Vožnja po snegu ni nujno naporna ali nevarna, s pravim pristopom lahko postane prav tako umirjena, varna in zabavna kot takrat, ko se poleti peljete na morje.
Zasnežena ali poledenela cestna površina večini voznikov povzroča težave. Redkokdo na tem koncu Evrope se je po njej res vajen voziti in zato marsikoga stisne pri srcu, ko pogleda skozi okno v sneg in se tudi vsaj dvakrat vpraša, če bi šel res z avtomobilom na pot. A vožnja po snegu ni nujno naporna ali nevarna, pravzaprav s pravim pristopom lahko postane prav tako umirjena, varna in zabavna kot takrat, ko se poleti peljete na morje.
Seveda je potrebnih nekaj stvari, da je pot po zasneženi prijetna! Potrebujete dobre gume in dober avtomobil, pri čemer velikokrat lahko pomaga tudi štirikolesni pogon. Predvsem pa morate vedeti, kaj počnete. Vsaka napačna reakcija ali nepravilna poteza je namreč na snegu bistveno bolj občutna in posledice večje, zato dodatno znanje nikoli ne škodi. Pravilne in varne vožnje se lahko naučite na številnih treningih, jaz sem se tokrat udeležil Oplovega v avstrijskem Thomatalu. Traja dan in pol, Oplovi inštruktorji poskrbijo za vse potrebno, vi pa s seboj pripeljete le dobro voljo.
Glavna avtomobilska zvezda na našem treningu je bila nova insignia, ki ima seveda tudi lahko štirikolesni pogon in to ne čisto običajnega. Med zadnjima kolesoma ima namreč dve sklopki, zato poleg razporejanja navora med sprednjo in zadnjo osjo to lahko počne tudi zadaj med levim in desnim kolesom. Ni prva, ki lahko med kolesi vektorira oziroma premika navor, vseeno pa se dostave moči ter posledično oprijema loteva na precej inovativen način.
Ko sistem, ki stokrat v sekundi preverja kopico podatkov, ugotovi, da bi bilo za nadaljevanje želene smeri bolje imeti več moči na desnem kolesu, z vektoriranjem navora tudi to stori. V levem zavoju to pomeni, da bo več moči dobilo zadnje desno kolo, seveda pa se že sredi zavoja razmerje lahko spremeni, če bo sistem zaznal, da bo ravnokar dodana zaloga zadostna. Prilagaja se bliskovito in v bistvu je potem tudi na ledu insignia zelo ubogljiva. Sem bil presenečen, prijetno, seveda.
Vaje na našem treningu so bile sicer bolj zahtevne in tudi bolj zabavne, lahko pa povem, kaj so tisti najbolj osnovni prijemi, če se želite peljati res varno. Za začetek bodite strpni, nežni in previdni. Nikamor se ne zaganjajte, ampak se zavoja raje lotite s previdnostjo, vsaka reakcija naj bo čimbolj umirjena in elegantno izvedena, brez nepotrebnih sunkovitih reakcij. Če je prednost štirikolesnega zavoja v boljšem oprijemu v zavoju in v lažjem speljevanju, pa se veliko nesreč zgodi ravno s takšnimi vozili ob zaviranju. Ker je bila vožnja do točke zaviranja povsem enostavna, marsikdo meni, da je oprijema več kot dovolj, a pri zaviranju pogon nima nikakršne zveze z vašim ustavljanjem. Zato zavirajte dovolj zgodaj in če bo treba, močno. Z ABS-om, ki ga ima že vsak avto, lahko močno zavirate tudi v zavoju.
Seveda pa z zavoro ali močneje dodanim plinom lahko na takšni podlagi tudi usmerite avtomobil, to velja za tiste, ki ste osnove že osvojili. Ko je avtomobil malo 'na počez', z zaviranjem lahko spodbudimo, da zadek malo pobegne in potem nos lažje zapičimo proti izhodu iz zavoja. In smo tako hitrejši. Ali pa ob štirikolesnem pogonu z dodajanjem plina spodbudimo zadek k uhajanju, kar je super zabavno. Seveda takšne vragolije zganjamo le na primernih poligonih, na cesti pa nikakor. Namen štirikolesnega pogona v insignii je vedno in odločno le zaradi zagotavljanja čim večje varnosti na cesti, s hitrim prilagajanjem namreč skrbi, da je lega zelo zanesljiva. No, na takšnih treningih pa seveda omogoča tudi veliko zabave.
Torej, na treningih vožnje človek pridobi ogromno znanja, vse skupaj pa je še zabavno povrhu. Pogonski sklop v insignii se je zelo dobro izkazal, kot se je tudi tisti v mokki X, s katero smo se zapeljali na krajšo zasneženo hribovsko avanturo, na kateri ni imela nobenih težav. Čeprav, tokrat je bila glavna zvezda dogodka ravno insignia in njen štirikolesni pogon.