Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Umazan in divji

Ford ranger 3.2 TDCi wildtrak

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Fordov ranger je za naše pojme kar konkretno veliko vozilo pa je pravi otročiček v primerjavi s tistimi ogromnimi ameriškimi poltovornjaki, med katerimi ima tudi Ford svojo serijo F.
Umazan in divji
Foto: Anže Jereb
8. 3. 2013 ob 17:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

atraktiven izgled z opremo wildtrak
velik korak naprej v primerjavi s predhodnikom
veliko prostora v kabini, tudi zadaj
velika nosilnost
zmogljiv petvaljni dizelski motor
bogata serijska oprema pri paketu wildtrak
ogrevanje vetrobranskega stekla pozimi zelo pripravno
ugodna cena za kompletno vozilo
ročni menjalnik ima preveč 'gumijast' občutek
poraba goriva ni majhna
zmogljivosti motorja se ne zdijo tako dobre kot na papirju
rolo 'mountain-top' je preveč neroden, nezanesljiv ter drag
dodatki 'wildtrak' so tudi občutljivi, sploh za terensko vožnjo
usnje na sedežih ni vedno prednost
majhni zasloni so tudi skopi z informacijami
nima mehanske zapore diferenciala zadaj (niti med dodatno opremo)
gumb potovalnega računalnika je nameščen med merilniki
3,7
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.2 (53 glasov)

Serija F še vedno drži drugo mesto med najbolje prodajanimi vozili na svetu, ranger pa je zdaj čisto nov, nič več sorodnik Mazdinega BT-50. Ford je želel narediti najboljši pick-up v Evropi in na marsikaterem področju jim je odlično uspelo, to je dejstvo. In kot pri prejšnji generaciji vrh ponudbe spet predstavlja takšen wildtrak, ki je najvišje na ceniku. To ni delovni stroj, ampak bolj imidž vozilo, za izražanje sloga. Recimo, če se odpravite na smučarijo, da boste lahko brez sramu parkirali ob bok vsem trikrat dražjim modernim SUV-jem in se zapeljali tudi v kakšen globok novozapadli sneg pa vas ne bo ven moral vleči prvi ratrak. S pravimi pnevmatikami, seveda. Testni je bil opremljen s serijskimi celoletnimi, ki so gnil kompromis, in vsak pick-up z lahkim zadkom na snegu zelo rad zapleše. Za takšno vozilo si v zimskem času vsekakor omislite prave zimske!

Očitno je tudi pri vozilih pick-up izgled postal še kako pomemben. Spomnite se mitsubishija L200, ko je pripeljal pred nekaj leti; kako smo se mu čudili, ker je bil tako moderen. Potem pa uspešnica nissan navara. Nekateri, kot je toyota hilux, sicer še capljajo zadaj, ampak se bo v prihodnosti gotovo tudi to spremenilo. V zadnjem času je bil v tem razredu referenca volkswagen amarok, zato je primerjava na mestu. Po temeljitem preizkusu je očitno, da je Ford dobro delal.

Izgled je zelo samozavesten in moderen, čeprav večino vozil danes tako ali tako naredijo dodatki. V primeru rangerja z opremo wildtrak so to seveda velika kolesa (18 palcev), ki za teren niso primerna, bočni pragovi, ki so tu bolj za okras kot dejansko drsenje po skalah, plastična zaščita spredaj, ki kakšnega konkretnega ritja po blatu ali snegu ne bo preživela, in spet plastično-kovinski okvir zadaj nad tovornim prostorom, ki bo prav tako hitro grdo opraskan, če boste z njim delali kot s pravim delovnim strojem. Za večino voznikov takšnega rangerja so verjetno prva dejstva bolj pomembna, zato terenske in delovne zmogljivosti niso tako pomembne, za druge pa obstajajo cenejše različice, ki so primernejše za delo.

Ranger ima po novem elektronski vklop štirikolesnega pogona in reduktorja z okroglim gumbom ob ročici menjalnika. Preklop med pogonom na zadnji kolesi in vsa štiri deluje tudi med vožnjo in jasno je, da boste za običajne ceste uporabljali prvega, ker je vozilo bistveno lepše vodljivo in lahkotno za upravljanje, če že ne zaradi ugodnejše porabe goriva in podaljševanja življenjske dobe vsem komponentam pogona. Žal pa ranger nima zapore diferenciala zadaj, kar bi na težjem terenu še kako prav prišlo. Sicer redko, vendar bodo najbolj zahtevni kupci takšnega vozila zahtevali tudi to. Morda bo večina izbrala tudi samodejni menjalnik, testni pa je bil opremljen z ročnim.

Zanimivo, da menjalnik tukaj ne navduši kot sicer pri fordih. Ni tako natančen, predvsem pa ne hiter. Pri Fordu pravijo, da so naredili menjalnik z mehkim prestavljanjem, očitno zato, da bo všeč tudi ženskam, če bodo kdaj sedele za volanom rangerja, ampak bi bilo bolje, da bi bil kar lepo robat, ker daje boljši občutek, tukaj pa vse skupaj deluje nekako gumijasto. Čeprav se mrzel zelo rad zatika, to ni očitna slabost, ker je tako pri praktično vseh pick-upih. Je pa ročico dobro postavljena in skupaj z ostalim ustvarja prav prijetno delovno okolje. Dobro se sedi, na volanu je občutek dober, materiali so večinoma iz trde plastike, ampak dokaj kvalitetno sestavljeni, ima pa tudi nekatere neumnosti; na primer gumb za potovalni računalnik je še vedno med merilniki, kar ni samo nerodno, ampak nevarno, če želite spreminjati podatke. In verjetno jih boste večkrat, ker kljub prostoru tisti mali zaslon ne prikazuje nobenih informacij hkrati. Celo 5-palčni zaslon, ki je na vrhu sredinske konzole in zasukan rahlo navzdol, da ga ne moti premočna svetloba, je bolj skop s hkratnimi informacijami in, ne boste verjeli, prikazuje celo zemljevid navigacijske naprave! Res bi lahko namestili vsaj palec, če ne dva, večjega, da se kaj vidi med vožnjo, za osnovno vodenje po neznanih cestah pa bo. Hecno je, da če se samo usedeš v takšnega rangerja in ne pogledaš na seznam dodatne opreme, sploh ne veš, da je med opremo tudi navigacijska naprava, ker ni nikjer posebnega gumba, ki bi jo razkrival. Se je potrebno sprehoditi po meniju in jo poiskati.

Oprema wildtrak ima poleg zgoraj naštetega še zelo lepe usnjene sedeže, ki pa na sedalnih in hrbtnih delih niso naluknjani, zato boste verjetno poleti kar fino premočeni, pozimi pa so mrzli kot hudič, ampak k sreči ogrevani. Zato pa pri Fordu obožujem gretje sprednje šipe, ki je v mrzlih dneh sploh praktično. Nekateri sicer ne marajo žičk v šipi, ker jih 'motijo', sam pa se jih navadim že po nekaj metrih vožnje. Ford pravi tudi, da je njihova kabina največja med konkurenco. Ker je ranger res zelo dolg (5,36 metra) in precej širok (1,85), je notri veliko prostora tudi zadaj, čeprav klop ni najbolj udobna. Predvsem pa sem pogrešal stranske ročaje na stebričkih vrat, s katerimi se lažje potegneš v kabino, sploh če je prag širok, ker si na njem vedno umažeš hlače.

Keson ali tovorni zaboj, kot se mu lepo po slovensko reče, je verjetno najbolj pomembna lastnost tovrstnega vozila, sicer bi si večina kupila klasično terensko vozilo z bolj udobnim vzmetenjem zadaj. Ranger ima seveda listnate vzmeti, zato znaša nosilnost več kot 1100 kilogramov, prostor pa meri 1560x1549x511 mm. Spet je med največjimi v razredu, se pa konkretno zmanjša z uporabo kovinskega pokrivala 'mountain top'. Tega pa res ne priporočam, ker se na testu ni prav nič dobro obnesel. Če ste nekje v mrzlih krajih, vam bo hitro zmrznil in ga ne boste mogli odpreti, ključavnica ima svojo voljo, čeprav jo pravilno uporabljate (obstaja tudi možnost, da jo je kdo pred našim testom pokvaril), vzame zelo veliko uporabnega prostora in še stane kar 2.770 evrov! Seveda ima tudi dobre lastnosti kot so trda površina, delna vodotesnost (ob dežju je še vedno prišlo notri nekaj vode, tako da je potrebno paziti, katero orodje pustite v tem prostoru) in pred nepridipravi zaprt tovorni prostor.

Z vsemi temi dodatki stane ranger 35.840 evrov, brez dodatne opreme (rolo, atraktivna kovinska barva in roll-bar) pa le še 31.090, kar je odlična cena. Novi turbodizelski petvaljnik bo sicer dražji pri zavarovanju, saj ima kar 3,2 litra delovne prostornine. Ampak, to tudi pomeni, da pri nizkih vrtljajih lepo potegne, ima pa 147 kilovatov, to je okroglih 200 'konjev'. Še en manjši motor je v ponudbi, ampak mu tale kar pristoji. Ne deluje preveč robato, med umirjeno vožnjo je prav prijetno tih in uglajen, na daljši poti pa mi je porabil povprečno dobrih 10 litrov goriva, kar je še znosno, vendar v zgornji polovici med konkurenco. Moči je vsekakor dovolj, vseeno pa se v praksi zdi, da ni tako močan, kot pravijo tehnični podatki.

Morda je za koga pomemben še podatek, da zmore ranger bresti po kar 80 centimetrov globoki vodi. Tega žal nismo preizkusili in nihče ne pravi, da ne bomo, sem pa sam ugotovil, da je Ford naredil res očiten napredek s svojim evropskim poltovornjakom in da s točno takšnim wildtrakom lahko odlično pozirate in ga uporabljate vsak dan, če imate dovolj velik parkirni prostor. Umazane hlačnice bodo pač del vašega novega sloga.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 

tehnični podatki

ford ranger 3.2 TDCi wildtrak double cab

vrsta motorja

turbodizelski, 5-valjni, vrstni, 4 ventili na valj

prostornina v ccm

3199

moč v kW (KM) pri vrt./min

147 (200) pri 3.000

največji navor v Nm pri vrt./min

470 pri 1.500

menjalnik

ročni, šeststopenjski

pogon

priklopljivi štirikolesni, v osnovi na zadnji kolesi

mere (dolžina x širina x višina) v mm

5359 x 1850 x 1815

medosna razdalja v mm

3220

prtljažnik v litrih

/

masa praznega vozila (nosilnost) v kg

2091 (1109)

največja hitrost v km/h

175

pospešek 0-100 km/h v s

10,3

poraba (po normah EU) v l/100 km

12,0/8,1/9,5

poraba na testu v l/100 km

10,1

cena osnovnega vozila v EUR

18.680

cena testnega vozila v EUR

31.090

cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR

35.480

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 12. 10. 2024
Oktober 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |