Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Francoski suši

Citroën C4 aircross 1.6i exclusive

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
Citroën je že od nekdaj znan po tem, da izdeluje ekstravagantne, posebne avtomobile, ki navdušujejo kar veliko ljudi. Seveda jim to najbolje uspeva, ko avtomobil zasnujejo od prvega vijaka dalje. Tokrat pa so morali vzeti dolgočasno obliko mitsubishija in ji vdahniti nekaj življenja. Moram reči, da jim je ta 'francoski suši' odlično uspel.
Francoski suši
Foto: Anže Jereb
13. 11. 2012 ob 20:12
Komentarjev: 0
video test citroën C4 aircross 1.6i exclusive
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Pri Francozih je oblika pač zelo pomembna in tudi v tem primeru se niso izneverili. Prav vsakomur je bil novi C4 aircross na pogled všeč. Če se spomnimo njihovih preteklih izdelkov, lahko vidimo, da so bili zelo uspešni, model xsara picasso je postal najbolje prodajan enoprostornik in so ga izdelovali kar neverjetnih 11 let, prvo generacijo modela C3 pa so še posebej rade kupovale ženske. Z novim C4 aircross Francozi merijo na novo zmago, saj predstavlja ta model prvi tovrstni križanec ali mali SUV francoskega avtomobilskega proizvajalca. Čeprav je po duši Japonec, saj gre, kot v uvodu zapisano, za dvojajčnega dvojčka mitsubishija ASX, pa navzven deluje privlačno in povsem francosko, zaradi česar se bodo mnogi tudi odločili zanj. To je še posebej opazno pri sprednjih žarometih, ki precej izstopajo. Na 4,34 metra dolgem kompaktnem SUV-ju ne manjkajo niti led dnevne luči in nekaj kroma, kar mu da še dodaten pridih francoskosti. Navduši pa tudi bela perla barva, zaradi katere si bo marsikdo avtomobil podrobneje ogledal. Jasno, to je Citroënova novost na naših cestah.

Tisti, ki prisegate na preverjeno Citroënovo udobje, boste v notranjosti takoj čutili, da ni tako, kot bi moralo biti. Seveda ni nič narobe, le zelo podobna je mitsubishiju, kar so pri Citroënu skušali spremeniti s posebnimi kromiranimi dodatki in svetlečo črno plastiko. Pred sabo imate tako velik volan s Citroënovim logotipom, ki malo drsi, zato ga boste morali dobro držati, zraven je še 7-palčni barvni zaslon, občutljiv na dotik, in jasno, navigacija, podedovana iz mitsubishija, ki pa vam precej grobo ukazuje, kam morate zapeljati, zato se boste včasih, ko boste pozabili, da je vključena, kar malo prestrašili. Prestavna ročica, obvolanski ročici, sredinska konzola, gumbi za odpiranje in zapiranje oken so Mitsubishijevi, kar bodo tisti, ki že več let prisegajo na Citroëna, verjetno smatrali kot svežino in jih ne bo motilo. Položaj za volanom je dober, volan si lahko nastavite tako po globini kot višini, med vožnjo pa skoraj ne boste vedeli, da sedite v križancu, ker je tako udobna. Sami sedeži so udobni, vendar bi lahko bili boljši. Dobro je, ker so le delno usnjeni, da vas pozimi ne bo preveč zeblo in poleti se ne boste zapekli na sedež. Zadaj lahko udobno sedijo trije, vendar se bosta najbolje počutila dva, v prtljažnik pa boste spravili za 442 litrov prtljage, kar je več kot pri marsikaterem zelo priljubljenem križancu (nissan qashqai ima recimo prostora za samo 350 litrov).

Pod pokrovom motorja prede osnovni bencinski motor, ki je prav tako Mitsubishijev in preseneti s precej ugodno porabo. 1,6 litra je delovna prostornina in brez pomoči turbine in drugih sodobnih prijemov proizvede 86 kilovatov. Z le 5-stopenjskim menjalnikom 1300-kilogramski avtomobil vseeno suvereno premika, ob zelo ekonomični vožnji porabi manj kot sedem litrov na sto prevoženih kilometrov, na testu pa je bila poraba slabih osem. Tudi med priganjanjem ne bo bistveno večja, sicer pa kupci od aircrossa s tem motorjem verjetno ne bodo zahtevali veliko. Poraba je predvsem v mestih ugodna tudi zaradi pomoči sistema start-stop, ki je v vseh modelih na voljo kot del osnovne opreme. Če boste želeli štirikolesni pogon, pa si ga boste morali omisliti v kombinaciji z dizlom in za vse skupaj odšteti kar 4.200 evrov več.

Testni C4 aircross, ki je imel pogon na le sprednji kolesni par, je odražal najbolj množično izbiro, saj kot takšen ustreza večini voznikov. Dovolj visoko se sedi, oddaljenost od tal znaša 17 centimetrov in čisto lepo se pelje po makadamu. Vozilo se obnaša zelo predvidljivo in lepo nakaže, kdaj gre prehitro in bo nos silil iz ovinka. Pozna se, da so korenine japonske, ker je vodljivost glede na zasnovo prav dobra in ker ima voznik, za razliko od marsikaterega citroëna, tudi dober občutek na volanu. V bistvu ni prav nič citroënovski občutek za volanom, kar bo morda veliko voznikom celo bolj všeč, le tradicionalistom malo manj. Ampak C4 aircross kupce išče tudi zunaj znamke, zato je to prednost.

Francozi so odlično nadgradili japonsko slabo začinjeno osnovo in ji dodali konkreten ščepec popra. Ne, žafrana, ker gre poleg okusa bolj za izgled. Takšen C4 aircross, z najvišjim nivojem opreme in osnovnim bencinskim motorjem, stane kar 28.520 evrov, kar ni poceni, ima pa praktično kompletno opremo in s popusti je cena lahko občutno nižja, tako da se splača potruditi pri trgovcu, ker je avtomobil prav dober, če že morate imeti takšno moderno in trendovsko obliko karoserije.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki citroën C4 aircross 1,6i exclusive
vrsta motorja bencinski, 4-valjni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1590
moč v kW (KM) pri vrt./min 86 (117) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 154 pri 4.000
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4341 x 1799 x 1625
medosna razdalja v mm 2670
prtljažnik v litrih 416
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1305 (565)
največja hitrost v km/h 184
pospešek 0-100 km/h v s 11,3
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,5/4,9/5,9
poraba na testu v l/100 km 7,8
cena osnovnega vozila v EUR 21.300
cena testnega vozila v EUR 23.000
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 28.520

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 12. 10. 2024
Oktober 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |