Francoski suši
Citroën C4 aircross 1.6i exclusive
Pri Francozih je oblika pač zelo pomembna in tudi v tem primeru se niso izneverili. Prav vsakomur je bil novi C4 aircross na pogled všeč. Če se spomnimo njihovih preteklih izdelkov, lahko vidimo, da so bili zelo uspešni, model xsara picasso je postal najbolje prodajan enoprostornik in so ga izdelovali kar neverjetnih 11 let, prvo generacijo modela C3 pa so še posebej rade kupovale ženske. Z novim C4 aircross Francozi merijo na novo zmago, saj predstavlja ta model prvi tovrstni križanec ali mali SUV francoskega avtomobilskega proizvajalca. Čeprav je po duši Japonec, saj gre, kot v uvodu zapisano, za dvojajčnega dvojčka mitsubishija ASX, pa navzven deluje privlačno in povsem francosko, zaradi česar se bodo mnogi tudi odločili zanj. To je še posebej opazno pri sprednjih žarometih, ki precej izstopajo. Na 4,34 metra dolgem kompaktnem SUV-ju ne manjkajo niti led dnevne luči in nekaj kroma, kar mu da še dodaten pridih francoskosti. Navduši pa tudi bela perla barva, zaradi katere si bo marsikdo avtomobil podrobneje ogledal. Jasno, to je Citroënova novost na naših cestah.
Tisti, ki prisegate na preverjeno Citroënovo udobje, boste v notranjosti takoj čutili, da ni tako, kot bi moralo biti. Seveda ni nič narobe, le zelo podobna je mitsubishiju, kar so pri Citroënu skušali spremeniti s posebnimi kromiranimi dodatki in svetlečo črno plastiko. Pred sabo imate tako velik volan s Citroënovim logotipom, ki malo drsi, zato ga boste morali dobro držati, zraven je še 7-palčni barvni zaslon, občutljiv na dotik, in jasno, navigacija, podedovana iz mitsubishija, ki pa vam precej grobo ukazuje, kam morate zapeljati, zato se boste včasih, ko boste pozabili, da je vključena, kar malo prestrašili. Prestavna ročica, obvolanski ročici, sredinska konzola, gumbi za odpiranje in zapiranje oken so Mitsubishijevi, kar bodo tisti, ki že več let prisegajo na Citroëna, verjetno smatrali kot svežino in jih ne bo motilo. Položaj za volanom je dober, volan si lahko nastavite tako po globini kot višini, med vožnjo pa skoraj ne boste vedeli, da sedite v križancu, ker je tako udobna. Sami sedeži so udobni, vendar bi lahko bili boljši. Dobro je, ker so le delno usnjeni, da vas pozimi ne bo preveč zeblo in poleti se ne boste zapekli na sedež. Zadaj lahko udobno sedijo trije, vendar se bosta najbolje počutila dva, v prtljažnik pa boste spravili za 442 litrov prtljage, kar je več kot pri marsikaterem zelo priljubljenem križancu (nissan qashqai ima recimo prostora za samo 350 litrov).
Pod pokrovom motorja prede osnovni bencinski motor, ki je prav tako Mitsubishijev in preseneti s precej ugodno porabo. 1,6 litra je delovna prostornina in brez pomoči turbine in drugih sodobnih prijemov proizvede 86 kilovatov. Z le 5-stopenjskim menjalnikom 1300-kilogramski avtomobil vseeno suvereno premika, ob zelo ekonomični vožnji porabi manj kot sedem litrov na sto prevoženih kilometrov, na testu pa je bila poraba slabih osem. Tudi med priganjanjem ne bo bistveno večja, sicer pa kupci od aircrossa s tem motorjem verjetno ne bodo zahtevali veliko. Poraba je predvsem v mestih ugodna tudi zaradi pomoči sistema start-stop, ki je v vseh modelih na voljo kot del osnovne opreme. Če boste želeli štirikolesni pogon, pa si ga boste morali omisliti v kombinaciji z dizlom in za vse skupaj odšteti kar 4.200 evrov več.
Testni C4 aircross, ki je imel pogon na le sprednji kolesni par, je odražal najbolj množično izbiro, saj kot takšen ustreza večini voznikov. Dovolj visoko se sedi, oddaljenost od tal znaša 17 centimetrov in čisto lepo se pelje po makadamu. Vozilo se obnaša zelo predvidljivo in lepo nakaže, kdaj gre prehitro in bo nos silil iz ovinka. Pozna se, da so korenine japonske, ker je vodljivost glede na zasnovo prav dobra in ker ima voznik, za razliko od marsikaterega citroëna, tudi dober občutek na volanu. V bistvu ni prav nič citroënovski občutek za volanom, kar bo morda veliko voznikom celo bolj všeč, le tradicionalistom malo manj. Ampak C4 aircross kupce išče tudi zunaj znamke, zato je to prednost.
Francozi so odlično nadgradili japonsko slabo začinjeno osnovo in ji dodali konkreten ščepec popra. Ne, žafrana, ker gre poleg okusa bolj za izgled. Takšen C4 aircross, z najvišjim nivojem opreme in osnovnim bencinskim motorjem, stane kar 28.520 evrov, kar ni poceni, ima pa praktično kompletno opremo in s popusti je cena lahko občutno nižja, tako da se splača potruditi pri trgovcu, ker je avtomobil prav dober, če že morate imeti takšno moderno in trendovsko obliko karoserije.
tehnični podatki | citroën C4 aircross 1,6i exclusive |
vrsta motorja | bencinski, 4-valjni, vrstni, 4 ventili na valj |
prostornina v ccm | 1590 |
moč v kW (KM) pri vrt./min | 86 (117) pri 6.000 |
največji navor v Nm pri vrt./min | 154 pri 4.000 |
menjalnik | ročni, petstopenjski |
pogon | na sprednji kolesi |
mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4341 x 1799 x 1625 |
medosna razdalja v mm | 2670 |
prtljažnik v litrih | 416 |
masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1305 (565) |
največja hitrost v km/h | 184 |
pospešek 0-100 km/h v s | 11,3 |
poraba (po normah EU) v l/100 km | 7,5/4,9/5,9 |
poraba na testu v l/100 km | 7,8 |
cena osnovnega vozila v EUR | 21.300 |
cena testnega vozila v EUR | 23.000 |
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 28.520 |
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
30 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 |
07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 01 | 02 | 03 |
tesla model Y | 224 |
škoda octavia | 190 |
volkswagen taigo | 136 |
renault captur | 129 |
MG ZS EV | 126 |
Podatki veljajo za marec 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!