Ko tekmeci obmolknejo
Peugeot RCZ 1,6 THP 200
Škoda je le, da drznost ni opazna tudi znotraj. Okolje je sicer zelo dobro in z usnjeno armaturno ploščo ter elegantno osrednjo konzolo zelo mondeno, ampak se mi zdi, da vseeno manjka pika na i. V takšnem avtu pač ne pričakujem obvolanskih stikal iz modela 207 ter tudi ne gumbov na osrednji konzoli. RCZ bi morali biti povsem samosvoj in bolj razburljiv.
Kaj pa počutje? Oba potnika, na zadnja sedeža namreč ne boste posedli prav nikogar, bosta uživala celo na daljši poti, saj sedeža nista le lepa, ampak tudi dovolj udobna in obenem pošteno objameta hrbet. Prostora je dovolj, zaradi kupejevskega položnega vetrobrana pa je občutek prav športen. Tudi odlagališč je povsem dovolj, preglednost pa si za takšnega kupeja zasluži veliko pohvalo.
Celo prtljažnik ni ekstremno majhen. Sicer je bolj plitek, a se razprostira na precej veliki površini, kar pomeni, da vanj vseeno lahko pospravite precej stvari, le visoke ne smejo biti.
Testnega RCZ-ja je poganjal najmočnejši agregat s 147 kilovati moči. Gre za 1,6-litrskega bencinarja, ki smo ga v šibkejši izvedbi že večkrat preizkusili in tudi pohvalili, zato nas ni presenetilo, da je tudi tokrat odličen. Zelo živahen in vzorno prožen, pravzaprav se majhna prostornina občuti le takrat, ko smo zelo zahtevni in opazimo, da se res dobro razživi takrat, ko so vrtljaji višje. Obenem ga ne muči posebna žeja, na testu je poraba znašala le okoli devet litrov, kar je za omenjeno moč odličen rezultat.
Čeprav RCZ noče biti poosebljen športnik, je (vsaj v tej najmočnejši izvedbi) dinamično zelo suveren. Dovolj, da konkurira TT-ju ali sciroccu, lega je pohvalno nevtralna, nagibanja ni veliko, preko volana pa voznik dobi ogromno informacij. Hitra vožnja je v užitek, reakcije avtomobila pa so zelo predvidljive. Zato ste z njim lahko zelo hitri, brez bojazni, da boste pred naslednjim zavojem od strahu dobili izbuljene oči. Po drugi strani pa tudi trd ni preveč, da bi bil za vsakdan prenaporen.
In na koncu cena. Takšen, z najmočnejšim motorjem in ogromno dodatki stane malce čez 34.000 evrov. S kakšnim dodatkom manj in vseeno tem najmočnejšim motorjem pa trideset tisočakov. Če vas prejšnje vrline, ki jih ni malo, niso prepričale, pa vas bi morala vsekakor prepričati cena.
tehnični podatki | Peugeot RCZ 1,6 THP 200 |
vrsta motorja | turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
prostornina v ccm | 1598 |
moč v kW (KM) pri vrt./min | 147 (200) pri 5500-6800 |
največji navor v Nm pri vrt./min | 275 pri 1700 – 4500 |
menjalnik | ročni, šeststopenjski |
pogon | na sprednji kolesi |
mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4287 x 1845 x 1359 |
medosna razdalja v mm | 2612 |
prtljažnik v litrih | 321 – 639 |
masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1297 (418) |
največja hitrost v km/h | 237 |
pospešek 0-100 km/h v s | 7,6 |
poraba (po normah EU) v l/100 km | 9,1/5,6/6,9 |
poraba na testu v l/100 km | 8,7 |
cena osnovnega vozila v EUR | 26.500 |
cena testnega vozila v EUR | 29.500 |
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 34.260 |
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 01 |
02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 |
09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 |
tesla model Y | 224 |
škoda octavia | 190 |
volkswagen taigo | 136 |
renault captur | 129 |
MG ZS EV | 126 |
Podatki veljajo za marec 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!