Opel ampera
Mednarodna premiera
Opel si je v bistvu izbral zelo zanimiv prostor za predstavitev svojega najbolj naprednega avtomobila do zdaj. Ko sem se sprehodil po sapo jemajočem Lowmanovem muzeju v Haagu, sem ugotovil, zakaj. Tukaj imajo namreč preko 300 avtomobilov, ki predstavljajo mejnike v razvoju naših jeklenih konjičkov.
Pri Oplu pravijo, da lahko s polno baterijo pri amperi prevoziš 60 kilometrov, sam sem jih malo več, približno 73. Je pa res, da je na Nizozemskem najvišji hrib verjetno na kakšnem otroškem igrišču in zato je tudi poraba tako majhna. Ko je zmanjkalo 'škratov elektronov' za pogon, se je nedramatično vključil podaljševalnik dosega, ki je v bistvu čisto navaden bencinski 1,4-litrski 4-valjnik s 63 kilovati moči. Ta pa naj bi po trenutno še neuradnih podatkih porabil manj kot 5 litrov, kar je dovolj za kakšnih 500 kilometrov. Ampak 80 odstotkov Evropejcev na dan naredi manj kot 60 km, kar pomeni, da bodo bencin trošili verjetno enkrat na leto, ko se bodo odpeljali recimo na dopust.
Motor z notranjim izgorevanjem se seveda občasno sam vklopi, če ne prej, vsakih 45 dni. Vzdrževanje pa je tudi podobno kot pri klasičnih avtomobilih, servisni interval je tukaj določen na 30 tisoč kilometrov. Opel daje na baterijo kot edini proizvajalec 8 let garancije oziroma 160 tisoč kilometrov, tako da vas ne bi smelo skrbeti za vzdržljivost, čeprav sam še vedno malo dvomim, ker mi pri vsakem telefonu enaka litij-ionska baterija že po dveh letih skoraj odpove.
Še nekaj podatkov za elektrončke: baterija ima 288 celic in tehta 192 kilogramov. Njena polna kapaciteta znaša 16 kWh, medtem ko dejansko izkorišča le 10,4 kWh, da ji s tem zagotavlja obljubljeno življenjsko dobo. Elektromotor da od sebe 111 kilovatov, kar je 150 'domačih konjev'. Ampak v prihodnosti bo največjega napredka deležna baterija, ki je tukaj vodno hlajena, ampak še vedno velika in ne tako zmogljiva kot bi vsi radi.
Svet zaradi enega takšnega avtomobila, kot je ampera, gotovo ne bo nič drugačen, je pa ta novi opel res izjemen avtomobil v marsikaterem pogledu. Že izgleda atraktivno in tako se tudi pelje. Do 100 kilometrov na uro pospeši v dobrih devetih sekundah, do 50 pa v samo 3,1 sekunde. Zahvala gre izredno prožnemu električnemu motorju, tudi vmesni pospeški so takojšnji in odlični, doseže pa največ 161 km/h. V notranjosti so štirje udobni sedeži, prtljažnik pa meri 310 litrov. Počutje za volanom je res odlično, ljubitelji zvezdnih stez bodo uživali kot otroci v vseh gumbkih in zaslonih. Konzola je občutljiva na dotik, klimatski napravi lahko določate jakost in celo avdiosistem Bose porabi za kar 50 odstotkov manj energije kot običajni. Cena avtomobila je enaka povsod na področju Evropske unije: 42.900 evrov. Po drugi strani pa je treba vedeti, da je strošek 100 prevoženih kilometrov približno en evro. Bomo preizkusili!
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
30 | 31 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 |
06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 01 | 02 |
tesla model Y | 224 |
škoda octavia | 190 |
volkswagen taigo | 136 |
renault captur | 129 |
MG ZS EV | 126 |
Podatki veljajo za marec 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!