Mali yaris je za Toyoto pri nas po volumnu prodaje najpomembnejši avtomobil, zato je jasno, da na novega stavijo veliko. Nadeli so mu atraktivno obliko, super motorček ali dva, vse skupaj postavili na povsem novo platformo in nastal je sila zanimiv avtomobil.
Pri prebiranju novinarskega gradiva sem naletel na nekaj superlativov. Da nova platforma, na kateri stoji yaris in se imenuje GA-B, zagotavlja več praktičnosti in užitka v vožnji. Da se bencinski motor v podkožju lahko pohvali z najhitrejšim izgorevanjem na svetu in je njegova termična učinkovitost boljša celo od dizelskih motorjev. Baterija, ja, gre za hibridno različico, ta bo družbo delala klasičnemu bencinarju, je 27 odstotkov lažja od tiste v prejšnjem yarisu, a vsaj tako zmogljiva. Sami superlativi, ni kaj.
Ampak nič ne pomagajo, če avto na oko ni prijeten. To je tista prva stvar, ki vas pritegne ali pa pač ne. In ta vas bo, ker novi yaris res izgleda dobro. Kot kakšen buldog je, majhen, širok in z nastopaško ’faco’. Vedno pravim, da znamke jahajo valove, včasih so s svojimi produkti nekje spodaj, Toyota recimo pred kakšnimi 10 leti, potem pa spet na vrhu. In tukaj je Toyota trenutno, vsi njihovi avtomobili so poleg zanesljivosti še res zanimivi in dinamični. Hja, 10 let nazaj so bili samo zanesljivi. In dolgočasni!
Znotraj me ni presenetilo, da je res dobro sestavljen, ker sta vrhunska recimo že RAV4 in corolla, večina materialov je mehka, trdo plastiko boste našli le na vratih, kjer bi bila vseeno mehka prijetnejša, in na spodnjih delih armaturne plošče. Okolje sicer takoj navduši, saj izgleda pregledno in moderno. Atraktivni in samosvoji merilniki pred voznikom so lepo pregledni in 8-palčni zaslon na sredini je velik ter intuitiven. Tudi sam vmesnik so dodelali in izboljšali, med stvarmi, ki se jih kaj dosti niso lotili in so še vedno le povprečne, je navigacijski sistem, ki se je v okolici Bruslja precej 'lovil'.
Avto je od prejšnjega celo malce krajši in nižji, je pa širši in za zajetnih pet centimetrov je daljša medosna razdalja. To pomeni, da se sedi nižje, a dovolj prostorno, veliko prostora je tudi na zadnji klopi. Sam za seboj zlahka sedim in pred koleni imam še kakšnih deset centimetrov prostora. Tudi prtljažnik je za razred yarisa spodobno velik in pogoltne 286 litrov prtljage.
Po skupno prevoženih okoli 130 kilometrih lahko glede voznih lastnosti nekaj malega že povem. Položaj za volanom je res prijeten, v prejšnji generaciji se je sedelo previsoko, tukaj je mnogo bolje. Takoj se čuti, da je avto bolj čvrst in to dokazujejo tudi Toyotini podatki, zato se v zavoje spusti veliko bolj samozavestno in čvrsto, tudi občutek na volanu je precej dober. Yaris ostaja nenaporen in dovolj udoben. Naj vas ne skrbi, da je pretrd, prednost teh majhnih avtov je majhna masa, zaradi katere so udobni, tudi če je podvozje malo bolj čvrsto.
Vem, da vas zanima tudi pogon. Ima tri valje, ker gre za hibrid, mu pomaga še elektromotor, v teoriji pa zelo navduši in je varčen. In v praksi očitno tudi! Poraba se je po precej mešani vožnji, ki je vključevala precej mesta, kakšnih 40 kilometrov avtoceste in okoli 70 kilometrov podeželja, ustavila pri 3,7 litra. Na avtocesti bo najbrž preko 5 litrov, a je tudi to odličen rezultat. In večino časa se boste vozili v tišini, ker hibridni sklop deluje res vrhunsko. Tudi živahen je, z mesta in pri majhnih hitrostih se precej konkretno izstreli, zato lepo zapolnjuje dinamični karakter, ki ga nakažeta oblika in podvozje, sicer pa ima 116 ’konjičkov’.
Verjetno se bo zaradi takšnega karakterja zanj odločila kakšna starejša gospa manj, bo pa gotovo več mlajših kupcev. Tile majhni avti skratka postajajo vse bolj zreli in popolni. Yaris ima recimo tudi sredinsko varnostno blazino, kakršno ima le še nova honda jazz, veliko je tudi ostale opreme, dobro izgleda, se suvereno pelje, motor pa je zelo prijeten. Manjka mu le še oznaka GRMN, ampak pride tudi tista. In z njo daleč najbolj nabriti yaris vseh časov.
Naši testni so bili seveda polno opremljeni in zato še posebej impresivni, ampak bo takšnih pri nas verjetno malo. To vseeno ne pomeni, da boste doma vozili oskubljen avtomobil, ker je že osnovni yaris precej dobro založen z opremo. Pri Toyoti pravijo, da ni dražji od predhodnika, če upoštevamo kup opreme, ki je tukaj serijska, tam pa bi jo morali doplačati. Potem bi bili ceni enaki, tako pa za novega zahtevajo okoli tisoč oziroma tisoč petsto evrov več in bo zanj potrebno odšteti vsaj 12 tisočakov. Za najbolje prodajanega z bencinskim motorjem boste v povprečju odštevali okoli 14 tisočakov, za hibrid s precej opreme pa okoli 17.
Leta 2000 je bil yaris evropski avto leta in tudi pri nas se ves čas prodaja zelo dobro, doslej so jih prodali že več kot 15.000. Plan za letos je okoli 100 vozil, naslednje leto pa skoraj 700. Okoli 500 bo bencinarjev in hibridov, ostalo pa bo predstavljala povišana različica cross, ki še pride. Ta bo še bolj svojevrstna in atraktivna, zato računajo, da bo leto pozneje še več navdušencev nad družino yaris.