Tokratna premiera lexusa NX ni bila povsem klasično avtomobilska. Lexusove premiere so tudi sicer redko klasične, ta pa je bila še nekoliko bolj drugačna in namenjena tudi predstavnikom medijev, ki se na avtomobile ne spoznajo toliko kot mi.
Zato sem se tokrat skušal vživeti v malo drugačno vlogo in poskušal razumeti, kako takšnemu laiku razložiti, koliko truda je šlo v razvoj avtomobila in vsega ostalega. Na kaj vse so pozorni pri izdelavi in še prej snovanju, kaj vse je pomembno? Dva načina sta: lahko pripraviš tri ure dolgo tehnično predstavitev in v njej razložiš vse mogoče ter upaš, da sploh še kdo posluša po treh minutah, ali pa se zadeve lotiš na bolj domiseln način in vse detajle, vsa razmišljanja, vsa občutenja oblikovanja, snovanja in izdelave avtomobila predstaviš tako, da pri povabljenih poskrbiš za razvajanje njihovih čutil. In s tem seveda nevsiljivo pokažeš, kako jih bo razvajal tudi avtomobil.
Že izbrani hotel je bil malo poseben. Ravno odprt in edini s petimi zvezdicami v mestu Antwerpen. Imenuje se Botanic sanctuary in ja, uganili ste, njegova glavna nota je pomirjevalni občutek, da sedite pravzaprav v vrtu. Rastlinje igra pomembno vlogo in svetišče je pravzaprav za ta hotel kar prava beseda.
Pri Lexusu pogosto radi pokažejo, kako so drugačni s svojo filozofijo. To pomeni, da ne delajo le premijskih in zelo zanimivih avtomobilov, ampak se pri snovanju trudijo upoštevati vsa človekova čutila, ki bodo potem razvajala voznika. Podobno delajo tudi ostale premijske znamke, ampak Lexus je japonski in Japonci so malo specifični, če še ne veste. Zelo priporočam obisk njihove dežele, ti kar pusti vtis. In zato znajo vse skupaj postaviti še na dosti višji nivo.
Celotna izkušnja je zato še kako pomembna, ni pomembno samo to, da je izdelek lep. Ali pa tehnološko dovršen. Saj se spomnite, kako se je včasih Saab hvalil, da njihove avte kupujejo samo zdravniki in odvetniki, torej tisti, ki res vedo, ampak RES vedo. No, tukaj je zadeva podobna, za vsem notranjim okoljem vozila se skriva veliko skritih in skoraj neopaznih stvari, zaradi katerih pa se potem lastnik počuti toliko bolje. Vsak dan, ne samo prvič, ko sede not in se mu zdi vse fajn, ker je novo.
NX je njihov najnovejši model, to že veste, sicer pa hitro na to povezavo, ker smo že zdavnaj objavili premiero, ko sem bil na premierni vožnji na Mallorci. NX je v tem segmentu trenutno eden od najboljših predstavnikov. Dobro izgleda zunaj, znotraj je eno samo razkošje za ta razred, sploh z večjim 14-palčnim zaslonom, in tehnološko je zelo napreden. Pa motor je precej dober, lahko izberete tudi priključni hibrid z eno največjih baterij, ja, težko mu karkoli oporekam. Pa pač lexus je in boste z njim bolj posebni kot s kakšno drugo premijsko znamko.
Natančnost izdelave so posredno primerjali z eno najboljših izdelovalk obutve. Natalie Van Lijsebettens je uveljavljena rokodelka, ki izdeluje obutev, v bistvu se loteva celotnega procesa snovanja, oblikovanja in izdelave. Ni dovolj, da je mojstrica oblikovanja in združevanja materialov, temveč mora znati tudi prisluhniti željam strank in velikokrat celo sama ugotoviti, kaj si želijo. Njeni čevlji kajpak niso najbolj poceni, a imata vrhunska izdelava in posebnost pač svojo ceno, to je razumljivo. In pri njenem delu lahko najdemo kar nekaj vzporednic z znamko Lexus. Tudi ta je trajnostno naravnan, kar pomeni, da je vsak material skrbno izbran s številnimi zahtevami, njihova vozila so prav tako tehnološko dovršena in še kaj bi se našlo.
Oči torej potešene in čas je bil za brbončice. V avtomobilih je pomemben tudi vonj, ne le otip, ki zahteva, da so materiali ob dotiku roke prijetni. Vonj je tisti, ki nas lahko pomiri in včasih prijetno opomni celo na kaj okusnega. Če želimo prebuditi vsa čutila, pomeni, da se moramo lotiti tudi brbončic in Atelje Paula Morela to vsekakor zna. Ob izjemnih koktejlih smo lahko preizkušali še hrano, ki paše zraven, in odkrivali okuse, ki marsikomu do takrat niso bili poznani. Koktejli so fuzija različnih kultur, predvsem pa mešanice evropske in azijske, saj atelje navdihuje Japonska. Vse skupaj je bilo na nivoju Lexusove filozofije omotenashi, kjer je gostoljubje po vzoru 'počuti se kot doma' izjemno pomembno.
Seveda ni šlo mimo Antwerpna brez ogleda diamantov. Diamantni strokovnjaki morajo biti pri svojem delu izjemno natančni in pozorni do detajlov, enako kot takumiji, torej japonski rokodelski mojstri, ko izdelujejo končne detajle avtomobilov znamke Lexus. Zato smo si lahko ogledali še razstavo diamantov, na kateri je pomembno vlogo igral še razstavni NX, ki je imel obe stranski ogledali ter pokrov motorja prekrit z majhnimi diamanti. Cene nam raje niso razkrili, poleg moje kamere pa jih je bilo v tistem prostoru vsaj še 100, tako da žal nisem mogel nobenega odščipniti za spomin.
Pri diamantih so detajli še kako pomembni, mojstri brušenja pa se zato z vsakim posebej ukvarjajo okoli dva tedna, ga brusijo, obračajo in skrbijo, da je končni izdelek vreden poželenja. Detajli so torej pomembni in podobno velja za avtomobile, kjer je bolj ali manj opaznih detajlov veliko, skupaj pa tvorijo prijetno celoto, kakršna je potem lexus NX.
Gotovo ste dobili en lep vpogled, na kaj vse so pozorni, ko Japonci snujejo, oblikujejo in izdelujejo svoje premijske avtomobile. Da njihova filozofija JE drugačna in v marsičem bolj zahtevna. Sicer pa, NX je že pri nas, lahko kar sami preverite, o čem govorim, da me ne boste obsodili, da samo filozofiram.