Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Bela kava

Opel mokka 1.7 CDTI ecoflex enjoy

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Mokka je najnovejši hit med malimi SUV-ji, kar smo dokazali tudi Slovenci, saj se jih nekaj deset že vozi po domačih cestah. In Opel ima srečo, da je tokrat prehitel konkurenco, ki je svoje nove modele predstavila šele v Ženevi.
Bela kava
Foto: Matej Mihinjač & Miha Kokalj
16. 4. 2013 ob 11:15
Komentarjev: 2

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

ravno pravšnja velikost za večino voznikov
presenetljivo dobra vodljivost za vrsto vozila
ob nežni nogi kar ugodna poraba goriva
osnovna cena ni pretirana
privlačen moderen 'napihnjen' izgled
dobra namestitev za volanom
uporabna odlagalna mesta in zatiči v prtljažnem prostoru
ima tudi ogrevan volanski obroč
zelo majhen prtljažni prostor
trakcija ni najboljša, notranje sprednje kolo se rado vrti v prazno
motor je zelo glasen v primerjavi z novejšimi konkurenti
neodločen motor pri najnižjih vrtljajih
podvozje je neudobno in dokaj glasno na slabših podlagah
potovalni računalnik kar precej laže pri porabi goriva
če želite, da dobro izgleda, mora imeti (pre)velika kolesa
3,6
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.1 (39 glasov)
video test opel mokka 1.7 CDTI ecoflex enjoy
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Na salonu smo namreč videli, da je skoraj vsaka znamka vstopila še v ta segment, ki se zdi, da bo naslednji veliki hit, ker si kupci želijo višjega sedenja, malo bolj robustnega izgleda in stroškov vzdrževanja v mejah normale. Kaj pa je Slovencem tako všeč na tem avtomobilu? Očitno oblika in solidna cena. Pa velikost! Ta je zelo pomembna, v bistvu majhnost, ker marsikdo noče in si seveda ne more privoščiti velikega potratnega avtomobila, takšen pa je dosegljiv praktično vsakomur, ki kupuje povprečno drag nov avtomobil. Osnovni stane krepko pod 20 tisoč evrov, testni pa je zaradi malo bolj bogate opreme in varčnega motorja že dražji, slabih 24 tisoč evrov boste morali odšteti za takšnega, kot vidite na slikah.

Oblika pritegne, kolesa so velika, led luči spredaj zelo prepoznavne že iz ostalih Oplovih modelov pa tudi prostora ni tako malo v bistvu. Prav prijetno je znotraj, vozniki Oplov bodo seveda takoj domači, ostali pa se bodo kar hitro navadili na novo okolje, ki je lepo prilagodljivo za manjše in večje voznice in voznike. Sedi se malo višje kot pri običajnih avtomobilih, kar je skoraj najpomembnejši razlog za nakup, tudi izdelava se zdi dobra. Čeprav pri testni mokki, ki je bila čisto nova, občasno niso delovale lučke na klimatski napravi. Mogoče je bil pa kriv mraz, ker je bilo zunaj 18 stopinj pod ničlo.

Pri takšnih kompaktnih križancih so vedno potrebni kompromisi, v primeru mokke je to prtljažni prostor. Če ga je v kabini še ravno dovolj, po občutku nekako med corso in astro, le za glave ga je nekaj več, ostane seveda toliko manj za prtljago. Tudi nakladalni rob je kar visoko postavljen, je pa res potem na voljo ravna površina, dokaj široka odprtina in precej oglat prostor z nekaj predalčki ob strani in veliko zatiči za pripenjanje tovora. Uporabno so uredili, tako kot pri ostalih majhnih modelih pri hiši, predalčke in odlagalna mesta v kabini, kjer izstopata dva predala pred sovoznikom in globoki med sedežema. In testna mokka je imela poleg ogrevanih sedežev ogrevan še volanski obroč, kar boste tisti, ki živite v bolj hladnih predelih naše državice, ali se pogosto odpeljete na smučarske počitnice, še posebej cenili.

Jasno je, da se malokdo vozi po neurejenih cestah, mokka pa se bo še toliko manj. Testna je imela le sprednji pogon pa ni imela posebnih težav niti v zelo zimskih razmerah, tako kot vsi avtomobili, ki imajo dobre zimske gume. Če se veliko vozite po snegu, pa si le omislite takšno s pogonom na vsa štiri kolesa, da boste bolj varno speljevali ali se izkopali iz kakšnega snega. Ima pa vseeno zelo uporabno pomoč za spuščanje po kakšnem spolzkem poledenelem klancu, ko avto sam zavira, vi le vrtite volan.


Različica ecoflex pri Oplu pomeni, da je najvarčnejša v ponudbi. In tudi je. Še kar, v bistvu. Potovalni računalnik je na dolgi poti ob umirjeni vožnji pokazal 4,7 litra, v resnici pa je mokka porabila 5,5 litra na 100 kilometrov. Kar še vedno ni tako slabo glede na večjo čelno površino. Se pa pozna, da je dizelski motor v osnovi že kar star, ker je zelo glasen pa tudi pri nizkih vrtljajih je malo neodločen, če močneje pohodite plin. Sicer se pusti voziti z nizkimi vrtljaji, menjalnik pa ima šest prestav, da boste lahko vedno izbrali pravo. Ročica menjalnika ne mara prehitrih gibov, so pa ti presenetljivo natančni in razmeroma kratki, tako da je umirjeno delo z njo zelo prijetno.

Ampak če me motor ni navdušil, so me toliko bolj vozne lastnosti. Tiste dinamične v bistvu, česar res nisem pričakoval. Na zelo zavitih ovinkih na gorskih prelazih se je prav lepo obnašal, pozna se, da je avtomobil res narejen za urejene ceste. Občutek na volanu je dober, vodljivost takšna kot si želite, dobro, trakcija ni dobra, ker se kolesi spredaj radi vrtita v prazno, ampak gre čisto lepo, če ne pretiravate. Slabše pa se seveda odreže na slabših cestah, kjer praktično noben SUV ni udoben, sploh takšni s prevelikimi kolesi ne. In čeprav vam bom vedno rekel, da si raje kupite nižji avto, ker bo cenejši za vzdrževanje in ker se boste bolje peljali, moram priznati, da je Opel naredil velik napredek. Če je bila antara, ko je prišla ven, med slabšimi v razredu, je mokka zdaj med boljšimi. Kot dobra bela kava. Črna bo pa s štirikolesnim pogonom.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki opel mokka 1.7 CDTi enjoy ecoflex
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1686
moč v kW (KM) pri vrt./min 96 (130) pri 4000
največji navor v Nm pri vrt./min 300 med 2000 in 2500
menjalnik šeststopenjski, ročni
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4278 x 2035 x 1657
medosna razdalja v mm 2555
prtljažnik v litrih 356
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1350 (395)
največja hitrost v km/h 193
pospešek 0-100 km/h v s 10
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,8/4,1/4,7
poraba na testu v l/100 km 5,5
cena osnovnega vozila v EUR 17.440
cena testnega vozila v EUR 20.990
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 23.870

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
bW9uemEuanBnMTM4MTY5MTU5Nw==.jpg
sebasti pravi:
Meni tudi
(pred 1 desetletji )
Ni slike
rintitin pravi:
všeč mi je.
(pred 1 desetletji )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 30. 11. 2023
November 2023
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 1 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 2 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 2 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 2 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 2 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |