Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Vlečni konj

Hyundai i30 1.4 CVVT style

Avtor prispevka: Miha Dovč
Južnokorejska avtomobilska zgodovina resda ni tako zveneča kot evropska, vendar iznajdljivi in delavni kot so, so počasi ujeli korak s proizvajalci s stare celine in Japonske. Ujeli že, ampak prehiteli jih kot kaže še nekaj časa ne bodo, saj turbobencinski agregati in dvosklopkovni menjalniki še vedno niso na njihovem 'meniju'.
Vlečni konj
Foto: Matej Mitruševski
6. 4. 2011 ob 12:34
Komentarjev: 0
video test hyundai i30 1.4 CVVT style
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Zato pa ponujajo malce starejšo in tudi preverjeno tehnologijo. In tu je odgovor, zakaj hyundai i30 ne bo nikoli tako dober kot golf.

Nič zato. Posamezen kupec ima individualne želje glede avtomobila in kupec dotičnega vozila bo za svoj denar dobil kvaliteten in zajeten kos 'pleha'. Brez dodane vrednosti, se razume. K sreči so te tovarne 'prerasle' izdelovanje avtomobilov, ki so bili poceni, a hkrati slabo izdelani, z zastarelo tehnologijo in slabo pločevino. i30 kot nasprotje vsemu napisanemu, je z bratrancem cee'dom tako poskrbel za pravo prodajno eksplozijo pri nas.

Kot vzor, sta i30 služila BMW serije 1 (kar poglejte ta zadek) in koncern VW (modra osvetlitev) in to je stvar, ki jim jo verjetno najbolj zamerim. Nimajo svoje identitete in plujejo po avtomobilskem trgu kot ladja po morju brez kompasa. Če namerno ali slučajno podobnost z bavarcem spregledamo, boste veliko težje te modre merilnike. V sončnem vremenu boste morali nastaviti največjo svetilnost, ponoči na najmanjšo. In vas bo še vedno motilo preveč svetlobe. Verjetno nihče od odgovornih ni pomislil na uporabniku prijazno osvetlitev, rekoč: če jo vgrajuje Volkswagen, je to sigurno dobro. Tudi stikala za samodejni pomik stekel je deležno le voznikovo okno, vse ostale je treba vleči ali tiščati nekaj sekund. Namesto, da bi bili voznikovi roki čim več časa na volanskem obroču.

Za pogon tega skrbi osnovni agregat z 1,4 litra delovne prostornine in 80 kilovati. Kljub temu da je po ceni najugodnejši, je povsem primeren zanj, saj ga ni sram v dir pognati vse konjenice, po drugi strani pa je kar žejen. V povprečju se bo zadovoljil z 9 litri. Poraba je davek še vedno atmosferskih bencinarjev, čeprav konkurenca že pridno vgrajuje prisilno polnjene. Pa tudi dolgih prestavnih razmerij, kar pomeni često pritiskanje stopalke za plin. A vendar se porabe nikar preveč ne ustrašite. Pred nakupom vzemite kalkulator v roke in že dovolj enostaven račun bo povedal, če se vam izplača nakup 1.300 evrov dražjega in tudi precej bolj podhranjenega dizla. Podvozje je čvrsto in dopušča tudi bolj dinamično vožnjo (kakšno presenečenje, glede na to, da Hyundai nima nikakršnega dirkaškega pedigreja), manj tovrsten pa je volanski mehanizem, za dinamično vožnjo premalo neposreden in preveč skop z informacijami.

In sedaj še področji, kjer ta hyundai najbolj blesti. Prva stvar je cena. Ta vas bo s sistemom ESP, 6 zračnimi blazinami, samodejno klimatsko napravo, radijem, potovalnim računalnikom in elektriko stal manj kot 13 tisočakov in pol. Drugo poglavje je zanesljivost. 5 let brez omejitve prevoženih kilometrov. Precej tehten razlog za tiste, ki so do sedaj imeli slabe izkušnje z rabljenimi avtomobili.

Hyundai k sreči izdeluje že povsem primerljive avtomobile nekaterim evropskim proizvajalcem, blokada je samo še v glavi. In če vzamemo v obzir, da so prvi avtomobili iz Južne Koreje k nam prišli v začetku devetdesetih let (ko se je po cestah vozila že tretja generacija golfa), je hitrost razvoja osupljiva. Z ritmom, ki ga imajo, se za njihovo avtomobilsko industrijo ni treba bati. Se že veselim izboljšav, ki bodo prišle z naslednjo generacijo.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki hyundai i30 1,4 CVVT style
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1396
moč v kW (KM) pri vrt./min 80 (109) pri 6200
največji navor v Nm pri vrt./min 137 pri 5000
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4280 x 1775 x 1480
medosna razdalja v mm 2650
prtljažnik v litrih 340 - 1250
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1268 (452)
največja hitrost v km/h 187
pospešek 0-100 km/h v s 11,7
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,5/5,3/6,1
poraba na testu v l/100 km 9,0
cena osnovnega vozila v EUR 10.590
cena testnega vozila v EUR 13.290
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 13.470

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 20. 9. 2024
September 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |