Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Toyota aygo X

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Anže Jereb
Segment najmanjših avtomobilov je danes številno precej bolj osiromašen kot pred kakšnim desetletjem. Zato je vsak nov igralec pomemben, še posebej, če je zanimiv kot aygo X.
Toyota aygo X
Foto: Anže Jereb, Toyota
3. 5. 2022 ob 8:00
Komentarjev: 0

X kot cross, kar poimensko nakazuje na to, da je terenski. Da morda zmore celo premagovati terene, ki jih premaguje land cruiser? Nikakor, je pa višji in bolj oddaljen od tal od prejšnjega, mini križanec mu recimo, ker imate takšne avtomobile pač radi. Pravzaprav je od tal oddaljen le centimeter več kot prejšnji, če gledam nadmorsko višino, na kateri je med sedenjem moja zadnjica, pa je ta 5,5 centimetra višje kot v aygu prejšnje generacije. Sedi se tako visoko kot v toyoti C-HR, da si boste lažje predstavljali. Da boste lažje slalomirali mimo robnikov.

Aygo X je torej novi malček, ki bo prodajno najbrž precej uspešen zaradi vsaj dveh razlogov. Prvi je, da nima veliko konkurence, kar nekaj tekmecev je v tem segmentu že nehalo ponujati avtomobile, no, kakšen pa seveda ostaja. Twingo, fiat 500, ignis in podobni malčki. Ampak je aygo X skoraj edini, ki je cross oziroma malo bolj dvignjen od tal, kar je všeč vsem in lepo dopolnjuje segment ultra majhnih križancev.

Kar težko si v njem predstavljam kakšen starejši par, ker je oblikovno tako navihan, čeprav pri Toyoti pravijo, da računajo tudi na takšne, kar je super, ker starejši očitno dokazujete, da ste še vedno zakon in imate radi za pogledat zanimive avte. Bi pa sam prej rekel, da bo to drugi ali pa tretji avto v družini za študenta, ko se bo vozil na faks. Oziroma za mlado frajlo, da se bo smukala po mestu. Kakorkoli, vsem bo všeč, da je zunanjost lahko v dveh tonih, da se poleg navadnih štiri dodatne barvne kombinacije imenujejo po zeliščih, ena je recimo čili in druga brin, torej za en gintonik spit, ko boste pripeljali domov. Ali pa ginger oziroma ingver, greste sedet v avto in praskanje v grlu poneha. Vsem bo tudi všeč, da je aygo skoraj lahko cabrio, ker se platnena streha, če jo boste izbrali, odpre precej na široko. Platišča so lahko celo 18-palčna.

Od prejšnjega je X daljši skoraj četrt metra in torej ni več ultra majhen, tudi višji in širši je, zato se celo zadaj sedi spodobno. Če bi se le vrata odpirala bolj na široko in bila manj špičasta na koncu, bi bil še bolj prijeten. Spredaj je prostora seveda še več, ker ostaja namenjen predvsem dvema potnikoma, okolje pa je tudi zelo fajn. Aygo cross namreč stoji na platformi večjega yarisa in od njega ima tudi okoli polovico vseh delov.

Sicer je notranjost predvsem iz trde plastike, ampak z velikim zaslonom, nekaj osnovnimi stikali in finim volanom iz yarisa, super je. Tudi odlagališč je kar nekaj, v vrata gre pollitrska plastenka, na voljo je vsa povezljivost in že v osnovni opremi praktično vsi varnostni sistemi. Lahko izberete 5-stopenjski ročni menjalnik ali pa neskončnostopenjski CVT, vsak ima svoje prednosti in kakšno hibo. Z ročnim je več dela, ampak je prijeten in po svoje kar paše v takšen avtomobil, CVT prinaša več ležernosti, se pa motor z njim ob pospeševanjih bolj dere.

Hibrida ni, kar je dejansko logično. Avto mora biti čim bolj poceni, da je zanimiv. Ker je lahek in majhen, tudi ni neke hude bencinske žeje. Zato je pod pokrovom litrski bencinski trivaljnik z vsega 53 kilovati moči, kar je 72 ’konjičkov’. V bistvu je dovolj in čisto fajn vleče. Takoj, ko se cesta malo poravna in se mu ni treba naprezati, pa tudi hitro utihne. Da bo jasno, to ni nikakršen dirkalnik, več kot 15 sekund rabi do 100 in pri 158 na uro, kolikor zmore, najbrž konkretno ropota. Ampak bo itak večinoma kilometre nabiral v mestu in njegovi okolici, kjer bo super. Pri odkrivanju Barcelone je bila moja poraba okoli 5 litrov, pri čemer sem se zapodil tudi v hribovje nad mestom.

K nam pride … je pravzaprav že prišel, 13.500 je osnovna cena in če ga vzamete preko njihovega financiranja, je mesečni obrok lahko samo 79 EUR. Malo več, kot jaz na mesec plačujem doma za internet, hm, se mi kar naenkrat zdi drag ta internet. Največjo prodajo načrtujejo za malo bolje opremljeno različico s ceno okoli 15 tisočakov. Pa boste spet lahko 'funky' s svojim novim malčkom.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 13. 10. 2024
Oktober 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |