Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Evolucija, ne revolucija

Mazda CX-5 CD175 revolution

Avtor prispevka: Anže Jereb
Napad je oster in neusmiljen. Televizijski oglasi, veliki panoji, parkirani avtomobili na mestih, kjer je veliko mimoidočih, radijske reklame, časopisni oglasi ... Povsod odmevajo besede 'sky active'. Človek zazna le, da gre za mazdo CX-5, ne ve pa, kakšna je. So na voljo različne barve, ima streho ali ne, kje je pogon? Nič, pomembno je le ime tehnologije. Sky active! Ste si zapomnili ali moram še enkrat?
Evolucija, ne revolucija
Foto: Matej Mitruševski
22. 5. 2012 ob 8:09
Komentarjev: 0
video test mazda CX-5 CD175 revolution
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Pod tem imenom se skriva kopica različnih prijemov in tehnologij, ki obdajajo novo mazdo CX-5. Torej novega Mazdinega športnega terenca, ki je le malenkost manjši od že znanega CX-7 in ponuja podobno uglajeno notranjost, markanten zunanji izgled in dovolj prostora tudi za zahtevnejše. Prijemi omenjene tehnologije zajemajo motor, menjalnik, podvozje in karoserijo, glavna namena pa sta seveda zmanjšanje mase in porabe goriva. Pri Mazdi trdijo, da povprečno ta avto porabi le 5,5 litra goriva na sto prevoženih kilometrov in to kljub štirikolesnemu pogonu, kljub najmočnejšemu 2,2-litrskemu dizelskemu motorju in kljub samodejnemu menjalniku. In CX-5 sploh ni majhen avtomobil, saj v dolžino meri skoraj 4,6 metra.

Je pa baje CX-5 kar za 250 kg lažji, kot bi bil brez inovativnih rešitev. Testni je praktično najtežji in še vedno tehta le okoli 1600 kilogramov - za karoserijo so uporabili lažje in bolj čvrsto jeklo, povsem na novo skonstruirali podvozje, ki obljublja več vozne dinamike, in je ravno tako lažje. Čeprav je nos vozila vseeno težji kot sem pričakoval, je splošen občutek dober in ta mazda se res lepo pelje, kljub 19-palčnim pnevmatikam tudi grbine zelo lepo blaži.

Menjalnik je bojda hitrejši od predhodnikov, a takole v praksi deluje povsem povprečno hiter, vsaj dokler je v načinu D in deluje popolnoma samodejno. Ko ročico premaknemo in se s prestavami igramo sami, so menjave res neverjetno hitre. Pa motor? Ta ima najmanjše kompresijsko razmerje med vsemi serijskimi dizelskimi agregati na svetu, le 14:1. Meni je bolj pomembno to, da s pomočjo dveh turbin deluje lepo zvezno in je tudi lepo uglajen ter tih. Predvsem pa se nikoli ne zdi podhranjen in brez težav premika avtomobil.

Ker je praktično ves pomp okoli mazde CX-5 namenjen tehnologiji in majhni porabi goriva, sem slednjo tudi konkretno preizkusil. V mestu mi je (kljub sistemu start&stop) CX-5 porabil 8,3 litra, pozneje na podeželju 6,5 in na avtocesti pri konstantnih 130 km/h natančno 7,4 litra. Povprečno se bo zato vaša poraba gibala med sedmimi in osmimi litri, kar je kljub pompu povsem povprečen rezultat. Očitno so bili ti ukrepi potrebni, da je CX-5 sploh konkurenčen ostalim tekmecem, ki takšno porabo že dosegajo. Kar se tiče motorja, jih prekaša le v tem, da brez aditivov ustreza normativom Euro 6. A bolj kot ta del tehnologije, bo zanimiv prihajajoči, ko bodo na ceste zapeljale mazde s superkondenzatorji, ki bodo pomagali pri speljevanju.

Za zaključek še beseda o ostalih lastnostih. V takšni najbogatejši opremi je CX-5 dodobra založen z dodatki, takšna notranjost je zato zelo sodobna in prijetna, kakovostno sestavljena, končno pa je pravo stran, torej ob vozniku, našla tudi ročica ročne zavore. Kljub 19-palčnim pnevmatikam je avtomobil dovolj udoben, na makadamu pa me je prepričal z 21-centimetrsko oddaljenostjo od tal in dobrim požiranjem neravnin. Pa čeprav ga boste na takšnih podlagah videli redkeje, kot pred kakšno opero. Kdo pa bi hotel 36 tisočakov praskati med vejami.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki mazda CX-5 CD175 revolution
vrsta motorja turbodizelski, 4-valjni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2191
moč v kW (KM) pri vrt./min 129 (179) pri 4.500 
največji navor v Nm pri vrt./min 420 pri 2.000 
menjalnik samodejni, šeststopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4555 x 1840 x 1710
medosna razdalja v mm 2700
prtljažnik v litrih 503
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1615 (505)
največja hitrost v km/h 204
pospešek 0-100 km/h v s 9,4
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,4/4,9/5,5
poraba na testu v l/100 km 7,6
cena osnovnega vozila v EUR 22.590
cena testnega vozila v EUR 36.060
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 37.110

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 11. 12. 2024
December 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |