Z modelom CX-30 Mazda zapolnjuje vrzel med manjšim CX-3 in večjim CX-5. Segment takšnih križancev je namreč dovolj zaželen, da se je v tej velikostni številki pokazala potreba po vmesnem členu. Na prvi vožnji se je izkazal …
V prvem razredu osnovne šole smo se učili, da je vmesna številka med 3 in 5 točno 4, ampak očitno to ne drži vedno. Pri Mazdi pravijo, da je to številka 30, čeprav bi ji bila glede na prostornost bližje številka 36. Takšen CX-30 je namreč po notranjem prostoru precej bližje večjemu CX-5 in bistveno prostornejši od malega CX-3. Pa čeprav je od slednjega daljši le za 12,5 centimetra in kar 15 krajši od petice. Nova platforma mazde 3, na kateri stoji CX-30, je očitno modernejša, zato je tudi medosna razdalja novega modela le 45 milimetrov krajša od tiste pri CX-5.
Prav zato že potniška kabina ponuja precej prostora, občutek za volanom je prostorsko vseeno malenkost drugačen od tistega v CX-5, opazi se, da je avto pač manjši, a je prostora dovolj. Dejansko ga je veliko tudi zadaj, za glave bojda povsem dovolj, četudi v višino merite preko 180 centimetrov, prej ga bo zmanjkalo pri kolenih, ker je CX-30 vseeno 10 centimetrov krajši avtomobil od mazde3. Precej visok novinarski kolega je potrdil, da ga je kljub temu dovolj tudi za noge.
Tudi prtljažnik je radodaren, glede na mere morda ravno ta del avtomobila najbolj preseneti. Le 12 litrov ima manj od prtljažnika v CX-5, skupno 430 litrov, in odločno več od le 264 litrov pri CX-3. Glede oblike pa je jasno, CX-30 sledi novim Mazdinim smernicam, zato so linije precej športno prirezane, maska skoraj agresivna, celotna podoba pa tako zelo privlačna. In to se mi zdi že prva prednost pred večino tekmecev, avtomobil je pač na pogled prijetnejši. Da si boste lažje predstavljali, tekmeci so na primer qashqai, tiguan, eclipse cross, kuga in ostali.
Obenem je CX-30 odličen tudi znotraj, ko govorim o materialih in ergonomiji. Novo razporeditev z majhnim številom stikal je pokazala že mazda3 in tukaj je okolje zelo podobno. Materiali so zelo dobri, kakovosti ne gre oporekati prav nikjer, vse skupaj je intuitivno in celo zaslon z vzvratno kamero je sedaj bistveno boljši. Predvsem ločljivost je občutno boljša in nasploh je vmesnik zelo prijeten. No, in sprednja sedeža sta tudi odlična.
Vozniško je dober, ker je dobra tudi mazda3, s katero si deli platformo. Nagibanja ni veliko, na slabih podlagah je v primerjavi z nižjo sestrico le malce bolj pretresajoč, a nasploh zelo prijeten. Trije motorji so na voljo, poleg bencinskega z 90 kilovati oziroma 122 ’konjički’ še turbodizelski s 116 ’konjički’, najmočnejši pa je novi motor skyactive X s 132 kilovati moči (180 KM). Ta bo najbrž najboljša izbira, če želite nekaj več dinamike, ostala motorja sta namreč dobra, z njima pa CX-30 vseeno ni posebej hiter. Je pa res, da tudi X svoje konjenice ne izraža posebej nazorno.
Cene se pri nas začnejo pri 22.290 EUR, kar je okoli 2.500 EUR manj, kot boste odšteli za CX-5. In obenem dobili še bolj sodoben in ne dosti manj prostoren avto. Super kupčija, torej? Vsekakor, dokler ne pogledate, da za še nekoliko manj lahko dobite tisti model, iz katerega ta izvira, mazdo3. Še dodatnih deset centimetrov dolžine in tako več prostora za kolena, boljše vozne lastnosti, manjšo porabo in pač nižjo ceno. Res pa ni tako nastopaška in tako trendovska, zato ste ta tekst za CX-30 prebrali čisto do konca, pri mazdi3 ga pa morda celo ne bi, hi hi.