Zasluga gre sistemu 4Control, ki je sedaj na voljo pri vseh dizelskih različicah. Tako kot sem si že zaželel pred dvema letoma, ko sem ga prvič vozil. Zanj je sicer potrebno doplačati slabih 1.500 evrov, gre pa za štirikolesno krmiljenje. Pomeni, da z volanom ne obračate le prvih ampak tudi zadnji kolesi. In kakšen je rezultat? V praksi vam bo verjetno zelo všeč, da se laguna obrne na tako majhnem prostoru kot ga potrebuje dve številki manjši clio in da jo s tem veliko lažje parkirate. Navdušenim voznikom pa, da je volan potrebno manj zavrteti v ovinek, s čimer je bolj neposreden, občutek na njem pa še vedno zelo dober.
Tole je sicer že malo prenovljena laguna, kar boste spoznali ob pogledu na malo spremenjene luči in masko z več kroma, na voljo pa sta sedaj le dva paketa opreme. Ta se imenuje black edition in v osnovi s tem motorjem stane 24 tisoč evrov, čeprav je testni zaradi vseh dodatkov, vključno s štirikolesnim krmiljenjem, dražji za dobrih 5 tisočakov. Dvolitrski dizelski dCi 150 s prav toliko konjskimi močmi (kot pove številka v imenu) je zelo prožen in zmerno žejen, na testu je porabil 6,5 litra na 100 kilometrov. Tudi zavore lahko pohvalim, le menjalniku manjka več natančnosti, da bi bil dorasel ostali mehaniki te lagune. Sploh, ko je neogret, mu je potrebno prizanesti, kasneje pa vseeno ne pretiravati s hitrostjo gibov ročice, čeprav le-ta prav lepo sede v desnico in sam občutek pri počasnem menjanju prestav ni slab.
V notranjosti se vidi, da so z dizajnom in materiali naredili s to generacijo velik korak naprej in se postavili ob bok nemški konkurenci. So pa udarili mimo z uporabnostjo, saj praktično nikamor ne morete nič postaviti. Ja, tokrat je lepota zmagala na račun uporabnosti, čeprav so ravno zaradi uporabnosti med sedeža namestili gumbe za upravljanje navigacije in ostalih naprav. Vendar imajo sodobni vozniki v žepu vsaj mobilnik in denarnico, ki bi ju radi odložili na kakšno vidno mesto in ne le utor v vratih. Zato pa je v kabini zelo veliko prostora (tudi za zadaj sedeča, če sta dva), prtljažnik je izredno uporaben, ker se šipa odpira skupaj z vrati in laguna je tako v celoti krasen avtomobil. S čisto novim karakterjem, na katerega pa se kupci pri zadnji generaciji očitno le ne morejo navaditi tako hitro, saj še vedno pričakujejo stare francoske pozibavajoče barke. Ja, narobe svet, ampak to je napredek.
tehnični podatki | renault laguna dCi 150 4Control black edition |
vrsta motorja | turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
prostornina v ccm | 1995 |
moč v kW (KM) pri vrt./min | 110 (150) pri 4000 |
največji navor v Nm pri vrt./min | 340 pri 2000 |
menjalnik | ročni, šeststopenjski |
pogon | na sprednji kolesi |
mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4695 x 1811 x 1445 |
medosna razdalja v mm | 2756 |
prtljažnik v litrih | 450 |
masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1492 (533) |
največja hitrost v km/h | 210 |
pospešek 0-100 km/h v s | 9,5 |
poraba (po normah EU) v l/100 km | 6,8/4,4/5,2 |
poraba na testu v l/100 km | 6,5 |
cena osnovnega vozila v EUR | 20.990 |
cena testnega vozila v EUR | 23.990 |
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 29.380 |
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 01 |
02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 |
09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 |
tesla model Y | 224 |
škoda octavia | 190 |
volkswagen taigo | 136 |
renault captur | 129 |
MG ZS EV | 126 |
Podatki veljajo za marec 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!