Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Mazda CX-5

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
Oblikovalci si najbolj pulijo lase, ko morajo izboljšati svoj že tako dober avtomobil, saj se spremembe v avtomobilizmu dogajajo tako hitro, da nihče noče zaspati in ostati za konkurenco. Tudi pri Mazdi ne.
Mazda CX-5
Foto: Mazda
7. 3. 2022 ob 7:00
Komentarjev: 0

Japonci zato vsako leto svoje avtomobile malenkost izboljšajo, dodajo nove barve in materiale, po petih letih pa je napočil čas, da izpopolnijo tudi CX-5. Srednje velik križanec je za Mazdo zelo pomemben avtomobil, saj v Evropi predstavlja približno 19 odstotkov celotne prodaje, globalno je najbolje prodajan Mazdin model in samo lani so jih prodali več kot 350 tisoč. Skupno jih po svetu v drugi generaciji vozi že več kot dva milijona, po prenovi pa jih bo gotovo še precej več.

Spremembe niso drastične in ne pričakujte čisto drugačne podobe. Saj veste, tudi mojstri, ki izdelujejo katane, lahko z majhnimi spremembami strašansko izboljšajo rezilo. Nekaj takšnega so naredili tudi oblikovalci pri Mazdi, ki so oblikovni jezik Kodo dvignili na nov nivo, ta pa se odraža v nežnejšem prehajanju med linijami. CX-5 je tako sodobna zlitina elegance in robustnosti.

V prvi vrsti boste opazili drugačno masko, ki ni več podobna ščitu in CX-5 lepše pristoji, prav tako ni več klasične mreže, ker so jo zamenjali s tridimenzionalnim nakitom, ki daje vtis, da lebdi na površju. Luči spredaj so malenkost ožje in bolj napredne, saj ima vsaka 20 posameznih segmentov, ki se prižigajo in ugašajo, da nasproti vozeči niso zaslepljeni. Takisto je drugačna grafika tako spredaj kot zadaj. Opazili boste še novo barvo cirkonijevega peska, minerala, ki se uporablja pri livarskih ulitkih, te pa so pri Mazdi začeli uporabljati prvi v industriji, že leta 1953.

Pri Mazdi se vedno potrudijo, da imaš v kabini dober, premijski občutek, ki so ga zdaj nadgradili z nekaterimi novimi materiali, kljub sodobnim alternativam z zasloni na dotik pa prezračevanje ohranja navadne gumbe. Tako boste med vožnjo brez odmikanja pogleda lahko nastavljali temperaturo. Nov je zaslon za multimedijo, ki zdaj v diagonalo meri 10,25 palca, predvsem pa je precej hitrejši in bolj zmogljiv, podpira še Android Auto in CarPlay. Zaradi bolj ali manj črne barve mi je bolj všeč, pa tudi meniji so bolj pregledni. Drugih stvari niso spreminjali, ker so že prej štimale, so pa na sredinsko konzolo dodali še podlago za brezžično polnjenje mobilnih telefonov in kabino bolje zatesnili, da je vožnja še bolj prijetna.

Prtljažnik je prejel dvodelno polico, ki jo lahko namestite na dve poziciji, če rabite več ali manj prostora. Spodnji del police je lahko vodoodporen, da boste lahko brez slabe vesti gor vrgli vse prepotene nogavice, pri opremi newground pa je tudi spodnji del prtljažnika odporen na vodo in praske. Idealno za spravljanje blatnih čevljev z derezami in kaj podobnega.

CX-5 je bil že pred prenovo vozniško nenaporen, v segmentu dejansko med prijetnejšimi in kljub velikim kolesom tudi udoben. Volan je še vedno ravno prav obtežen, da je občutek med manevriranjem zanesljiv, celo pri hitrejši vožnji. Sploh po prenovi, ker so inženirji spremenili delovanje vzmetenja in povečali togost karoserije, pa še nekaj več strukturnega lepila so uporabili, da je vibracij v kabini med vožnjo še manj. Šli so celo tako daleč, da so spremenili karakteristike vzmeti, da glave potnikov med vožnjo po slabih cestah ne migajo preveč nazaj in naprej. So pa za manj premikanja levo-desno ter nazaj-naprej krivi tudi sedeži, ki so ergonomsko oblikovani.

Še vedno boste lahko izbrali med dvema bencinskima in dizelskim strojem. 2,0-litrski bencinski stroj proizvede 121 kilovatov moči, se pravi 165 'konjev', zmogljivejši 2,5-litrski bencinski motor pa 143 kilovatov, torej 192 'konjičkov'. Za tega je rezerviran samo samodejni menjalnik s šestimi stopnjami, ki je hitrejši in bolj suveren, sicer je na voljo ročni menjalnik s šestimi stopnjami. Pogon je na sprednji kolesi ali na vsa štiri, tudi pri 2,2-litrskem dizelskem stroju, ki v obeh naborih moči ponuja oba menjalnika, vi pa se morate odločiti, ali potrebujete 110 ali 135 kilovatov moči. Se pravi 150 ali 184 'konjev'. Vsi motorji so bolj čisti in malenkost bolj ekonomični, pa še stopalka za plin je bolj občutljiva.

Občutljivost si lahko nastavljate sami preko različnih programov vožnje, ki spremenijo delovanje pogona, krmilnega mehanizma in občutljivost stopalke za plin, pri štirikolesnih različicah pa je še dodatni program off-road za slabše podlage. Kje spreminjate programe vožnje? Na najbolj pametnem mestu – ob prestavni ročici.

Ker smo vsi zelo veliko vsak dan na telefonu, boste veseli aplikacije MyMazda app, preko katere lahko najdete avto, če ga na parkiriščih pred nakupovalnimi centri običajno iščete, lahko boste na daljavo odklenili avto, če ste ključe pustili v avtu in se vam ne da sprehoditi od lokala do doma, pa še videli boste, koliko goriva je na voljo in kdaj bo treba na servis. In na servis se boste lahko naročili tudi neposredno preko aplikacije.

Mazda CX-5 ostaja dobro založena s pasivnimi in aktivnimi varnostnimi sistemi in zdaj zna v zastojih sama pospeševati, zavirati in zavijati do hitrosti 55 km/h, obenem začne CX-5 tudi samodejno zavirati, ko zazna oviro, tako podnevi kot ponoči. Sicer pa ima vsak novi CX-5 še sistem za ohranjanje voznega pasu, opozarjanje na vozila v mrtvem kotu ter prečni promet od zadaj, tudi radarski tempomat. Prvi primerki so že na voljo pri nas, vstopni model pa vas bo olajšal za najmanj 27.590 evrov.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 15. 6. 2024
Junij 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506070809
10111213141516
17181920212223
24252627282930

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 2 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 2 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 2 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |