, kakršna je bila v testnem. V primeru, da boste izbrali natančno takšno kombinacijo, kakršno vidite na fotografijah, bo cena nanesla na okoli 36.000 EUR, na slednjo pa Ford ponuja še nekaj dodatnega popusta. Glede na to da je tourneo custom trenutno med najboljšimi iz sveta potniških dostavnih vozil, je cena povsem realna.