Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Ko tekmeci obmolknejo

Peugeot RCZ 1,6 THP 200

Avtor prispevka: Anže Jereb
Da je RCZ drugačen, je jasno še preden ga vidite. Peugeot namreč že več kot stoletje prav vsa svoja vozila označuje s tremi številkami. No, v zadnjih letih nekatere tudi s štirimi številkami, a bistveno je to, da gre za številke.
Ko tekmeci obmolknejo
Foto: Anže Jereb
9. 12. 2010 ob 11:11
Komentarjev: 0
video test peugeot RCZ 1,6 THP 200
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Ime tega modela pa je sestavljeno iz treh črk, kar je sploh prvič v vsej zgodovini znamke. In to takoj daje vedeti, da je avtomobil poseben. Zato so si oblikovalci tudi dali duška in sprostili svojo domišljijo. To sicer počnejo večkrat, a ponavadi se domišljija najbolj opazi takrat, ko gre še za študije, serijski izdelki pa so pregovorno vedno mnogo bolj umirjeni. A ne RCZ, o ne. Serijski avtomobil je povsem identičen študiji in z eno besedo povedano - lep. Pa tudi zelo opazen in atraktiven, zlasti zaradi povsem nenavadne strehe in zadnjega stekla balonaste oblike.

Škoda je le, da drznost ni opazna tudi znotraj. Okolje je sicer zelo dobro in z usnjeno armaturno ploščo ter elegantno osrednjo konzolo zelo mondeno, ampak se mi zdi, da vseeno manjka pika na i. V takšnem avtu pač ne pričakujem obvolanskih stikal iz modela 207 ter tudi ne gumbov na osrednji konzoli. RCZ bi morali biti povsem samosvoj in bolj razburljiv.

Kaj pa počutje? Oba potnika, na zadnja sedeža namreč ne boste posedli prav nikogar, bosta uživala celo na daljši poti, saj sedeža nista le lepa, ampak tudi dovolj udobna in obenem pošteno objameta hrbet. Prostora je dovolj, zaradi kupejevskega položnega vetrobrana pa je občutek prav športen. Tudi odlagališč je povsem dovolj, preglednost pa si za takšnega kupeja zasluži veliko pohvalo.

Celo prtljažnik ni ekstremno majhen. Sicer je bolj plitek, a se razprostira na precej veliki površini, kar pomeni, da vanj vseeno lahko pospravite precej stvari, le visoke ne smejo biti.

Testnega RCZ-ja je poganjal najmočnejši agregat s 147 kilovati moči. Gre za 1,6-litrskega bencinarja, ki smo ga v šibkejši izvedbi že večkrat preizkusili in tudi pohvalili, zato nas ni presenetilo, da je tudi tokrat odličen. Zelo živahen in vzorno prožen, pravzaprav se majhna prostornina občuti le takrat, ko smo zelo zahtevni in opazimo, da se res dobro razživi takrat, ko so vrtljaji višje. Obenem ga ne muči posebna žeja, na testu je poraba znašala le okoli devet litrov, kar je za omenjeno moč odličen rezultat.

So pa Peugeotovci malo pogoljufali pri zvoku motorja. Zanimiv zvok ob višjih vrtljajih povzroča posebna membrana in ni pravi. Moram reči, da se zdi malce umeten, a je vseeno nalezljiv in prijeten. Predvsem je zanimivo tudi to, da se ga sliši predvsem v kabini, ven pa ne, zato ni bojazni, da boste zmotili sosede, ko se boste hitreje pripeljali v ulico.

Čeprav RCZ noče biti poosebljen športnik, je (vsaj v tej najmočnejši izvedbi) dinamično zelo suveren. Dovolj, da konkurira TT-ju ali sciroccu, lega je pohvalno nevtralna, nagibanja ni veliko, preko volana pa voznik dobi ogromno informacij. Hitra vožnja je v užitek, reakcije avtomobila pa so zelo predvidljive. Zato ste z njim lahko zelo hitri, brez bojazni, da boste pred naslednjim zavojem od strahu dobili izbuljene oči. Po drugi strani pa tudi trd ni preveč, da bi bil za vsakdan prenaporen.

Menjalniki sicer niso Peugeotova vrlina, a je tukaj tudi ta vzorno hiter in natančen. Ne smemo pa pozabiti na volanski obroč. Ta je v tej izvedbi manjši kot pri šibkejših različicah in takšni bi morali biti vsi. Če boste izbrali drugačen motor, vsekakor izberite paket, v katerem dobite ta manjši volan. Boste vsak dan hvaležni, da ste se zanj odločili.

In na koncu cena. Takšen, z najmočnejšim motorjem in ogromno dodatki stane malce čez 34.000 evrov. S kakšnim dodatkom manj in vseeno tem najmočnejšim motorjem pa trideset tisočakov. Če vas prejšnje vrline, ki jih ni malo, niso prepričale, pa vas bi morala vsekakor prepričati cena.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki Peugeot RCZ 1,6 THP 200
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1598
moč v kW (KM) pri vrt./min 147 (200) pri 5500-6800
največji navor v Nm pri vrt./min 275 pri 1700 – 4500
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4287 x 1845 x 1359
medosna razdalja v mm 2612
prtljažnik v litrih 321 – 639
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1297 (418)
največja hitrost v km/h 237
pospešek 0-100 km/h v s 7,6
poraba (po normah EU) v l/100 km 9,1/5,6/6,9
poraba na testu v l/100 km 8,7
cena osnovnega vozila v EUR 26.500
cena testnega vozila v EUR 29.500
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 34.260

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 8. 9. 2024
September 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |