Kaj nam je bilo všeč in kaj ne
Serija F še vedno drži drugo mesto med najbolje prodajanimi vozili na svetu, ranger pa je zdaj čisto nov, nič več sorodnik Mazdinega BT-50. Ford je želel narediti najboljši pick-up v Evropi in na marsikaterem področju jim je odlično uspelo, to je dejstvo. In kot pri prejšnji generaciji vrh ponudbe spet predstavlja takšen wildtrak, ki je najvišje na ceniku. To ni delovni stroj, ampak bolj imidž vozilo, za izražanje sloga. Recimo, če se odpravite na smučarijo, da boste lahko brez sramu parkirali ob bok vsem trikrat dražjim modernim SUV-jem in se zapeljali tudi v kakšen globok novozapadli sneg pa vas ne bo ven moral vleči prvi ratrak. S pravimi pnevmatikami, seveda. Testni je bil opremljen s serijskimi celoletnimi, ki so gnil kompromis, in vsak pick-up z lahkim zadkom na snegu zelo rad zapleše. Za takšno vozilo si v zimskem času vsekakor omislite prave zimske!
Izgled je zelo samozavesten in moderen, čeprav večino vozil danes tako ali tako naredijo dodatki. V primeru rangerja z opremo wildtrak so to seveda velika kolesa (18 palcev), ki za teren niso primerna, bočni pragovi, ki so tu bolj za okras kot dejansko drsenje po skalah, plastična zaščita spredaj, ki kakšnega konkretnega ritja po blatu ali snegu ne bo preživela, in spet plastično-kovinski okvir zadaj nad tovornim prostorom, ki bo prav tako hitro grdo opraskan, če boste z njim delali kot s pravim delovnim strojem. Za večino voznikov takšnega rangerja so verjetno prva dejstva bolj pomembna, zato terenske in delovne zmogljivosti niso tako pomembne, za druge pa obstajajo cenejše različice, ki so primernejše za delo.
Keson ali tovorni zaboj, kot se mu lepo po slovensko reče, je verjetno najbolj pomembna lastnost tovrstnega vozila, sicer bi si večina kupila klasično terensko vozilo z bolj udobnim vzmetenjem zadaj. Ranger ima seveda listnate vzmeti, zato znaša nosilnost več kot 1100 kilogramov, prostor pa meri 1560x1549x511 mm. Spet je med največjimi v razredu, se pa konkretno zmanjša z uporabo kovinskega pokrivala 'mountain top'. Tega pa res ne priporočam, ker se na testu ni prav nič dobro obnesel. Če ste nekje v mrzlih krajih, vam bo hitro zmrznil in ga ne boste mogli odpreti, ključavnica ima svojo voljo, čeprav jo pravilno uporabljate (obstaja tudi možnost, da jo je kdo pred našim testom pokvaril), vzame zelo veliko uporabnega prostora in še stane kar 2.770 evrov! Seveda ima tudi dobre lastnosti kot so trda površina, delna vodotesnost (ob dežju je še vedno prišlo notri nekaj vode, tako da je potrebno paziti, katero orodje pustite v tem prostoru) in pred nepridipravi zaprt tovorni prostor.
Morda je za koga pomemben še podatek, da zmore ranger bresti po kar 80 centimetrov globoki vodi. Tega žal nismo preizkusili in nihče ne pravi, da ne bomo, sem pa sam ugotovil, da je Ford naredil res očiten napredek s svojim evropskim poltovornjakom in da s točno takšnim wildtrakom lahko odlično pozirate in ga uporabljate vsak dan, če imate dovolj velik parkirni prostor. Umazane hlačnice bodo pač del vašega novega sloga.
tehnični podatki |
ford ranger 3.2 TDCi wildtrak double cab |
vrsta motorja |
turbodizelski, 5-valjni, vrstni, 4 ventili na valj |
prostornina v ccm |
3199 |
moč v kW (KM) pri vrt./min |
147 (200) pri 3.000 |
največji navor v Nm pri vrt./min |
470 pri 1.500 |
menjalnik |
ročni, šeststopenjski |
pogon |
priklopljivi štirikolesni, v osnovi na zadnji kolesi |
mere (dolžina x širina x višina) v mm |
5359 x 1850 x 1815 |
medosna razdalja v mm |
3220 |
prtljažnik v litrih |
/ |
masa praznega vozila (nosilnost) v kg |
2091 (1109) |
največja hitrost v km/h |
175 |
pospešek 0-100 km/h v s |
10,3 |
poraba (po normah EU) v l/100 km |
12,0/8,1/9,5 |
poraba na testu v l/100 km |
10,1 |
cena osnovnega vozila v EUR |
18.680 |
cena testnega vozila v EUR |
31.090 |
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR |
35.480 |
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
30 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 |
07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 01 | 02 | 03 |
tesla model Y | 224 |
škoda octavia | 190 |
volkswagen taigo | 136 |
renault captur | 129 |
MG ZS EV | 126 |
Podatki veljajo za marec 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!