Eko-reli specialka
Toyota verso-S 1.33 dual VVT-i luna prins
Vgrajen ima plinski sistem Prins VSI-2, ki je najnovejša generacija in plod dolgoletnih izkušenj. Na zunaj izgleda toyota popolnoma enako, seveda če spregledamo nalepke, ki razkrivajo, da je bil ta avtomobil na eko-reliju v Monte Carlu. Na mestu rezervnega kolesa se nahaja plinski rezervoar, medtem ko je rezervno kolo zamenjal kit za popravilo pnevmatik. Zaradi višine rezervoarja boste izgubili še dvojno dno prtljažnika in nekaj litrov prostora, to pa je to. Najbolj opazna sprememba je gumb na desni strani volana, ki služi za preklop na plin in obveščanje o stanju plinskega sistema. Sedaj si lahko nastavite barvo osvetlitve, da bo skladna z armaturko, polnjenje s plinom pa je zraven tistega za bencin in ne potrebujete več posebnih nastavkov, ampak priklopite kar na vgrajenega.
Med samo vožnjo ni čutiti praktično nobenih razlik v delovanju motorja z enim ali drugim gorivom, izguba moči je neopazna. Sistem po že enem ali dveh kilometrih vožnje sam preklopi na plin, edini znak, da je to storil, je lučka na prikazovalniku. Bolj pozorni boste morda začutili, da takrat motor rahlo cukne, to pa je to. Še najbolj me je zmotilo, da je prikazovalnik nivoja plina v posodi tako nenatančen z le petimi lučkami, s tem da se zadnja vklopi, ko je v posodi še skoraj polovica goriva.
Pa je zadevo smiselno vgraditi v avtomobile s takšnimi motorji? Zaradi ekologije vsekakor, vozila na plin spustijo v ozračje manj emisij kot pri uporabi bencina, glede stroškov pa je tako: verso-S je porabil približno 7 litrov plina na prevoženih 100 kilometrov, kar ob ceni slabih 80 centov za liter pomeni strošek nekaj manj kot 6 evrov. Pri uporabi bencina pa bi ta znašal več kot 9 evrov. Torej se splača! Ne smemo pa pozabiti še na strošek vgradnje, ki v tem primeru stane nekje 1.500 evrov, in redne servise, ki jih sistem prav tako potrebuje vsakih 30.000 kilometrov.
Ampak – pri tej toyoti je na voljo samo bencinski motor, če je v ponudbi tudi dizelski, pa razlike niso več tako velike in je potreben natančen izračun. In pa morda še najbolj pomembno vprašanje: kaj raje poslušate, ropot dizla ali brundanje bencinarja?
tehnični podatki | toyota verso-S 1.33 dual VVT-i luna Prins |
vrsta motorja | bencinski, 4-valjni, vrstni, 4 ventili na valj |
prostornina v ccm | 1329 |
moč v kW (KM) pri vrt./min | 73 (99) pri 6.000 |
največji navor v Nm pri vrt./min | 125 pri 4.000 |
menjalnik | ročni, šeststopenjski |
pogon | na sprednji kolesi |
mere (dolžina x širina x višina) v mm | 3990 x 1695 x 1510 |
medosna razdalja v mm | 2550 |
prtljažnik v litrih | 363 |
masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1145 (390) |
največja hitrost v km/h | 170 |
pospešek 0-100 km/h v s | 13,3 |
poraba (po normah EU) v l/100 km | 5,5/6,8/4,8 |
poraba na testu v l/100 km | 6,7 |
cena osnovnega vozila v EUR | 16.590 |
cena testnega vozila v EUR | 17.800 |
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 20.550 |
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
30 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 |
07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 01 | 02 | 03 |
tesla model Y | 224 |
škoda octavia | 190 |
volkswagen taigo | 136 |
renault captur | 129 |
MG ZS EV | 126 |
Podatki veljajo za marec 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!