V šestih letih je captur po svetu premamil milijon in pol kupcev, nova generacija pa bo glede na videno s prepričevanjem imela še lažje delo. Pri nas bo na voljo že januarja prihodnje leto.
Včasih na vrsto pride avtomobil, ki ti enostavno ni všeč in v mojem primeru je bila to prva generacija capturja. V takšnih trenutkih je seveda potrebno osebne preference postaviti na stran in ostati profesionalen. Res je, prvi captur je bil lep, in če vprašate mene, se je zato tudi dobro prodajal. Pa ker se pač malo višje sedi. Se je pa precej slabo in dokaj neudobno peljal, notri je bil preveč plastičen ... pač, ni mi bil všeč.
Na fotografijah je povsem nova generacija in glede na videno ter preizkušeno na prvi vožnji v okolici Aten moja ocena očitno ne bo več slaba. Oblika je še vedno simpatična, osnovna oblikovna nit je podobna kot pri novem cliu, itak sta oba precej podobna prejšnjima generacijama, ampak veliko bolj moderna. Captur ima zdaj tudi C-luči spredaj in zadaj, svetijo kajpak v LED-tehniki, oblikovno pa mi je najbolj všeč zadek, čeprav me malo spominja na kakšnega predstavnika švedske avtomobilske znamke. Na istega predstavnika me spominjata tudi vzglavnika sprednjih sedežev.
Notranjost je skorajda kopija novega clia oziroma njegova nadgradnja in to je dobro. Materiali so po novem namreč odlični, vse skupaj je svetlobna leta naprej od ceneno-plastične notranjosti predhodnika, česarkoli se dotaknem, je super. Pri Renaultu pravijo, da so mehki materiali povsod, kjer se med vožnjo dotikamo, in da je notranjost najboljša v segmentu. Če slučajno ni, je vsekakor med najboljšimi, o tem ni dvoma. Je pa hecno, da so včasih vozilom znamke Dacia namenili kakšen element, ki je bil v Renaultih že precej prej, sedaj pa je zadeva obrnjena in tudi captur je dobil zanimiva ter uporabna vrtljiva stikala, kakršna ima že nekaj časa duster.
Fini so materiali, pred voznikom so po novem digitalni merilniki z več kot desetimi palci diagonale, na osrednjem delu pa še 9,3 palca velik zaslon na dotik, katerega programje sliši na ime easy link ter je bistveno hitrejše od nekdanjega R-linka. Tudi Google search ima, da lahko iščete restavracije, bencinske črpalke, preverjate vreme in še marsikaj drugega kar preko zaslona. Storitve se prvih šest mesecev posodabljajo ves čas, potem pa naslednja tri leta malo manj pogosto, a še vedno.
Captur je tudi zrasel, in sicer v dolžino za enajst ter dva centimetra v širino. To pomeni, da je sedaj dolg 4,23 metra, potnika zadaj imata zato 17 milimetrov več prostora za kolena in 40 milimetrov več prostora v širino. Za 81 litrov je večji tudi prtljažnik, ki sedaj meri do 536 litrov, a le, če bo za 16 centimetrov vzdolžno pomična klop postavljena povsem naprej, polica dvojnega dna pa povsem dol. Kakorkoli, podatek je sila impresiven.
Tudi spredaj je veliko odlagališč, v litrih kar 27, predvsem pa so na uporabnih mestih. Obdržali so tudi klasičen predal pred sovoznikom, ta se še vedno v celoti zapelje ven in je zelo prostoren. Zanimivo je, da samodejni menjalnik EDC deluje po principu 'shift by wire' in ročica sploh ni mehansko povezana z menjalnikom, saj gre vse preko žic in signalov. Zato je pod ročico v tem primeru lahko še dodatno odlagališče.
Pa vožnja, ki se mi je prej zdela ena najslabših lastnosti avtomobila? Captur je zdaj na povsem novi platformi CMF-B, na kateri bodo zrasli še drugi modeli in je že zrasel clio. In očitno je vse skupaj veliko bolje kot prej. Avto je dovolj udoben, z nosom ne rine za vsako figo iz zavoja, kot je to počel prejšnji, občutek na volanu je dober, še vedno malenkost slabši od tistega v cliu, ampak sedaj zelo prijeten. Kljub temu captur ni med najostrejšimi predstavniki segmenta in občutek na volanu še vedno ne postavlja standardov, je pa vse skupaj mnogo bolje. Pravzaprav več kot dovolj dobro in tipičen lastnik prav nikoli ne bo pogrešal več vozniške dinamike.
Baterija ima 9,8 kWh, kar bo dovolj za okoli 45 kilometrov, pravijo pri Renaultu, elektromotor pa bo kombiniran z 1,6-litrskim bencinskim motorjem ter z brezstopenjskim menjalnikom.
Nova arhitektura ponuja prostor za tri bencinske ter dva dizelska motorja pa še priključni hibrid. Ja, s to kombinacijo bo captur edini v segmentu, ki vas bo lahko peljal v tišini. Baterija ima 9,8 kWh, kar bo dovolj za okoli 45 kilometrov, pravijo pri Renaultu, elektromotor pa bo kombiniran z 1,6-litrskim bencinskim motorjem ter z brezstopenjskim menjalnikom, skupna sistemska moč bo 118 kW oziroma 160 ’konjičkov’. Če je fajn, težko rečem, ker ga tokrat še nismo mogli preizkusiti, bo treba še malo počakati. E-Tech plug-in rečejo takšni različici, da jo boste znali najti v cenikih, ko pride.
Mi smo zapeljali 1,3-litrski motor TCe s 130 ’konjički’ in ročnim menjalnikom ter ’155-konjski’ motor, ki je serijsko povezan s 7-stopenjskim menjalnikom EDC. Oba sta prijetna, močnejši motor je v načinu sport precej živahen in tudi menjalnik se zdi dober. Več seveda povemo v testu, ko se bomo z njim družili malo dlje. Na voljo je 12 asistenčnih in ostalih sistemov, da boste varni, da boste lažje parkirali in da boste bolj sproščeno vozili v gneči. Pa 90 kombinacij zunanjosti, 18 kombinacij notranjosti ter 8 ambientalnih osvetlitev.
Pri nas ga lahko pričakujete januarja, cen pa zaenkrat še nimamo. Predvidevam, da bo zadeva podobna kot pri cliu, cene bodo najbrž malenkost višje, ker je tudi opreme veliko, ne pa bistveno. Prvi captur je imel pred šestimi leti le enega tekmeca, to je bil kar hišni nissan juke, danes jih ima okoli dvajset. Prostora za hec torej ni, zato ga bo Renault izdeloval še v eni dodatni tovarni na Kitajskem v mestu Wuhan. In bo na voljo tudi Kitajcem, zato bodo najbrž prodajne številke nove generacije še precej višje.