Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Sport billy

Toyota iQ 1.33 dual VVT-i CVT

Avtor prispevka: Anže Jereb
S tremi metri dolžine je toyota iQ res majhna, zato boste pomislili, da vanjo lahko posadite še sopotnico in morda torbico, kaj drugega pa ne. Vendar so v malčku štirje sedeži, torej vanj lahko povabite tri sopotnice.
Sport billy
Foto: Anže Jereb
9. 11. 2010 ob 19:46
Komentarjev: 0
video test toyota iQ 1,33 Dual VVT-i CVT
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Malce samohvale bojda ne škodi, zato lahko povem, da se v vseh stopnjah šole, vključno s fakulteto, nisem kaj dosti učil. Ni bilo silne potrebe, IQ test v osnovni šoli pa je povedal, da je moj malce nad povprečjem. Še zdaleč ne tako visoko, da bi se lahko denimo meril z Iris Mulej oziroma, da bi me povabili v klub Mensa. Kaj šele, da bi se lahko postavil ob bok toyoti iQ, ki v testni opremi nosi oznako iQ3, torej na tretjo potenco.

A ko jo boste gledali takole na cesti, niti ne bo delovala posebej inteligentno. Pravzaprav je kot le še eden od tistih mini avtomobilov. S tremi metri dolžine je res majhna, zato boste najprej pomislili, da vanjo lahko posadite še sopotnico in morda njeno torbico, kaj drugega pa ne. Vendar so v tem malčku štirje sedeži, torej vanj lahko povabite tri sopotnice. Ali pa dve, saj je za voznikovim sedežem zelo malo prostora, kar praktično pomeni, da je v tem avtomobilu dovolj prostora za tri potnike. Tem pa ga ne bo manjkalo. Praktično edini neposredni tekmec toyoti iQ je smart, ki pa zmore ponuditi prostor le dvema potnikoma.

Da so dosegli toliko prostora v potniški kabini, so morali inženirji precej napeti možgane. Klimatska naprava je manjša, ob dodelavi še nekaterih elementov pa vse skupaj pomeni, da armaturna plošča lahko zavzema manj prostora. Tudi naslonjali prednjih sedežev sta tanjši, zato ostaja za tista potnika zadaj nekaj več prostora. Prtljažnika je ob treh oziroma štirih potnikih le toliko, da vanj lahko zataknete debelejšo mapo, a ga je v primeru, da sta potnika le dva in se naslonjali zadnjih sedežev položita, toliko več. Če živite v mestu in bi se s toyoto iQ radi odpeljali po nakupih, to lahko brez težav tudi storite.

In to boste tudi radi storili, saj se ta malček v mestu počuti bolje kot riba v vodi. Tako majhnega obračalnega kroga nima noben avtomobil, vozniku se celo zazdi, da pri ostrem zasuku volana zadnje notranje kolo ostane na mestu. To pa pomeni, da je iQ izredno okreten, poleg tega pa ga boste lahko potisnili v vsak kotiček, saj je le malce daljši od nakupovalnega vozička. Presenetljivo je tudi to, kako lepo se avtomobil pelje izven mesta in celo na avtocesti. Avtocestnih 130 km/h se boste brez težav držali, kar je pohvalno, glede na to, kako kratka je medosna razdalja. Je pa res, da avtocesta nikakor ni njegovo osnovno okolje.

Tokratni testni iQ je bil »oborožen« z najmočnejšim motorjem v ponudbi. Ta v 1,33 litra prostornine razvija 72 kilovatov moči, kar je za tako majhno »vozilce« že skoraj preveč. Avtomobil je z njim zelo živahen, na semaforju boste s pospeševanjem brez težav presenetili marsikoga, pa tudi od dovoljenih 130 km/h naprej suvereno pospešuje. Še bolj pa bi, če bi bil povezan z ročnim menjalnikom in ne s samodejnim brezstopenjskim. Zdi se, da menjalnik pobere precejšen davek, motorni vrtljaji pa se pri vsakem pospeševanju močno dvignejo, zaradi česar je hrupa preveč.

Pri takšnem motorju bi raje imel ročni menjalnik, menim pa celo, da tako zmogljivega agregata iQ ne potrebuje in tudi testna poraba je s skoraj osmimi litri prevelika. Najbolj bi torej priporočil šibkejši motor in samodejni menjalnik, saj je z njim sukanje po mestnih ulicah enostavnejše.

In cena? Takšen iQ stane več kot dvajset tisoč evrov. Za ta znesek si seveda lahko omislite mnogo večji in bolj prostoren avtomobil, a tisti, ki vas iQ vseeno mika, že veste zakaj. Z njim boste okretni, predvsem pa posebni. In, če si to lahko privoščite, potem le brez zadržkov.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki toyota iQ 1,33 Dual VVT-i CVT
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1329
moč v kW (KM) pri vrt./min 72 (98) pri 6000
največji navor v Nm pri vrt./min 123 pri 4400
menjalnik samodejni, brezstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 2985 x 1680 x 1500
medosna razdalja v mm 2000
prtljažnik v litrih 170
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 930 (340)
največja hitrost v km/h 170
pospešek 0-100 km/h v s 11,6
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,3/4,4/5,1
poraba na testu v l/100 km 7,5
cena osnovnega vozila v EUR 13.180
cena testnega vozila v EUR 17.300
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 20.390

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 12. 10. 2024
Oktober 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |