Mednarodne premiere novih avtomobilov so vedno zanimive, ampak včasih pa pride kakšna, ko prav rečem uredniku, da grem jaz! Tokratna Fordova mi je bila sploh všeč, ker ni bila spet nekje na jugu Španije, kakorkoli hecno se to sliši, ker vedno izgubim pol dneva s čakanjem na letalih in letališčih. V bližnjem Zadru smo bili. Na morju, kaj češ lepšega!
In z nami ne en, ampak dva zanimiva avtomobila, in k sreči so organizatorji rekli 'tega boš' ter rešili problem, ker nisem vedel, s katerim bi začel. Prvi je tako ford focus ST! Oznako ST poznate, zato ne bom dolg. To je druga najmočnejša različica focusa oziroma v tej generaciji zaenkrat najmočnejša, ker se o brutalnem RSu še nič ne govori. ST pa ponuja 2,3-litrski turbobencinski stroj z 280 ’konjički’ in 420 Nm navora, ali pa dvolitrski turbodizel s 190 KM in le ščepcem navora manj. Predstavljam si, da bo zaradi manjše porabe večina izbrala dizla, ampak je zame edini pravi ta z bencinskim strojem v nosu.
O obliki nima smisla razpravljati, navaden focus je lep, ST-line še bolj zanimiv, takšen ST pa še malo bolj popopran z vsemi spojlerčki, da izgleda dovolj resno. Znotraj sta boljša sprednja sedeža in volan je bolj debel, zato res dobro paše v roke, opažam pa tudi, da so rešili težavo prejšnje generacije, ki me je precej motila; tam sprednja os ni uspela moči vedno lepo dostavljati na podlago in celoten sprednji del je včasih deloval malce živčno. Nič več, občutek je sedaj mnogo boljši in ob močnem pospeševanju se navora na volanu ne čuti toliko, da bi motilo, vse skupaj je zelo zanesljivo in prijetno. Pa še novi vozni programi so na voljo, da je avto lahko celo precej udoben oziroma umirjen, če tako želite.
Motor je enak tistemu štirivaljniku v mustangu, le moči je manj, ampak se mi ne zdi, da bi bilo potrebno še kaj več. Takšen focus se požene zelo dobro, za moj okus sicer ne izraža dovolj karakterja z zvokom in pokanjem, ampak ne smemo pozabiti, da je to avto, ki mora biti nenaporen tudi za vsak dan. V načinu sport sicer postane zvok bolj gromek, vseeno pa že mala fiesta ST z le tremi valji bolj rezko grgra. Dobrih 30 jurjev pa je vaš, če upoštevam popust. Lahko tudi karavan, predlagam pa atraktivno barvo, da bo res zaživel.
Pa drugi stroj? Če želite doživeti vsaj nekaj drame, ki jo zmore ameriški ford F150 raptor, je pri nas sedaj na voljo njegova pomanjšana različica, če več kot petmetrskemu kolosu sploh lahko rečemo pomanjšana. Ta raptor je seveda izpeljanka klasičnega rangerja, a z nekaj več moči. 157 kW ima, to je 213 KM, zato je precej živahen, pa deset prestav, ampak večja moč v bistvu sploh ni najpomembnejša. Sploooooooh ne …
28 centimetrov in 1 milimeter je oddaljen od tal in bistveno širši od navadnega rangerja. Za teren je težko boljši in takšen lahko brede po 85 centimetrov globoki vodi, kar je toliko, da se že jaz skoraj utapljam s svojo višino. Gume so serijsko takšne, da vas ne bi te prve pustile na cedilu, podvozje pa so 'porihtali' pri FOXu in dali nanj blažilnike, ki so veliko bolj sposobni in lepše umirjajo grbine. Zadaj zato tudi ni več listnatih vzmeti, ampak klasične vijačne. In celotno podvozje je iz legiranega jekla, da mu kamni ne pridejo do živega.
Če upoštevam, da večina med vami poltovornjak kupi zaradi oblike in nastopaškega pridiha, potem si težko zamislim boljšega. Še program Baja ima za puščavske preizkušnje in tole je absolutno najbolj zmogljiv serijski poltovornjak na našem trgu. Proti Tulovim gredam na Velebitu se je vzpenjal s takšno lahkoto, kot Matt Stonie golta burgerje. Vsa ta ultra terenska zmogljivost niti ne jemlje davka pri udobju ali uporabnosti, še vedno lahko nanj postavite manjšega slona, čeprav je nosilnost vseeno manjša kot pri kličnem. Še vedno lahko vleče prikolico, še vedno je štorast po mestu in srednje udoben na asfaltu kot pač vsi ostali ’pikapi’. Pravzaprav je kljub zelo terenskim gumam bolj udoben na asfaltu od navadnega rangerja.
Torej je raptor obdržal vse dobre lastnosti navadnega bratca, dodal kup drugih vrlin in obenem v ničemer ni izgubil. Edino pri ceni, vsaj 50 jurjev bo treba pripraviti zanj, ampak ga letos ne boste več dobili. So razprodani …