Kia stonic sicer nastaja v Koreji na isti proizvodni liniji kot mali rio, gre pa za še en mali križanec B-segmenta. Ravno smo se dobro vrnili s salona v Frankfurtu, kjer so bile praktično vse novosti takšni mali križanci, med katerimi pri nas doma kraljujeta Renaultov captur in Peugeotov 2008. Smo Evropejci res tako nori na njih? Smo, ker je to skupaj s številko večjimi križanci najbolj popularen segment tega časa in naj bi se v prihodnjih treh letih celo podvojil po prodaji.
Kako se je z izjemno težko nalogo soočila Kia? Očitno popolnoma brez zadržkov, najpomembnejša stvar pri avtu je izgled in stonic nima prav nobenih težav. Izgleda privlačno, sodobno, barvnih kombinacij pa je toliko, da ne boste vedeli, katero bi priporočili svoji ljubici. Poseben je zaradi dvobarvnosti, saj bo na voljo več kot 20 možnih kombinacij barve, od teh bo 5 posebnih samo za streho. Korejci pravijo, da je stonic edini avtomobil v ponudbi, ki ga je mogoče tako personalizirati.
Velik vpliv ima pri oblikovanju in ureditvi notranjosti model rio, na katerem je stonic v bistvu zasnovan. Je pa tukaj seveda možno izbrati več barvnih dodatkov, da bo vse skupaj bolj živo. In bolje založeni primerki imajo lahko 7-palčni zaslon, sistem pa podpira tako Applov CarPlay kot Googlov Android auto.
Sicer tudi stonic s 4,14 metra v dolžino ni velik avto in pričakujete manj, kot dejansko ponudi.
Prostoren je malenkost bolj kot rio. Sicer tudi stonic s 4,14 metra v dolžino ni velik avto in pričakujete manj, kot dejansko ponudi. Celo prtljažnik ima 352 litrov, kar je bolje od večine malčkov, ki jim mali križanci zdaj konkurirajo. Če sem ravno primerjal z riom, stonic je 42 milimetrov bolj oddaljen od tal, kar ne pomeni, da je zdaj terenec, le malo lažje je sesti vanj.
Pomembno je, da ima (med dodatno opremo) samodejno zaviranje v sili s prepoznavo pešcev, da vas jezna žena ne bo mogla niti namenoma povoziti na dvorišču, ko bo izvedela, da je vam bolj všeč drugačna barvna kombinacija strehe. Nekdo drug bo navdušen nad opozorilnikom na vozila v mrtvem kotu in še čim, na seznamu dodatne opreme pa so tudi radarski tempomat, ogrevana sprednja sedeža in pametni ključ.
Na prvi vožnji se je izkazal s precej dinamično nastavljenim podvozjem, zato je stonic, zanimivo, eden bolje voznih predstavnikov segmenta, v katerem nas vozne lastnosti večinoma ne navdušujejo. Sicer je blaženje dokaj čvrsto, na urejenih cestah pa se obnese odlično. Tudi namestitev za volanom je vrhunska in avto kot celota daje vtis, da Kia zelo resno računa nanj. Morda bo postal celo najbolje prodajan med vsemi njihovimi modeli v ponudbi.
Stonicove motorje že vse poznate, če spremljate Volan. Trije so bencinski, najšibkejši ima 1,2 litra in 62 kW (85 KM), 1,4 MPI ponudi 74 kW, torej 100 'konjev', močnejši trivaljni litrski TGDI pa 88 kW (120 KM). Seveda je na voljo še dizelski 1,6 CRDi z 81 kW (110 KM), vsi pa prenašajo moč samo na sprednji kolesi in v nobenem planu ni različica s štirikolesnim pogonom. Mogoče čez čas dobimo še hibridno varianto, prodaja pa pri nas steče konec oktobra. O cenah še ne moremo govoriti, je pa jasno, da bo konkurenčna zgoraj omenjenima, ki v osnovnih različicah staneta dobrih 15 tisočakov.
Mimogrede, ime ne pomeni nič, če ste se spraševali ves ta članek. Pravijo samo, da se dobro sliši, ko so zmešali besedi speedy in tonic.