Opel je pripravljen
2018 Opel X-Champs
Dobesedno bi kratico prevedli kot globalno usklajeni preizkusni postopek za lahka vozila.
Kaj je WLTP (Worldwide harmonised Light-duty vehicle Test Procedure), ste zastrigli z ušesi? Dobesedno bi kratico prevedli kot globalno usklajeni preizkusni postopek za lahka vozila. Svetovni forum za harmonizacijo regulativ pri vozilih pod okriljem Združenih narodov si je prizadeval za usklajen standard, po katerem bi dobili bolj realne rezultate izpustov in porabe goriva (energije) pri vozilih. Čeprav še vedno ne gre za idealno meritev, saj so številke še vedno prenizke v primerjavi s tistimi, ki jih dosegamo v realnosti, je vse skupaj postalo bistveno bolj pregledno in vsaj malo bližje tistemu, kar boste sami odčitali med merilniki, ko bo pisalo x litrov na 100 kilometrov.
Nekateri proizvajalci so se že zelo zgodaj začeli pripravljati na nov standard in ravno Opel je že junija leta 2016 z novo astro objavil podatke v skladu z novim ciklom WLTP. Danes imajo že skoraj 90 različic vozil, ki so s svojimi pogonskimi sklopi skladna z novimi predpisi, s čimer imajo določeno prednost na trgu, saj nekateri proizvajalci še capljajo zadaj. Kljub temu da bo nov emisijski standard Euro 6d v veljavo stopil šele leta 2020, bo že prihodnje leto v veljavi Euro 6d-temp, ki bo štiri mesece dovoljeval večje odstopanje pri meritvah (faktor 2,1), kasneje pa bo vse skupaj bistveno bolj strogo (faktor 1,5, nato 1,0).
Opel bo prvo predstavil z modelom grandland X PHEV, ko bo leta 2020 na ceste zapeljal njihov prvi priključni hibrid. Zelo kmalu za njim bo pripeljala tudi električna corsa, do leta 2024 pa obljubljajo, da bo prav vsak njihov model s klasičnim motorjem na notranje izgorevanje na voljo tudi kot polno električno vozilo.
Grandland X bo imel seveda močnejšo verzijo motorja, torej 96 kW oziroma 130 ’konjev’, ker ima turbina tukaj variabilno geometrijo lopatic, poraba pa od 3,8 do 4,7 litra. Možno je naročiti tudi čisto novi osemstopenjski samodejni menjalnik, ki bo v praksi pri marsikaterem vozniku porabil celo manj goriva kot ročni, ker vidimo, da veliko voznikov enostavno premalo prestavlja, tukaj pa vse deluje lepo samo. Pohvalili so se, da je bolj miren pri speljevanju od starega s šestimi stopnjami, enakega pa lahko uporablja tudi novi vstopni motor, bencinski 1,2 turbo, ki ga že dobro poznamo iz nekaterih modelov skupine PSA. Seveda je tudi ta posodobljen in ima sedaj filter saj GPF, ja, tudi bencinarji jih imajo po novem, le da tukaj ne duši motorja in mu s tem zmanjšuje moč, hkrati pa zaradi pasivne regeneracije ne potrebuje vzdrževanja. Poraba? Od 4,8 do 6,1, kar se ne sliši slabo.
Proizvajalci bodo seveda najlažje zbili emisije z uvedbo elektrificiranih modelov, zato ni več prav nobene debate o tem, kakšna bo prihodnost. Očitno električna in v znamenju črke X.
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
30 | 31 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 |
06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 01 | 02 |
tesla model Y | 224 |
škoda octavia | 190 |
volkswagen taigo | 136 |
renault captur | 129 |
MG ZS EV | 126 |
Podatki veljajo za marec 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!